Frode S Posted November 3, 2014 Report Share Posted November 3, 2014 (edited) Hei, vi har mumlet om dette et par år - så tenkte jeg skulle lodde stemningen for å sette opp en FFS Tur til Bornholm i april 2015. Tanken er å leie hus og ordne med mat ol .selv, for å få turen så rimelig som mulig, samt ivareta fleksibiliteten for maks fisketid Vil først se hvordan stemningen er for dette - så kan jeg sette opp noen alternativer til vurdering med priser ol. basert på antall personer som viser interesse Kjenner meg moden for litt av dette igjen: Edited November 8, 2014 by Frode S 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 4, 2014 Author Report Share Posted November 4, 2014 For å gi et lite intrykk av kostnadsbildet ved en slik tur; så vil overnatting i et godt utstyrt sommerhus ligge på ca 130,- pr pers pr døgn. Regner man 5-6 overnattinger lander man på 650-780 pr pers i overnatting. Båt koster ca 1700,- t/r pr bil. så 560/ 425 pr pers. avhengig av hvor mange man er pr. bil. Fisketegn er 130,- for en uke. Så kommer mat og drikke samt drivstoff i tilegg. Så vi snakker +/- 1500,- pr snute for turen eks. mat og drikke. Blir mindre en en fuktig kveld på by'n i Oslo 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Wang Hansen Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 Det høres ut som en kjempe ide. Jeg hadde glatt meldt meg på en sånn tur. Eneste problemet er vel at det er litt seint å begynne å planlegge. Vet ikke med alle andre, men min vinterferie måtte jeg søke om allerede i september. Og måtte da finne ut en dato som det ville passe med en tur. Men ser helt klart at en sånn tur kommer til å bli genial. Dette er noe som jeg har savnet litt på FFS. Det å få samlet en gjeng med likesinnede fiske idioter på tur. En tur som ikke har så veldig stivt program, hvor alle må gjøre det samme hver dag. En tur hvor man reiser sammen og alikevel kan gjøre litt forskjellig på dagene, men møtes på kvelden i et hus å ta noen øl over en god middag. Med litt juge historier og gode plasser for dagen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 5, 2014 Author Report Share Posted November 5, 2014 Godt poeng det DP ang. Litt sent ute med denne. Satt og planla tur selv, da jeg kom på å se på muligheten for å ta med en gjeng fra FFS også :-) Kan se om vi ikke får til en høsttur i 2015 også til en spennende lokasjon, da får folk litt mer tid til å planlegge. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Wang Hansen Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 Det er jeg med på. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lhegdal Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 Frode - Dette høres spennende ut - Kostnadsmessig hadde jeg trodd det lå høyere. Jeg trenger ikke et halvt års planlegging, Så kanskje dette hadde vært noe 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pistus Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 Ikke umulig,ikke umulig Frode! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluehue Posted November 5, 2014 Report Share Posted November 5, 2014 Høres veldig fristende ut 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 5, 2014 Author Report Share Posted November 5, 2014 (edited) Lufter et par mulige alternativer for tur. Har ikke helt koll når Runar & co skal nedover, treffer vi på samme datoer, foreslår jeg at vi bytter til en annen helg, så slipper det å bli så crowded på go plassene. Alt 1: Fredag 20. mars(*Kjøredag) til 26 mars (alt. lør.21 til fre 27) * Utgår da det krasjer med Turen til Nfisk Alt 1: Fredag 10. april (*kjøredag) til 16.april. (alt lør 11. til fre 17.) Alt 2: Fredag 17. april (*kjøredag) til 23.april. (alt lør 18. til fre 24.) *utgår grunnet ønsker *avreise fredag sen kveld/natt (kjøredag,) så er vi fremme i Ystad til morgen fergen til Bornholm. Samme reisemønster vi brukte på sist tur. Man sover/kjører litt på skift etter ønske og man slipper unna det som er av trafikk ned. Syntes folk dette er slitsomt, er det mulig å kjøre ned lørdag morgen også og ta kveldsfergen over til Bornholm og evt. hjemreise på fredag. Edited November 8, 2014 by Frode S 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pistus Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Uten tvil greiest å kjøre natta nedover,kan fort spare noen timer på det 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut R. Skåre Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Sånn for ordens skyld - Påska er fra fredag 27. mars tom mandag andre påskedag den 6. april. Alternativ 1 kan bli litt "armer og bein" før man drar til fjells. Men alt går om viljen er der og den berømmelige kabalen går opp.... Dette