Gå til innhold

Har alle svart?


Gjest Henning

Anbefalte innlegg

:D Jepp, jeg har svart!

Det er på en måte godt å svare på slike undersøkelser, for man blir tvunget

til å ta en stillig til enkelte 'vanskelige' spørsmål når det gjelder sportsfiske...

 

JK, klikk på banneren øverst på siden (ved siden av "Ørretjakt"-banneren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Nope. Alt for relatert til "Scandinavian Sportfishing & Wildlife" til at jeg ønsker å hjelpe til med å finne maxprisen for deres produkt gjennom ærlige svar. Nesten fristet til å avgi svar som ligger litt under dagens prisnivå... ;)

 

Og JK, vi er nok i samme bås når det gjelder å lete. Men vi kan vel enes om dette kanskje:

"Jeg er svært god til å lete, men alt for dårlig til å finne!". laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med og svare på en sånn undersøkelse, synes det er flott at noen prøver å legge til rette for oss sportsfiskere. Det finnes tusenvis av vann og elver i norge som det nærmest er gratis og fisken i, og det og ha muligheten til og få fiske i vann som er "gromme" med stor fisk og regulert tilgang må jo bare være en bonus. Valgfriheten er jo fortsatt der!!!

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen problemer med og svare på en sånn undersøkelse' date=' synes det er flott at noen prøver å legge til rette for oss sportsfiskere. Det finnes tusenvis av vann og elver i norge som det nærmest er gratis og fisken i, og det og ha muligheten til og få fiske i vann som er "gromme" med stor fisk og regulert tilgang må jo bare være en bonus. Valgfriheten er jo fortsatt der!!!

 

Ola[/quote']

 

Nå veit ikke jeg åssen det er på Hadeland, men rundt omkring i Norge er det 1000 vis av frivillige som legger ned 10000 vis av dugnadstimer. Så den påstanden om at "noen prøver å legge til rett for oss sportsfiskere" mener jeg overhode ikke henger på greip!

 

Å lage gromme vann for en liten elite som gidder betale for å fiske der, er jeg totalt i mot.

 

Det er mange som prøver å legge til rette for sportsfiskere, men det er ikke mange som har så komersielle baktanker som SSW - og det kaller ikke jeg å legge til rette for sportsfiskere! Alle de lokale grunneiere, lag og foreninger som setter ut fisk, rydder gytebekker, kalker, rydder søppel, driver oppsyn mm. er de som virkelig gjøre noe for sportsfiskere i Norge! Komersielle aktører har ingen annen baktanke enn å mele egen kake og tjene mest mulig penger. Kom ikke å fortell meg at de har "edle hensikter"!

 

At komersielle aktører ønsker å kartlegge hvor mye vi er villige til å betale for å fiske, er vel forsåvidt ok, men jeg hadde ikke deltatt på denne undersøkelsen hadde jeg visst hvordan det "endte"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innehar snart en MSc i økonomi...

Hva er da bedre å hjelpe til med å få et "bedre" fiske i Norge?

 

Eller er det slik at fiske er bra? Kontra andre steder i Norden?

Jeg spørr meg selv; hva er VI villig til å betale for og hva er Kvalitet.

 

Denne undersøkelsen kan gi alle forreninger og grunneiere en hint på hva fiskere ønsker. Uansett om dere her er fluefiskere, eller tar i en markstang. Vi alle er i fellesskap fiskere og vi elsker vår hobby.

 

Jeg vet ikke svarene, men dere kan gi meg svarene!

Håper dere vi hjelpe meg med det :D

 

En fisker skrev dette til meg!

 

......

 

 

Kjære sportfisker venn !!!

 

Endelig foreligger en undersøkelse om vår kjære hobby, på skandinavisk basis !!

Nå,- har vi sjansen til å gi svar på bla. hvordan vi som enkelt personer, og samlet, ønsker tilrettelegging av vår hobby i fremtiden !!!

 

Derfor,- er det viktig at du, og alle andre tar deg tid til å fylle ut dette skjema, så raskt og godt som mulig.

Svarene vil bli lest med stor interesse av myndigheter, fiskeforeninger og turistnæringen i hele Skandinavia !!

 

Nøl ikke, fyll ut skjema,- nå !!!

 

Lykke til med en bedre fremtid, for vår kjære hobby, sportfiske !!!

