Gå til innhold

STATUS FOR 2006?


Kjell Meiningen

Anbefalte innlegg

Har ikke vært helt topp på nordmøre heller. Ble fort varmt i vatna.

Ingen over kiloen i år, fikk to på 950g og 970g.

Største harr var 1,4 kg og 48cm, har aldri sett så feit harr før. Har tatt en på 1,4kg før men den var 54cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

For min del har året vært et kronår, fisker for det meste laks øg sø. Ingen personlige rekorer, men antallet overstiger langt det som er normalt for mitt vedkommende.

Mitt første innlegg her, vil bare takke for en veldig god fluefiskeside!

Her får man tilbringe noe tid, abstinensen blir liksom litt mindre da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt år har vel vært mitt på treet får jeg si. En fisk på 2,3 som forøvrig også er person beste for min del:) En del over 1 kilo, men ikke alt for mange... Fått Laks på flue for første gang faktisk! Nå er vel ørretsesongen over, så da blir det å denge store "stygge" fluer etter ny gjedde pers framover. Bor for langt unna kysten til at det blir noe serlig SØ fiske i år...

Fikk ny pers på regnbue også da. Høkensås, 2,8kg selvfølgelig på tørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en helt ok sesong , MANGE turer sammen med fiskekompisen min Petter, vi leide oss også en Uke i orkla med eget vald og storkosa oss , fikk en laks der på 5,1 kg, men det var supervarme der den uka vi var der og dårlig fiske, Ny pers ble det også denne sesongen , her hjemme i Troms skulle den komme, fikk en laks på 11-11,5 kg , samt masse fin sjørøye gjennom sesongen, og noen pene ørreter, men det ble ikke like mye og stor ørret som det ble sjørøye denne sesongen.

Turen til Orkla neste sesong er allerede i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært den helt store sesongen, helt til sist lørdag, da en sjø-ørret på 81 cm og 5.5 kilo dro avgårde med Allyshrimpen min og mesteparten av backingen, men heldigvis snudde han da det var et par meter igjen. Flott fisk som tydeligvis hadde stått over sexen denne høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis ! Ikke mange som har fått ørret på den størrelsen på flue i sjøen.

 

Kremt! Å jo da... 8)

 

Ikke mange vel Flemming ? I anstendighetens navn :-({|= Denne tror jeg ikke har vært brukt før' date=' men den passet vel strengt tatt ikke her heller[/size'] :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppsummering av årets høydepunkter! IKKE bare fluefiske!!

I år startet sesongen 06.mai, to timer etter hjemkomst fra familietur i Thailand.

Første kast ga fisk.... Sesongen var i gang!

Fjorten dager senere var jeg med bilen på service i Alta. På hjemveien stoppet jeg ved Rafsnes for å friste SØ'en. Fem timer med fluestanga og 27 ørreter fra 0,4-2,6 kg, en spesiell opplevelse!

 

Sjoeoerret-1,5-Alta-24-mai-.jpg

1,5 kg SØ

 

Pers-2,6-kg-alta.jpg

Støing på 2,6 kg Ny pers.

 

I midten av juni satte jeg ny pers på fluefanget brunørret.

I løpet av en og en halv time landet jeg 7 ørreter mellom 860 og 2200 gram. Den største ble tatt på en myggklekker #20 og 0,12 mm fortom!

(Disse tok jeg i et vann 3 minutters kj.tur fra H.fest sentrum)

 

Rekord%202,2%20kg%20(2).jpg

2,2 kg (Ny fluepers på brunørret).

 

Jaggu ble det ny pers på brunørret fanget på haspel óg.

4-kilo-web.jpg

4 kilo rå muskelmasse :D :D (fra finnmarksvidda)

 

Sjørøye sesongen startet tidlig, men har gått tregt på sensommeren.

Har tatt totalt åtte røyer opptil 1,6 kg. Kun én uder 1,1 kg....

(Alle er tatt i Storvannet ved Hammerfest sentrum)

 

Sjoeroeye-06.07.06-web.jpg

 

Også jentene har fått sjørøye... 1,3 og 1,58 kg fanget på dupp og mark :)

Andrea-og-dinas-fisker-004-.jpg

 

Fikk for et par uker siden 2 lakser på hhv 1,5 og 2,1 kg under sjørøyefiske i Storvannet. (første gang jeg får laks i vannet, begg ble landet i løpet av en halvtime).

Disse ble tatt på "olsen" dobbelkr. str#14 og 0,18 mm fortom... Artig!!

 

21.08 forsøkte jeg laksefiske for andre gang i min 26 år lange fiskekarriere (16 år siden sist).

En god times fiske ga klaff.... (Russelva, Kvalsund kommune)

 

DSC01238kopier.jpg

Her "pumpes" det!

