Gå til innhold

Hvor Rask Er Stanga Di?


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Det var først i innlegg 61 det kom fram at du snakket om frekvens ( hz ). Det var her du du snakket om stenger med hz 3,33 og 4,63. Lurer bar på hvilken matematisk formel som er benyttet for å komme fram til de verdiene. Om ingen vet det er det helt ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mange stenger, så da må det bli en snittmåling . . . Tror det blir noe sånt som "nokså rask", og det holder for meg ;-)

Jeg kunne jo ha målt alle stengene din jeg Lars så hadde du fått noen mer sanne og troverdie verdier.

Ikke sånne synseverdier og jallaballa verdier.

Jeg kunne ha spandert et par pils eller to i tillegg også så ville jo målingen ha fortonet seg som en fornøyelse.

Da kunne du jo skryte og si,at jeg har peiling,jeg har peiling,fordi mine verdier er målte verdier og er ikke synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter med å forholde deg til meg og mine meninger.

Det er tydlig,og er tydligvis et gjentagende problem for deg.

Det enkleste er å unngå mine tråder for din del.

Det er jo ganske fascinerende å se hvor opphengt du er i å rakke ned på andres kunnskaper og liksom briljere med egne uten å komme med stort annet enn spørsmål.

 

Denne tråden handler ikke om fiske og det fremstår for meg som du har et alvorlig problem med å skjønne

at så ikke er tilfelle.

Har noen av dine tråder handlet om fiske?

 

Finn en annen tråd som handler det du interesserer deg for og slutt å prat tull i denne tråden.

Jeg har full rett til å svare i hvilken som helst tråd.

 

Du har ikke peiling,ferdig med det....

Eller har du?

Der har vi det igjen. Du mener tydeligvis at de som ikke mener det samme som deg ikke har peiling. Og det var jo også denne ordlyden du startet med. "Har du peiling eller har du ikke?" Jeg kaller det en svært så nedlatende holdning overfor andre.

 

Skal du sitte her å i det hele tatt tro at du skal bestemme hva jeg skal snakke om?

Hvem pokker tror du at du er?

Finn på noe annet å drive med da.......

Og hvem forteller andre hva de skal snakke om eller gjøre? Jeg vet også utmerket godt hvem jeg er. Jeg er meg. Og jeg har mer peiling enn du aner. Og det er det mange andre som har også. Du har ikke peiling på verken hvor mye, hvem eller hvor mange som har det. Du bare trår til og mener at andre ikke har peiling. Og det er ganske så fascinerende.

Endret av 1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var først i innlegg 61 det kom fram at du snakket om frekvens ( hz ). Det var her du du snakket om stenger med hz 3,33 og 4,63. Lurer bar på hvilken matematisk formel som er benyttet for å komme fram til de verdiene. Om ingen vet det er det helt ok!

Det er ikke en formel som har kommet fram til dette.

Dette er faktisk målte verdier med optiske sensorer så dette er sanne verdier og ikke relatert til en eller annen formel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske fascinerende å se hvor opphengt du er i å rakke ned på andres kunnskaper og liksom briljere med egne uten å komme med stort annet enn spørsmål.

 

Har noen av dine tråder handlet om fiske?

 

Jeg har full rett til å svare i hvilken som helst tråd.

 

Der har vi det igjen. Du mener tydeligvis at de som ikke mener det samme som deg ikke har peiling. Og det var jo også denne ordlyden du startet med. "Har du peiling eller har du ikke?" Jeg kaller det en svært så nedlatende holdning overfor andre.

 

Og hvem forteller andre hva de skal snakke om eller gjøre? Jeg vet også utmerket godt hvem jeg er. Jeg er meg. Og jeg har mer peiling enn du aner. Og det er det mange andre som har også. Du har ikke peiling på verken hvor mye, hvem eller hvor mange som har det. Du bare trår til og mener at andre ikke har peiling. Og det er ganske så fascinerende.

Du er forbasket god til å koke grøt.

Fortsett med det-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En optisk sensor er bygd opp! (På matematisk grunnlag). Men ok at en ikke vet hvordan den er bygd opp.