 

Oslo, april 2006

......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo selvfølgelig klar over alle dugnadstimer som blir nedlagt av lokale fiskeforeninger og lag, er sjøl med i den lokale foreningen og har brukt mang en time på dugnad så hvet godt hvor viktig jobb det er. Skjønner at du "Sven-kåre" er skeptisk til komersielle aktører, men ser ikke helt trusselen i av att noen få lager noe som sikker mange kan ha stor glede av.

 

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok på generelt grunnlag motstander av komersielle aktører som tilbyr såkalt eksklusivt fiske (eller jakt for den skyld).

 

Sikkert sosial demokraten i meg som våkner til liv, når sånne diskusjoner kommer opp :D

 

Men for all del, hvis folk vil betale i dyrt for å fiske i de gromme vannene, så er det jo fritt fram for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledige plasserVindellfjellene

 

Det er ledige plasser den lørdag 8. til fredag 14. og det er ledige plasser den lørdag 15. juli til fradag den 21. Juli

 

Pris 8800,- per person.

 

Dette er en drømmetur....

 

den inkluderer:

 

Ø Helikopter tur/retur Ammarnäs

 

Ø Fiskekort i fjellet

 

Ø Fjellguide (Påbudt)

 

Ø Overnatting i lavvo i 5 døgn i fjellet

 

Ø 1 overnatting i Ammarnäs ”ikke iberegnet fiskekort”.

 

Ø Tilgang på båt/kano i fjellet

Gruppestørrelse 6 til 7 personer + Fjellguide.

 

Vulgata fiske.

 

2 dager 900 kroner per person

1 dag 650 kroner per person

 

Maks gruppe størrelse 5 personer

 

Men hva legger vi i kvaltitesfiske?

 

Sitat fra en fisker: ”Et fiske som gir spenning fordi man 1: vet/ser/merker at det er stor ørret på stedet, og er i kontakt med den relativt ofte 2: oftere enn vanlig har kontakt med fisk av brukbar størrelse. Det er ikke flere andre fiskere der enn at man føler en viss frihet”. Dette får du av oss.

 

Vi innfører SSW- Fiskelisens i våre områder.

 

I vannområdene som Scandinavian Sportfishing & Wildlife disponerer har vi som regel å ta vare på rammene rundt ”vakker naturen og godt fiske”. Derfor har vi innført SSW- Fiskelisens som inngangsport for å kunne utøve fiske i våre vann på egen hånd. Lisensen vil vare i mellom 3 til 5 år. Våre fiskeregler er skreddersydd for den enkelte kalksjø som har sin egen fiskestamme. Vi ønsker med dette å si at hvert enkelt tjern er unikt, og vi vil beskytte det enkelte vann for overbeskatning. Slik at vannene kan bli bedre og bedre jo lengre vi disponerer dem. Les mer:

 

Dette er en skreddersydd tur med hytte, fiske og helikopter i ei uke. Der dere vil få en del anbefalinger på fiskesteder dere bør fiske. Samt helikopter inn til ei vakker lien klassisk flueelv inne i naturreservatet. Der det er mengder av stor ørret og harr. Mer info:

SSW-Fiskelisens koste f.o.m 2005 vil den koste 3000 kroner for 3 år

 

Rått og "provoserende" sakset fra SSm - du burde vel kunne finne svar på spørsmålene i undersøkelsen utifra etterspørsel av SSM egne tjenester. :roll:

 

he he ( er litt ovenpå Arsenal har nettopp vunnet sin første semifinale i Cl) (fotball)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Siden jeg hater å fornerme noen (det hender dessverre titt og ofte at jeg er noe ubetenksom), så må jeg bare få sagt at jeg på ingen måte tar avstand fra Mortens initiativ. Problemet var bare at jeg satt med en følelse av å bli lurt inn i en spørsmålssekvens som hadde skjulte hensikter. Nå forklarte jo Morten en del og det hadde kanskje hatt en annen effekt på min reaksjon om denne forklaringen hadde vært lagt ut i forkant. Jeg savnet også en del spørsmål som hadde gjort hele greia mer interessant. F. eks. "Hva er din holdning til C&R". "Hvor og når bør det praktiseres". En del om hvilke regler som er akseptable/ikke akseptable i elver og vann hadde kanskje også gjort seg. For ikke å snakke om hva som bør gjøres for å legge ting til rette for barn og ungdom. Dersom dette hadde vært med - Da hadde jeg svart så pc'n hadde fått viftesyken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...