 

DSC01241kopier.jpg

JIPPI!!!

 

DSC01245-kopi.jpg

Nydelig smålaks på 1,75 kg tatt på en "Mickey Finn" str#8

 

Har i tilleg hatt en masse andre mer eller mindre vellykkede turer.

Veldig godt fornøyd, været nordpå tatt i betrakning :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ikke ille ut Yardbird. Grattis ! Ikke mange som har fått ørret på den størrelsen på flue i sjøen.

 

Bilde ?

Mvh

Rolf J. Fjærbu

 

Takk takk.

 

Mht bilde er jeg fortsatt satt opp med et gammeldags kamera, og ny film ble påbegynt med et par/tre snapshots av min (så langt, hehe) største sjøørret, så det tar noe tid før den kan beskues.

 

Forøvrig blir man fristet til å flytte nordover etter å ha sett på bildene til forrige innsender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge ved bilder av årets fangst , slenger dem med nå .

 

Bilde borte........

Laks tatt i troms ca 11- 11,5 kg. denne ble tatt på en fluestang i klasse 5  og syltynn fotom, en kjempefight :-)

 

5,5%20kg.jpg

Laks på 5,1 kg tatt under årets tur til Orkla

 

fiskogstang.JPG

Sjørøye tatt i en elv her i troms , ble mange av denne sorten i sommer mellom 0,5 til 1 kg.

 

flottfisk.JPG

Ørret tatt i barduelva , ble noen av denne sorten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fangst kan ikke måle seg med de på foregående bilder. Sesongen har vært laber her i mitt fiskeområde på Romerike når det gjelder ørret. Alt over halvkiloen er uansett bra her. Lav vannstand, varmt vann og klekking under normalen får skylda. Har hatt en god harrsesong tross alt.

post-914-13949847023888_thumb.jpg

post-914-13949847024256_thumb.jpg

post-914-13949847024664_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel egentlig ingen trille hvor mange du får over kiloen. Hvis du får en eller to i sesongen er det vel jakten på disse som er hele greia. Selv fisker jeg veldig mye i en elv hvor jeg svært sjeldent får ørret, men jeg vet at muligheten er der til å få ørret på flerfoldige kilo, så det alene gjør at jeg holder motet oppe. Dessuten vet jo alle at Rune fisker oppdrettsfisk. laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-30 over kiloen??!! :shock: :shock: :shock:

 

her er det noen som vet om noe som jeg ikke vet :oops: :cry: ](*' date=')[/quote']

 

Du må ikke gi opp nå da..! laugh.png' alt=':lol:'> (litt "off topic" dette)

Hvis man har en viss basiskunnskap inne, så er det nok mer HVOR du fisker enn HVORDAN du fisker som er avgjørende for å få mange kilosfisker...

 

I den rette elva - på riktig tidspunkt - kan du fint ta to-tre-fire kilosfisker om dagen om du er heldig, og da blir det fort 20-30 kilosfisker bare under én fiskeuke. Det er ikke vanlig å oppleve et så godt fiske en hel uke, men f.eks under Aurivillii-klekkingen i en viss elv i 2004 var det slike "Klondyke-tendenser". Det var varmt, lummert og duskregnet hele uka, og det klekket som bare f... Man må ha litt flaks med forholdene.. ;)

 

Hvis målet er å få mange store fisk, må man altså reise en del, og oppsøke klekkinger som gir godt fiske. Enkelt, men ikke billig eller familievennlig... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persolig synes jeg det er akkurat det at det ikke skjer så ofte som gjør at det er enda mere intressant , hadde man fått slik fisk hele tiden hadde det vel neppe blitt så spennende, jo større utfordring det er jo mere står jeg på, og da smaker den fine fangsten enda bedre.

 

har hatt en flott sesong i år og håper på en like bra neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for trøsten og motivasjonen, gutter :P

 

har ikke vært over kiloen ennå, og ser heller ikke ikke noe grunn til at det skal skje på noen år ennå heller. #-o

 

er ikke så godt kjent rundt om, så det blir å fiske i oslo marka. de få elvene jeg vet om på østlandet har ikke vært gavmilde heller.

 

og på tampen av alt dette får jeg høre om folk som har hatt en "middels-sesong" med 20-30 over kilo :smt021 :smt068 :smt071 :smt119 :smt096 :smt120

 

hehehe, men nå får det være nok med syting og selvmedlidenhet fra meg. løsningen blir å dra til ei fluefiskesjappe og shoppe til meg selv en gave, så stiger humøret nok igjen, skal dere se, evt legge alt på hylla og tar frem hifi-hobbyen igjen. laugh.png' alt=':lol:'>

 

grattis til dere som har hatt det storveis i år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...