Det du sier i ditt innlegg er at stanga til Nielsen frekventerer 4,63 ganger pr sekund om sin egen akse/senterlinjen?

 

( 1 Hz: En hendelse som gjentar seg en gang pr sekund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En optisk sensor er bygd opp! (På matematisk grunnlag). Men ok at en ikke vet hvordan den er bygd opp.

Det du sier i ditt innlegg er at stanga til Nielsen frekventerer 4,63 ganger pr sekund om sin egen akse/senterlinjen?

 

( 1 Hz: En hendelse som gjentar seg en gang pr sekund)

Dette er målte verdier.Dette er ikke noe matematisk grunnlag.Hva mener du med det egentlig?

Stanga blir bøyd ned for så og oscillere fritt frem og tilbake og bli målt uten belastning mellom to punkter.

Ja,det betyr at stanga til Nielsen beveger seg om det samme punktet 4,63 ganger pr. sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver i innlegg 102 Tom, at om -Lars- får målt stengene sine av deg, kan han jo skryte av at han har peiling. Da regner jeg med at du mener det.

Ja,da vil han også få et eget sertifikat med underskrift fra undertegnende om bestått eksamen i fortåelsen

av fluestangens oppførsel og medfødte egenskaper.

Det er er et særdeles sjeldent diplom som pr dageng dato er kun utleveret til et håndfull medlemmer av

fluefiskeforeningen TRSL.(True Rat Snout Loop)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal du få meg til å tro Tom, de diplomene er nok ikke allemannseie...

 

I rest my case.

Nei,det skal jeg love deg.

Da skal du virkelig ha greie på fluekasting og stenger.

Dette er ikke noe du lærer i fjerdeklasse på barneskolen.

Første steg er å lage en rottesnute.Neste steg er å være ydmyk ovenfor rottesnuten og innse

at dette krever sin mann å kontrollere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Syversen, artig om du kunne lagt fram tall på dine stenger og hvordan  du måler?

Hvis ikke blir jo denne tråden bare tull.

Når jeg tenker etter så har jeg bare 4 stenger i klasse 5/6, men det kunne vært moro å vite om de er raske eller ikke. Jeg har en formening, men ikke noen konkrete tall. Loomisen jeg nevnte tidligere heter MLS, max line speed så det burde gi en indikasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg som dette dro i gang da... Jeg vil ikke være med på noen skittkasting, så spørsmålet jeg stiller blir stilt med et ønske om å lære noe. Sikkert et veldig dumt spørsmål, men det får stå sin prøve. Kan man si noe om hvordan frekvensen utvikler seg ut fra klassifiseringen på stengene?

Hvordan vil en det være fra en femmer til en syver for eksempel, og vil det være vesentlig forskjell i forhold til aksjon?

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da vil han også få et eget sertifikat med underskrift fra undertegnende om bestått eksamen i fortåelsen

av fluestangens oppførsel og medfødte egenskaper.

Det er er et særdeles sjeldent diplom som pr dageng dato er kun utleveret til et håndfull medlemmer av

fluefiskeforeningen TRSL.(True Rat Snout Loop)

Det var da et i overkant raust tilbud fra deg Tom, det må jeg si . . .

Sitter her å feller ei aldri så lita tåre eller to over tanken på dette tilbudet, og ikke minst mtp hvilke yrkesmuligheter som ville åpnet seg for meg med et slikt sertifikat. For ikke å snakke om rivercreden som ville fulgt i kjølvannet !

Nei, det som virkelig fascinerer meg er at noen kan sitte å fordype seg i noe så totalt uinteressant og ubrukelig som disse hysteriske målingene av fluestenger :-)

Det eneste jeg kan se det er egnet til er å sitte å raljere med masse tall på forumer som dette, siden ingen vil ha interesse av å sette seg såpass inn i "temaet" at de kan motbevise det du kommer med.

Vi fluefiskere fordyper oss ofte i ting som for folk flest virker sært/banalt vi også, men det kan da ofte i det minste hjelpe oss til å fange en fisk eller to.

Dette du driver med ligner mest på galskap i ordets rette forstand :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...