Kim W Posted June 9, 2015 Author Report Share Posted June 9, 2015 Ren fluefiskeporr, Geir! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted June 10, 2015 Report Share Posted June 10, 2015 Helios2 905 midflex vs. fullflex for stor elv ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Lars- Posted June 10, 2015 Report Share Posted June 10, 2015 Helios2 905 midflex vs. fullflex for stor elv ?Mid-flex eller Tip-flex, mener du ?Isåfall utelukkende smak og behag . . . Selv stortrives jeg med mid-flex, men har til gode å prøve Helios i tip-flex versjon . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danielsson Posted June 10, 2015 Report Share Posted June 10, 2015 Mente tip-flex vs. mid-flex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ppp Posted June 25, 2015 Report Share Posted June 25, 2015 Ref. mitt innlegg # 169. Har fisket annen hver gang med Helios og Radian 8`6". Helios stanga er fantastisk. Blir nok en Radian stang til salgs!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kupa Posted July 2, 2015 Report Share Posted July 2, 2015 Treng nytt intermediate snøre til Helios 908. Noken som har eit forslag til kva eg bør prøve/teste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Haug Posted July 3, 2015 Report Share Posted July 3, 2015 Treng nytt intermediate snøre til Helios 908. Noken som har eit forslag til kva eg bør prøve/teste? Clear delta FI 7/8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klink Posted July 5, 2015 Report Share Posted July 5, 2015 Er det ingen som har customization på stengene sine? Dvs. navn på stanga? Har selv en superfine glass 703 og clearwater 905, med tilhørende sneller selvfølgelig. Begge har navn på stanga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Haug Posted July 5, 2015 Report Share Posted July 5, 2015 Kaller alle stengene jeg bruker i div øyeblikk for "karmajernet". Neida, ha-ha. Den mest brukte Orvisstanga mi, kaller jeg for Brynhild... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klink Posted July 5, 2015 Report Share Posted July 5, 2015 (edited) Kaller alle stengene jeg bruker i div øyeblikk for "karmajernet". Neida, ha-ha. Den mest brukte Orvisstanga mi, kaller jeg for Brynhild... Jamen jeg mener customization fra orvis slik at du har innskriving under "lakken" på stanga. Dårlig bilde, men her er min. http://imgur.com/9zYnrzX Edited July 14, 2015 by Klink 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelmolberg Posted July 13, 2015 Report Share Posted July 13, 2015 Vurderer et spontankjøp av Trident TL 9fot #4 nå. Noen som har noe kjennskap til denne? Eventuelt tips til liner som passer stanga? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hobbyfiskern_ Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Vurderer å kjøpe meg en Orvis Helios 2 til sjøørrett fiske i #6. Noen som har noen erfaring med den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted August 19, 2015 Report Share Posted August 19, 2015 Jeg har en Helios 2. Den har jeg riktignok bygget selv, så den er vesentlig lettere enn den ferdige. Har den i mid flex, og det passer meg og min kastestil best. Det er en veldig god stang som er på høyde med hva det enn skulle være av toppmodeller. Mvh Truls Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Kvernmo Posted January 12, 2016 Report Share Posted January 12, 2016 Jeg kjenner en intens have-syke: http://www.orvis.com/store/product.aspx?pf_id=2EGH&dir_id=758&group_id=759&cat_id=5114&subcat_id=44125 Dette ville vært snadder til det lettere laksefiske når elva renner liten og dorsk i august. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
omgflim Posted January 19, 2016 Report Share Posted January 19, 2016 Jeg kjenner en intens have-syke: http://www.orvis.com/store/product.aspx?pf_id=2EGH&dir_id=758&group_id=759&cat_id=5114&subcat_id=44125 Dette ville vært snadder til det lettere laksefiske når elva renner liten og dorsk i august. Fikk denne i posten for et par dager siden. Gleder meg noe vilt til å få testet den. Utrolig pen stang, og aksjonen virker helt nydelig. Sjøørret og augustlaks, topp stemning. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Kvernmo Posted January 19, 2016 Report Share Posted January 19, 2016 Spennende! Du må avgi rapport når den er testet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dryhunter Posted January 24, 2016 Report Share Posted January 24, 2016 Har hatt mye orvis stenger ! Favorittene til ørret fiske som jeg mest bedriver er Superfine seriene , både i glass og vanlig 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Lyngaas Posted May 31, 2016 Report Share Posted May 31, 2016 Har gått til anskaffelse av ei Helios Ion 602-3. Noen som har noen tanker om matchende line? Sent from my iPhone using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveinung Larsson Posted October 11, 2017 Report Share Posted October 11, 2017 Er det noen som har prøvd Orvis Recon til kystfiske i # 7 og #8.? Ser den har fått gode test meldinger ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted October 11, 2017 Report Share Posted October 11, 2017 Hvem importerer (og håndterer reklamasjoner) på Orvis i Norge? (Elbe har vel på G.Loomis - noe som gjør at jeg ser andre veier når jeg er på shoppern) Link to comment Share on other sites More sharing options...
klepto Posted October 11, 2017 Report Share Posted October 11, 2017 I Norge så har vel selgeren plikt til å håndtere reklamasjoner. De har ikke lov til å henvise til importører eller produsent. Hvis du knekker eller ødelegger stanga selv, så har jo Orvis 25 års ubetinget garanti på de fleste stengene sine. Da må du sende hele stanga til Orvis i UK eller US. Orvis UK tar et gebyr på £45 for dette. I tillegg må du betale porto den ene veien. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RolvS Posted October 11, 2017 Report Share Posted October 11, 2017 1 hour ago, klepto said: Hvis du knekker eller ødelegger stanga selv, så har jo Orvis 25 års ubetinget garanti på de fleste stengene sine. Den ubetingede harantien er vel typiskt forbeholdt første eier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robban Posted October 11, 2017 Report Share Posted October 11, 2017 (edited) 6 hours ago, rolvseehuus said: Hvem importerer (og håndterer reklamasjoner) på Orvis i Norge? (Elbe har vel på G.Loomis - noe som gjør at jeg ser andre veier når jeg er på shoppern) I Norge så er det Nordic Outdoor A/S som har, og håndterer Orvis http://www.nordic-outdoor.no/om-oss/service/garantiordning-orvis.aspx Edited October 11, 2017 by Robban 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
klepto Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 13 timer siden, rolvseehuus skrev: Den ubetingede harantien er vel typiskt forbeholdt første eier? Ja det stemmer i teorien i hvert fall. Men tror ikke at Orvis har helt oversikten over hvem som er første eier av alle stengene de har solgt. Jeg måtte ikke legge ved noen kvittering eller noe når jeg sendte min stang direkte til Orvis. En kvittering er jo uansett ganske upersonlig. Det følger med et garantikort når man kjøper ei ny stang, men disse tror jeg ikke blir brukt i praksis. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torese Posted December 14, 2017 Report Share Posted December 14, 2017 Kjøpte en orvis recon klasse 5! Fantastisk stang og klarer ikke helt å skjønne hvorfor man skal betale det dobbelte for en helios 3. Fikk kaste med begge stengene og ble ikke klokere. Fikk også testet en clearwater klasse 5, denne var mykere og ikke minst tyngre men heller ikke en dårlig stang. alle 3 har 25 års garanti. Fikk med et Rio snøre i klasse 5 men på pakken står det at snøret er en klasse over og tyngre enn normale 5er snører. Hvorfor ikke skrive klasse 6?? Skjønner lite av dette og om noen har en god forklaring hører jeg gjerne denne. tore 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts