Gå til innhold

Massedød av insekter vil ramme oss fluefiskere


knut

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Eirik Rusten skrev:

En massedød av insekter vil ha store konsekvenser oppover i næringskjeden, og vil ha veldig mye å si for litt viktigere ting enn fisket vårt. Tror jeg, da.

Ja, det tror jeg også. Kan jo nevne polynering/matvareproduksjon og fuglebestandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Eirik Rusten skrev:

En massedød av insekter vil ha store konsekvenser oppover i næringskjeden, og vil ha veldig mye å si for litt viktigere ting enn fisket vårt. Tror jeg, da.

Om det skjer, vil dårlig fiske bli det minste problemet. Bare tenk på matproduksjon uten pollynering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloden er på alvorlig villspor ja, noe vi merker på kroppen i disse dager. Og uten innsekter, ja da er vi skikkelig ute å kjøre, både til lands og til vanns. Heldigvis har jeg gjemt unna noen gamle slukbokser nede i kjellern...mulig det er på tide å begynne å hamstre mark også. For fiske skal jeg. Skal nok overleve en sesong uten fotball, men en  hel sesong uten fisking og lange turer djupt inne i skauen? Glem det. Da er det bare å trekke ut proppen.

Blir ekstra mye fisking i år kjenner jeg. det kan fort være vår siste sesong...eller kanskje ikke? Tjue år til er alt jeg ber om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...