frister stort! Julegaver skal handles og forhandlingene kan starte 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petter Wang Hansen Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Alt 1 er på dato til Runar. Men det ser ut som du klarer å ordne en tur her. Genialt 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 6, 2014 Author Report Share Posted November 6, 2014 (edited) Alt 1 er på dato til Runar. Men det ser ut som du klarer å ordne en tur her. Genialt Takker for input! Da legger jeg opp et alternativ til, uken etter alt. 2. Som Knut nevnte her, så blir det litt rom med tanke på Påsken også Er litt skeptisk til å legge turen for tidlig i mars - da man ikke vet hvor hard vinteren blir. Er den mild er det kanon - hvis ikke blir det fort tøft! Edited November 6, 2014 by Frode S 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
André_Brµn Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Dette høres jo veldig moro ut. For en ørretfisker som er novise på sjøørret, som meg selv, så framstår dette som en tur med bratt læringskurve og å kunne lære av de som fisker SØ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard A Posted November 6, 2014 Report Share Posted November 6, 2014 Får melde interesse jeg og da, var der sist påsken 2013 med dårlig fiske, kuldegrader og masse snø. Det var hardcore fiske og forfryste fingre, så og prøve igjen hadde vært på sin plass. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jiggy Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 (edited) Kjempebra iniativ. Er utrolig klar for dette. Har fått klarsignal fra heimen. Luftet dette for samboer i uka som har vært å det ble tommel opp fra sjefen:) Tenker alt 1 passer meg best iallefall. Alt 2 kan gå det også men da er jeg borte på bursdagen til ho som har godkjent turen. Mulig ikke det faller i så god jord. Får legge det fram litt forsiktig Har du sjekket hvor på øya det kan være greit å ha basecamp? Edited November 7, 2014 by Jiggy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 7, 2014 Author Report Share Posted November 7, 2014 Har ikke sett så spesifikt på plass enda - men det er mye å velge på og avstandene er lette å håndtere på Bornholm. Vil nok tro at den vestlige halvdelen er mest aktuel, gjerne med fornuftig avstand til butikk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jiggy Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 (edited) Gudhjem Søpark har fine leiligheter for int 6 personer. Men tror det bare er 4 senger. Så avhengig av feltsenger. Er ikke verdens navle for å si det sånn denne Gudhjem. 6200,- fra 10-16/4-15. Hasle Feriepark er billigere. Nærmere Rønne også. Edited November 7, 2014 by Jiggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 7, 2014 Author Report Share Posted November 7, 2014 Har sett på noen alternativer jeg skal undersøke nærmere. Mer praktisk med hus en leilighet da det tropper opp en gjeng med vadere osv.. Rimligere er de også :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddgeir Posted November 7, 2014 Report Share Posted November 7, 2014 Mulig dette kunne bli aktuelt for meg og om det passer med jobb og hjem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 8, 2014 Author Report Share Posted November 8, 2014 Legger ut et kart over fiskeplasser på Bornholm, for de som vil gjøre litt research - er jo litt å velge på her: https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=111010721349554132732.0004454111f5fb9361129&dg=feature Ellers så sjekker jeg opp tilgjenglighet for Guide på dag 1. Kjekt å ha en lokal mann som kan oppdatere på forholdene uken før og hva/ hvor det har levert siste tiden. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 8, 2014 Author Report Share Posted November 8, 2014 (edited) Da har jeg fått to konkrete forespørsler om Alt 1. passer best for meg også - så da kjører vi på den Tur blir satt opp til: Fredag 10 april (*kjøredag) med hjemreise 16 april. Jeg er i kontakt med guider for å få til et skikkelig opplegg/ priser til første dagen for å sikre maks uttelling på turen. Holder dere informert underveis! Edited November 8, 2014 by Frode S 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zpeyboy Posted November 8, 2014 Report Share Posted November 8, 2014 Høres veldig fristende ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jiggy Posted November 8, 2014 Report Share Posted November 8, 2014 Tenker du kjøring fredag kveld/natt til lørdag? Ta første ferge lørdag morgen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode S Posted November 8, 2014 Author Report Share Posted November 8, 2014 Stemmer Jiggy :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts