Gå til innhold

Ta med fortommen og annen fiskeline


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Et kjedelig syn langs en elv som enkelt går å unngå. Da den var ferdigtapert så utgår jeg fra at den kommer fra en sløv fluefisker som ikke gidder å ta med dritten etter seg. En aldri så sakte død tok denne fuglens liv. Dette bildet er tatt langs Renaelva.

 

14359015829_579210e7d7_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare kjedelig men direkte opprivende at man skal utsette dyreliv for fare ved å være så j%¤#+ lat at man ikke gidder ta med seg rasket sitt. Og 100% unødvendig.

 

Veldig bra at du postet dette - som illustrerer konsekvensen av dumskapen.  

 

I området der jeg fisker tør jeg ikke la hunden min gå langs elvebredden uten nøye tilsyn: det er såpass mye sene som ligger her og der at jeg er redd for at den skal vikle seg inn i noe av det. I verste fall er det en krok i enden av dritten... Sist sesong fant jeg et skikkelig kråkereir med en tung spinner i enden, med en reke på kroken (reke er selvfølgelig totalforbudt). Man kan bare tenke seg hva som skjer hvis et dyr roter seg bort i dette (eller et barn - grøss!).  

 

Min erfaring er at de aller, aller fleste rydder veldig fint opp etter seg men det er dessverre nok at det finnes et par tullinger som gir blaffen. Nesten hver gang jeg er og fisker finner jeg senestumper og av og til rene kråkereir, som må ryddes opp. Og det skal selvfølgelig være helt unødvendig da det stort sett bare er voksne mennesker som fisker der.

 

Noen eier tydeligvis ikke omtanke for dyreliv og andre som kommer etter dem dessverre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hadde en lite trivelig opplevelse i Rena i sommer, var utvada omtrent til midt på låret og skulle gå inn mot land igjen. Kjente at det var noe som begynte å butte mot og holdt på å gå på snørra. Da var det f#%§! meg eit langt snøre som hadde surra seg rundt beina på meg. Dette var sikkert 50 m langt og ca 0.35 og ikkje bare å slite av. Ekkel opplevelse. Fekk rulla det sammen og tok det med.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er generelt mye slikt å finne langs elver og vann og det er noe skikkelig griseri ja.

Vil på det varmeste anbefale en monomaster http://nfisk.no/Nettbutikk/tabid/113/CategoryID/383/Category2ID/417/List/1/Level/2/ProductID/9329/Default.aspx

Genial liten sak som gjør det superlett å samle med seg alt av små og store monorester etter fortomsbytter og knuter.

Spesielt i disse dager hvor det også blir brukt mye fluorocarbon som på ingen måte blir brutt ned i naturen

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en lite trivelig opplevelse i Rena i sommer, var utvada omtrent til midt på låret og skulle gå inn mot land igjen. Kjente at det var noe som begynte å butte mot og holdt på å gå på snørra. Da var det f#%§! meg eit langt snøre som hadde surra seg rundt beina på meg. Dette var sikkert 50 m langt og ca 0.35 og ikkje bare å slite av. Ekkel opplevelse. Fekk rulla det sammen og tok det med.

Jævla pingle du er..... ttongue  ;D  :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt, mange tenker ikke over det og er ikke bevisste rundt dette.

Særlig fiskesener. De synes jo ikke, ikke sant? Mange tenker ikke over at

det er nettopp fiskesener som er livsfarlig for dyrelivet.

 

Vi må trøste oss med at det ikke er ondskap, men bare slurv

og ubetenksomhet som forårsaker dette. Det er faktisk sånn vi alle kan slurve med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fisketur her om dagen og fant denne måken i fjæra.

Er nok ikkje ein flugefiskar som er ansvarleg for dette, men oppfordrer

alle til å passe på uststyret sitt.

Har nok ikkje hatt noko hyggelig avslutning på livet denne karen >:(

 

Bjørnen.

Og hvorfor skulle dette ikke skyldes en fluefisker? Er vi lissom

englene vi da? Er du fullstendig blind eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan anta at det ikke var en fluefisker, siden det ligger en wobbler i måka. Sånn apropos hvem som har eventuelle synsproblemer ...

