Gå til innhold

Film: Presentasjonskast


André_Brµn

Anbefalte innlegg

En 40 minutter lang filmdel om presentasjonskast - altså det som foregår etter at du har satt kastet/stoppen. Kanskje den aller nyttigste delen av kastingen når det gjelder ørret- og harrfiske, synes jeg  <<l

Håper det er noe nyttig, eller i beste fall moro :) Jeg er klar over at jeg legger hodet mitt på hoggestabben her, men dette er nå slik jeg i min enfoldighet fisker da  :)

Dette er en del av ekstramaterialet på DVD'n Ørretboms 5 - Del 2 om døgnfluer.

Klikk her

Film: Presentasjonsteknikker

11894009343_f2dba0054a_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, kjempemessig! Veldig lærerikt. Fint at dere tar dere tid til ørten repetisjoner, for da blir det mye enklere å få med seg nyansene som skiller et godt kast fra et mislykket kast.

Men helt off topic; hvilken musikk er det vi hører fra ca 22.30?? Får assosiasjoner til en eller annen film, men klarer ikke sette fingeren på det! Er det jeg som fabler..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, kjempemessig! Veldig lærerikt. Fint at dere tar dere tid til ørten repetisjoner, for da blir det mye enklere å få med seg nyansene som skiller et godt kast fra et mislykket kast.

Men helt off topic; hvilken musikk er det vi hører fra ca 22.30?? Får assosiasjoner til en eller annen film, men klarer ikke sette fingeren på det! Er det jeg som fabler..?

Takk  :) De fleste her på FFS kan nok disse kasta ut og inn fra før, men du og jeg må øve, og slik er det.

Musikken på 22.30 har jeg ikke peiling på om har vært med i noen film før. Musikk til film er uansett dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at den delen av filem ble studert ekstra nøye, jeg røyker snart like mye som Henning så her har jeg lært mye ;D

Men spøk til revolver der dere viser kastene så er elva litt som en kanal, strømmen renner rett frem uten strømmkanter, bakevjer, svinger og annet som vanskeligjør presentasjonen.

Så jeg har et ønske til neste film, hvordan velge posisjon, og hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke første gangen jeg ser denne filmsnutten, bestilte filmen med en gang da den kom. MEN jeg måtte se hele filmsnutten en gang til når du la den ut her, og spole litt tilbake innimellom :)

Fikk lyst til å gå ut og øve med gang :) og da har man oppnådd inspirasjon.

Utrolig sjelden jeg ser noen benytter seg av snake-roll, og vil nok tro at det er mange her som ikke er halvveis utlært enda.

Veldig moro å se deg og Henning kaste, virker så altfor enkelt... Kanskje en liten snutt om hva slags utstyr dere bruker til å kaste med og forklare litt fordeler/ulemper osv, sånn rent utstyrsmessig.

Hvis Henning kjeder seg, kan han ta helikopteret og lære opp en østlending til i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å gå ut og øve med gang :) og da har man oppnådd inspirasjon.

Hei, og takk for tilbakemeldingene, karer!

Ja om du får lyst til å gå ut å kaste av å se det, så er målet nådd, synes jeg  <<l

Jeg blir også svært inspirert av andre fluefiskere/bindere, så det er en moro greie når vi kan bidra litt her og der alle mann  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, karer  <<l

Bjørn - prøver så godt jeg kan. Akkurat nå må jeg levere Jakt & Fiske-bidrag, men koser meg stort med sjøfiskefilmen innimellom ja  :) Det hadde vært trivelig å fått til igjen i vår, Bjørn.

Blir nok ein del sjøfiske med meg utover våren. Kjetil S har kjøpt seg båt så

det skal gå greit å komme ut til dei gode plassene <<l

Det er sikkert plass til deg og så du er hjartans velkommen :D

Bjørnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, karer  <<l

Bjørn - prøver så godt jeg kan. Akkurat nå må jeg levere Jakt & Fiske-bidrag, men koser meg stort med sjøfiskefilmen innimellom ja  :) Det hadde vært trivelig å fått til igjen i vår, Bjørn.

Blir nok ein del sjøfiske med meg utover våren. Kjetil S har kjøpt seg båt så

det skal gå greit å komme ut til dei gode plassene <<l

Det er sikkert plass til deg og så du er hjartans velkommen :D

Bjørnen.

Takk for det, Bjørn  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble en del prating på filmklippet om "kontrollert striping", og flua som er min favoritt til det, er ikke kjempespesiell. Men den har det klippa palmerhacklet og vingen som går helt ned til overflata.

Rune Stokkebekk lagde en sak på denne flua, om du vil se:

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=198:bruns-caddis&catid=35:varfluer&Itemid=60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og for og ikke glemme dykkende...hadde en tur i sommer da denne flua var særs effektiv der jeg måtte jage flua under vann for å fange fisk. Plopp, så dukker den opp igjen,og pang, utrolig spennende fiske.. ( da bundet med cdc/høne hackle, uten at jeg vet om det utgjorde noen forskjell)

Tøft med erfaringer, Torleiv  <<l

Bergqvist har en dykkende vårfluevariant, likeledes LaFontaine sin Diving Caddis med klar antron.

Brun's Caddis har jeg utelukkende brukt som helt tørr tørrflue i mange år, men at det er rom for dykkende voksne vårfluer også er jo din erfaring et godt tegn på, Torleiv  <<l

Om du har flua på bilde, så hadde det sikkert vært moro og sett for flere enn meg, for jeg synes det hadde vært moro i hvert fall  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og for og ikke glemme dykkende...hadde en tur i sommer da denne flua var særs effektiv der jeg måtte jage flua under vann for å fange fisk. Plopp, så dukker den opp igjen,og pang, utrolig spennende fiske.. ( da bundet med cdc/høne hackle, uten at jeg vet om det utgjorde noen forskjell)

Tøft med erfaringer, Torleiv  <<l

Bergqvist har en dykkende vårfluevariant, likeledes LaFontaine sin Diving Caddis med klar antron.

Brun's Caddis har jeg utelukkende brukt som helt tørr tørrflue i mange år, men at det er rom for dykkende voksne vårfluer også er jo din erfaring et godt tegn på, Torleiv  <<l

Om du har flua på bilde, så hadde det sikkert vært moro og sett for flere enn meg, for jeg synes det hadde vært moro i hvert fall  <<l

Fluene er tygd opp, og det er et godt tegn. Binder ei heller om dagen i påvente av skulder operasjon, så det blir en stund til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...