Gå til innhold

Svært dårlig erfaring med McLean-håv fra Skitt fiske


Kim Roger

Anbefalte innlegg

Hei, i høst kjøpte jeg følgende håv fra Skitt fiske: https://www.skittfiske.no/mclean/202084/mclean-håv-m-integrert-vekt-6-5kg.

Dette er en sammenleggbar håv, som tar liten plass. Jeg betalte 1 200 kroner, og forventet god kvalitet. McLean er normalt det. Men hva skjer når jeg skal håve min første ørret på New Zealand-turen før jul? Jo, håven bøyer seg nedover med strømmen, og det er umulig å håve fisken. Jeg holdt på lenge for å lande den, med flere forsøk, noe som heller ikke var bra for ørreten. Til slutt fikk jeg dratt fisken opp i noen steiner. Dette var en svært skuffende opplevelse. Med uflaks kunne jeg potensielt ha fått på og mistet en veldig stor ørret, på grunn av dette. Greit nok at strømmen var ganske rask, men ikke raskere enn det man møter i mange elver. Håven kastet jeg selvsagt med en gang, og samtidig 1 200 kroner rett i dass.

Enten var denne håven en feilvare. Eller så er håven generelt dårlig kvalitet, og dette er vanlig, noe jeg tviler på. Eller at jeg hadde ødelagt håven litt da jeg lærte meg å brette den sammen. Men i så fall vil flere ha gjort det samme. Og da mener jeg håven uansett ikke er god nok.

Jeg skrev til Skitt fiske og klaget, og fortalte hva som skjedde, og at jeg kastet håven etter en gangs bruk. Skitt fiske svarte at de aldri har fått klager, men at håven trolig ikke er laget for mye strøm, siden den er bøyelig. Og det var det. En dårlig håv og ganske skuffende kundeservice. Det gjør meg litt mer skeptisk på Skitt fiske, til neste gang jeg handler noe.

Forresten, historien sluttet ikke der. Jeg kjøpte meg så en annen håv til cirka samme pris. Den presterte jeg å legge igjen langs en elvebredd, til noen andres glede. Så da måtte jeg kjøpe ENDA en ny håv. Endte på cirka 3 500 kroner for en håv, altså. Kjøp en, betal for tre :).

Endret av Kim Roger
  • Lik 2
  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kim Roger skrev:

Jo, håven bøyer seg nedover med strømmen, og det er umulig å håve fisken.

Ja, så dette for noen år siden. Er ikke 100% sikker på at det var Mclean, men tror det. En kompis får på en finfin ørret på rundt kiloen i elv, men slet som fankern med å håve den pga det du sier. Håven bare bøyde seg og mener han måtte får håve-hjelp. Mener også bestemt at det ikke var sååå mye strøm der han stod. Tror ikke det var noe galt med håven, bare at den var laget på en litt fjimsete måte... Godt mulig hans var hjemmesnekra da.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...