Så da må du SI det daaaH...! Søppel og fiskesener er ikke gitt unntak

fra fluefiskere som oss. Ok, vi har vel kanskje et mer bevisst forhold til dette

en slukfiskere generelt når sannheten skal frem. Men det er ingen selvfølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skulle dette ikke skyldes en fluefisker? Er vi lissom

englene vi da? Er du fullstendig blind eller?

 

Veit ikkje heilt korleis eg skal svare på innlegget ditt, men eg rekna med at dei fleste såg wobbleren

som hang fast i fuglen, og skreiv derfor at det mest truleg ikkje er ein fluefisker.

 

Intensjonen min var å støtte swedeElvis sitt innlegg om at alle bør være bevisste på å passe

på utstyret sitt.

 

Eg bruker kontaktlinser, men fullstendig blind er eg ikkje.

Kanskje nokre bør tenke seg om to ganger før ein slenger ut slike komentarer.

 

Ha ein fortreffeleg god kveld.

Bjørn Huse.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje heilt korleis eg skal svare på innlegget ditt, men eg rekna med at dei fleste såg wobbleren

som hang fast i fuglen, og skreiv derfor at det mest truleg ikkje er ein fluefisker.

 

Intensjonen min var å støtte swedeElvis sitt innlegg om at alle bør være bevisste på å passe

på utstyret sitt.

 

Eg bruker kontaktlinser, men fullstendig blind er eg ikkje.

Kanskje nokre bør tenke seg om to ganger før ein slenger ut slike komentarer.

 

Ha ein fortreffeleg god kveld.

Bjørn Huse.

Herremilde...! Nå må du åpne glugga og se hva du selv skriver og 

hva jeg har svart på. Erru helt teit ell? Jeg har jo svart deg på dette

litt lengre ned i tråden, der du faktisk skriver at du fant en WOBLER.

 

Follow...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje nokre bør tenke seg om to ganger før ein slenger ut slike komentarer.

 

Ha ein fortreffeleg god kveld.

Bjørn Huse.

Og du bør lese hele tråden før du slenger ut en sånn kommentar...

 

Du åpna med å pålegge fluefiskere en heltestatus angående

søppel og driiit. Vi er faen meg like ille som sluk og markfiskere.

 

Fjernulf... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du bør lese hele tråden før du slenger ut en sånn kommentar...

 

Du åpna med å pålegge fluefiskere en heltestatus angående

søppel og driiit. Vi er faen meg like ille som sluk og markfiskere.

 

Fjernulf... ;)

Litt lenger oppe skrev du: "Ok, vi har vel kanskje et mer bevisst forhold til dette

en slukfiskere generelt når sannheten skal frem. Men det er ingen selvfølge "

Kanskje du skulle lese hva DU SELV hadde skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremilde...! Nå må du åpne glugga og se hva du selv skriver og 

hva jeg har svart på. Erru helt teit ell? Jeg har jo svart deg på dette

litt lengre ned i tråden, der du faktisk skriver at du fant en WOBLER.

 

Follow...?

Du blander sammen meg og Bjørnen. 

 

Og du bør lese hele tråden før du slenger ut en sånn kommentar...

 

Du åpna med å pålegge fluefiskere en heltestatus angående

søppel og driiit. Vi er faen meg like ille som sluk og markfiskere.

 

Fjernulf...  ;)

 

 

Bjørnen har aldri skrevet det du påstår han har. Faktisk er det ingen andre enn deg i denne tråden som har skrevet noe om hvorvidt fluefiskere forsøpler mer eller mindre enn andre.

 

Bjørnen la ved et bilde av en måkeskrott. På bildet ser man en wobbler. Derfor kan man anta at det ikke var en fluefisker som sto bak akkurat den forsøplingen. Resten av det du har konkludert med om hva andre mener og deres eventuelle syns- og leseproblemer er faktisk bare noe du har funnet på, helt selv, forhåpentligvis uten å være klar over det.

 

Du gir et godt råd. Les grundigere. Det bør du ta til følge. 

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...