Gå til innhold

Unnskyldninger og påskudd for å kjøpe nytt utstyr


Truls

Anbefalte innlegg

Mange fluefiskere er veldig opptatt av utstyr, og jeg er definitivt ikke noe unntak.

Jeg tenkte man kunne prøve å samle alle mulige gode påskudd og unnskyldninger vi kan bruke for å rettferdiggjøre overfor oss selv og andre at vi må investere i noe nytt.

Kanskje har vi brukt så mange allerede at vi trenger ny inspirasjon på den fronten.

Hva er dine beste unnskyldninger/påskudd overfor andre at du må ha noe nytt?

Og hvilke kan man bruke overfor seg selv? (Om det skulle være nødvendig)

Regner med at det er mye kompetanse på dette området.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan begynne med et forslag...

Jeg har stangbygging som hobby, og da unnskylder jeg meg ofte med å sammenligne meg med en frimerkesamler.

Ingen kritiserer en frimerkesamler for å ville ha et nytt tilskudd til frimerkesamlingen sin.

Det blir en stusselig samling med bare noen få frimerker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har jeg en meeeget begrenset stangpark. Dvs, for øyeblikket har jeg kun en (1) stang etter at jeg på veldig korttenkt vis klarte å knekke 3, heldigvis billige, stenger i fjor. Så mitt påskudd for å handle mer er rett og slett at jeg nesten ikke har utstyr.

Kommer tilbake med ny unskyldning når stangparken har vokst seg større..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyldninger? Hvorfor trenger jeg unskyldniger for å bruke penger på hobbyen min? Jeg betaler min andel av fellesutgiftene i heimen. Hva jeg bruker resten av pengene MINE på er da ikke noe jeg trenger å unnskylde eller forklarer for noen.....

 

Jeg har lyst og jeg har råd.....Så enkelt er det.... iiinnocent

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer faktisk å utvide mine fluefiskemetoder for å ha et påskudd (først og fremst overfor meg selv) til å kunne bygge flere ulike stenger.

Det er begrenset hvor mange femmere, seksere og syvere man har brukt for. Pr nå fisker jeg kun på kysten.

Heldigvis holder jeg på med noen prosjekter for andre også.

Jeg kan faktisk få litt dårlig samvittighet når jeg tenker på alle de gode stengene jeg har i kriker og kroker som fortjener å luftes mye mer enn de gjør.

Mulig det er meg det er noe galt med siden jeg tenker sånn..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er kun til meg selv jeg driver å finner på unnskyldninger, feks for å kjøpe 5'er stang nummer 3 eller 4, og da går det som regel på at "denne har en annen aksjon", "denne er 5-7 delt, og den perfekte reisestang", "kurant reservestang" osv . . . Stort sett det som på godt norsk kalles idioti :-) Men jeg betaler regningene mine og alt som ellers bør betales, og kan gjerne påta meg å være litt idiot.

Og sitter jeg med stenger jeg ikke lenger føler behov for så er det ikke verre enn å selge dem.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lange vintern får kjøpemanien i meg i gang. Man legger nye planer og tenker på nye komboer med line, stang og snelle. Denne tiden om vinteren går mye med til å sjekke utstyr og nyheter. Da drømmer man seg inn i forskjellige fiskesituasjoner som selvfølgelig krever nytt utstyr.

Ellers så ser jeg på fluestenger som golfere ser så golfkøller. Man trenger ulike verktøy for ulike presentasjoner. Og siden fluestenger kan knekke, så trenger man gjerne en stang eller to i backup. Idioti? Nehh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...