Gå til innhold

Bindematte


Jarle TL

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er vi inne på et ganske nerdete tema her. Jeg er ute etter et mykt silikonunderlag til å plassere bindestikka og verktøy på. Det må være sklisikkert og mykt nok til å ikke bråke når man legger ned verktøy. Det må også være greit å rengjøre.

Det var å få kjøpt et fint ett tidligere fra Hareline. Nå er det utgått virker det som, og eneste jeg finner nå er Loon sin https://loonoutdoors.com/products/tying-mat

Denne synes jeg blir snau for formålet. Hva bruker dere som underlag på bindepulten?

Endret av Jarle TL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite fleksibelt med sånne matter med "gadgets" ja. 
Jeg har en sånn silikonmatte også denne her som har tynn foam og kork, det er litt frekkt. Bruker den mest som musematte.
Hvis du googler tying mat så finnes det endel ulikt der ute..Lær også.. 

Et annet tips! Søk på skjærematte... modellbyggere har spesielle matter til dette som du kan se på.. 


image.png

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å klaske inn bestilling på en matte fra Timber&Fins etterhvert. Går an å kjøre en samlet bestilling om flere er interessert. De er sylfrekke og håndlaget. Skal jobbe for å finne en mer sexy bindematte enn disse. 

IMG_8497.thumb.jpeg.321b26f0f70dd53835d919f40ddd660a.jpeg

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas skrev (10 timer siden):

Jeg tenkte å klaske inn bestilling på en matte fra Timber&Fins etterhvert. Går an å kjøre en samlet bestilling om flere er interessert. De er sylfrekke og håndlaget. Skal jobbe for å finne en mer sexy bindematte enn disse. 

IMG_8497.thumb.jpeg.321b26f0f70dd53835d919f40ddd660a.jpeg

 

Skikkelig nice og trivelig med naturmaterialer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas skrev (17 timer siden):

Jeg tenkte å klaske inn bestilling på en matte fra Timber&Fins etterhvert. Går an å kjøre en samlet bestilling om flere er interessert. De er sylfrekke og håndlaget. Skal jobbe for å finne en mer sexy bindematte enn disse. 

Ja, dette var snadder. Spørs om ikke det må kjøpes inn et par slike. Ser de tilbyr matter med egen logo, det er jo morosamt som premie..... 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas skrev (18 timer siden):

Jeg tenkte å klaske inn bestilling på en matte fra Timber&Fins etterhvert. Går an å kjøre en samlet bestilling om flere er interessert. De er sylfrekke og håndlaget. Skal jobbe for å finne en mer sexy bindematte enn disse. 

IMG_8497.thumb.jpeg.321b26f0f70dd53835d919f40ddd660a.jpeg

 

Hva koster disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2024 at 4:28 PM, Eirik Rusten said:

Ja, dette var snadder. Spørs om ikke det må kjøpes inn et par slike. Ser de tilbyr matter med egen logo, det er jo morosamt som premie..... 

Disse er nydelig! De håndmekker alle sammen så jeg vil tro de laserprinter logo/motiv. Det er uansett smukke saker!

On 1/7/2024 at 5:09 PM, Jarle TL said:

Heftige greier! Ser veldig fin ut. Hadde vært livredd for å søle lakk og lim på den men...

Disse blir nok bare mer og mer personlige med årene som går vil jeg tro. Skulle du bli ekstra stressa går det sikkert an å bestille en ekstra liten matte ved siden av hvor du kan sette lim/lakk og annet søleri. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Eirik Rusten said:

Jepps, har bestilt opp et par med FFS logo på. Blir premie på fluebindehelga tenker jeg :)

 

Utrolig kult!! Snakk om grisefet premie. Det er en heldig vinner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...