Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Hehe .Takk for den :D...Jeg SKAL BLI kjent med noen jeg og :) Har ikke så veldig god tro på biots til tørre døgniser, men de sier det skal være bra, så da får jeg vel stole på det . Når jeg lærte meg hva biots var, var det grådig bra til å bruke på klekkere, fordi den brøt vannfilmen så bra :)..Derfor skeptisk til biots :) (Haletrådene gjør vel susen vil jeg tro ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Etter å ha blitt innspirert av Terje sin CDC døgnflue og ikke fått det til  :'( (sikkert pga for korte fibre  ;D ;D) måtte jeg på noe som var litt enklere.

 

102y size 15

brun bindetrå

polygarn som vinge

brown hackel

post-0-13949851478179_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Etter å ha blitt innspirert av Terje sin CDC døgnflue og ikke fått det til  :'( (sikkert pga for korte fibre  ;D ;D) måtte jeg på noe som var litt enklere.

 

102y size 15

brun bindetrå

polygarn som vinge

brown hackel

 

Hva var det du ikke fikk til a, Kenneth?

Jeg tipper det var for korte cdc fibre som du sier. :)

 

Flott flue det her, Kenneth! ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

 

Hva var det du ikke fikk til a, Kenneth?

 

Du får bedømme du Terje.

Men, denna ligner ikke på den du posta    ;D ;D

 

 

Ikke det?

synes den likna bra jeg, Kenneth! :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene fluer Henning:) Men du syntes ikke det blir mere kluss enn nytte med så lange haletråder da? Min erfaring er at de ofte hekter seg opp i krokbøyen.

Har ikke hatt så mye kluss med haletråder, men det er kanskje fordi jeg bruker for det meste fibbets...De er jo litt stivere. Kan hende at jeg får trøbbel med Coq De Leon. Halene er ca like lange som kroken (102y str 17), så de er ikke så ekstremt lange. Foto lyger nok pittelitt. Er det andre som har hatt trøbbel med lange haletråder her ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Pene fluer Henning:) Men du syntes ikke det blir mere kluss enn nytte med så lange haletråder da? Min erfaring er at de ofte hekter seg opp i krokbøyen.

Har ikke hatt så mye kluss med haletråder, men det er kanskje fordi jeg bruker for det meste fibbets...De er jo litt stivere. Kan hende at jeg får trøbbel med Coq De Leon. Halene er ca like lange som kroken (102y str 17), så de er ikke så ekstremt lange. Foto lyger nok pittelitt. Er det andre som har hatt trøbbel med lange haletråder her ? :)

 

Du skulle etter min erfaring ikke få noe mer kluss med Coq de leon, Henning.

Begynte i år å eksperimentere med lengre haletråder, spesiellt på litt mindre fluer (16-18). Funker som bare f.........

 

Det er klart det hender at ett halefiber smetter på feil side av krokbøyen, men det kan det gjøre uansett.

Ikke noe stort problem slik jeg ser det.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt dette som et stort problem iallefall. men jeg har en litt lei vane med å lage LITT for lange haletråder. Det har jeg hatt hele tiden. Men de kan jo klippes vist det blir et problem da. Bedre med den pølsa som er for lang liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var kul!! Har du bare surra inn ei vanlig cdc fjær med bindetråd for å lage den halen?

Jepp. Bruker 2-3 cdc-fjær med spissene pekende bakover og legger et par hjorthår inni og binder til kroken. Surr tråden bakover og så frem igjen. Klipper av overskytende cdc så hjortehårene kommer frem. Easy peasy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der var kul!! Har du bare surra inn ei vanlig cdc fjær med bindetråd for å lage den halen?

Jepp. Bruker 2-3 cdc-fjær med spissene pekende bakover og legger et par hjorthår inni og binder til kroken. Surr tråden bakover og så frem igjen. Klipper av overskytende cdc så hjortehårene kommer frem. Easy peasy. :)

 

Hmmmm...Skal testes :)

 

satt å bandt en spent spinner med vinger fra tmc som en del av dere skryter sånn av..

va veldig greit å binde med ihvertfall, er det stor forskjell på fibrene i de to str? jeg bruker de minste..

 

Flott flue!! :D

Kommer dette desse vingene i flere størrelser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

satt å bandt en spent spinner med vinger fra tmc som en del av dere skryter sånn av..

va veldig greit å binde med ihvertfall, er det stor forskjell på fibrene i de to str? jeg bruker de minste..

 

Veldig bra, btholvik. :) :)

Fant du fram boka ;D ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Eksperimenterer med cdc og cdc-forlenget kropp. Her en vulgataimitasjon.

 

[attachimg=#]

 

Utrolig fin den der, Øyvind. ;D ;D

 

Terje!

 

Edit:

OOPPS der kom innlegg nr 1000 i denna tråden. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt å bandt en spent spinner med vinger fra tmc som en del av dere skryter sånn av..

va veldig greit å binde med ihvertfall, er det stor forskjell på fibrene i de to str? jeg bruker de minste..

 

Veldig bra, btholvik. :) :)

Fant du fram boka ;D ;D

 

Terje!

 

 

Nei bøffa duken te kjærringa  ;D blei kurrant det..

Legger ved et forsøk på en av andre sine fluer og..

(vet at bindetråd å fargene ikke stemmer 100%)

post-1360-1394985148799_thumb.jpg

post-1360-13949851488346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

satt å bandt en spent spinner med vinger fra tmc som en del av dere skryter sånn av..

va veldig greit å binde med ihvertfall, er det stor forskjell på fibrene i de to str? jeg bruker de minste..

 

Veldig bra, btholvik. :) :)

Fant du fram boka ;D ;D

 

Terje!

 

 

Nei bøffa duken te kjærringa  ;D blei kurrant det..

Legger ved et forsøk på en av andre sine fluer og..

(vet at bindetråd å fargene ikke stemmer 100%)

 

 

Synes detta ble veldig bra, veldig bra ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...