Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Hej Harvard

 

Ja, silikonelimen gør, at den slipper med det samme...det tager tid for den at tørre ud, og selv når den er tør, kan du let tage den af nålen  ;D

 

Det tager ca. ½ min at lave en sådan krop, så en storproduktion er hurtig lavet......og de fisker suverænt (men nu fisker jeg også kun med den type, når der er Danica klækninger)

 

Laver også en klækkerversion, men den sidste blev brugt i juni, og er på listen til vinterens fluebinding  ;)

 

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Terje !

 

Jeg skal tage lidt af den slags med til Rena....... har dere ikke lidt Danica klækning i Rena eller husker jeg fejl ?? ???

 

Har også haft god succes med mindre versioner end Danica.....men jeg bliver altid inspireret til andre fluer (tak til alle på fluefiskesiden  ;D), så for det meste er CDC næsten det eneste, der går igen i mine fluer  ;D

 

Nu skal jeg denne vinter i gang med LIMklatfluerne - TradeMark Terje  ;D ;D

 

Torben !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hej Terje !

 

Jeg skal tage lidt af den slags med til Rena....... har dere ikke lidt Danica klækning i Rena eller husker jeg fejl ?? ???

 

Har også haft god succes med mindre versioner end Danica.....men jeg bliver altid inspireret til andre fluer (tak til alle på fluefiskesiden  ;D), så for det meste er CDC næsten det eneste, der går igen i mine fluer  ;D

 

Nu skal jeg denne vinter i gang med LIMklatfluerne - TradeMark Terje  ;D ;D

 

Torben !

 

Hei Torben!

Du må nok satse på Aurivilli, Rhodani, Ignita, Sulphurea, og en bunch med vårfluer når du kommer til Rena. :) :)

Danica finnes, men desverre i alt for små mengder til at ørreten er særlig interessert.

 

God fluebindingsvinter ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bundet opp en russeflue som har gitt meg flere fine opplevelser.

Lars' Bibio

 

Krok: Std. tørrfluekrok str. #14-12

Tråd: Serafil

Abdomen: Tvunnet polychenille, smeltet

Rygg/hode: Sort foam

Vinger: Staffan Lindstrøm's "Wing-It" bundet i V-stil

Thorax/bein: Sort CDC-dubbing og rødspraglet rådyr spunnet i tråd.

post-0-13949851660143_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars M du binder fantastisk fine fluer. Jeg liker særdeles godt kominasjonene/bindeteknikkene du bruker.

 

Sigve

Det samme har slått meg  :o

Har lagt merke til 4-5 stykker på forumet her som binder så nydelige fluer at det i mine øyne er kunst  :)

Jeg tror ikke disse fluene nødvendigvis fanger mer fisk enn de litt mer shabby fluene mange av oss andre binder, men dæven så flotte å se på  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Godsmack skrev:

Har lagt merke til 4-5 stykker på forumet her som binder så nydelige fluer at det i mine øyne er kunst 

Jeg tror ikke disse fluene nødvendigvis fanger mer fisk enn de litt mer shabby fluene mange av oss andre binder, men dæven så flotte å se på 

 

Shabby fluer?

Hakk´e sett ei eneste shabby flue her jeg. :) Ikke trur jeg en millimeter på at du eller andre binder shabby fluer heller ;D ;D

Du har alldeles rett Godsmack, de "nydelige" fluene du referer til fanger overhode ikke mer fisk ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he . . . Nå var ikke ordet "shabby" negativt ment i denne sammenheng, da  ;)

Jeg kaller selv Pål Krogvolds fluer shabby, men jeg tviler på om du finner særlig bedre fluer rent fiskemessig !

Men når jeg ser noen av fluene feks R. Stokkebekk, T.Slettengen og Lars M. legger ut bilder av slår det meg at så flotte fluer (sett med menneskeøyne) ville ikke jeg klart å binde om jeg holdt på ei uke med samme flua  :o

Disse gutta binder sikkert disse fluene like kjapt og enkelt som jeg binder en racklehane  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Shabby fluer?

Hakk´e sett ei eneste shabby flue her jeg. :) Ikke trur jeg en millimeter på at du eller andre binder shabby fluer heller ;D ;D

Du har alldeles rett Godsmack, de "nydelige" fluene du referer til fanger overhode ikke mer fisk ;D

 

Terje!

Jeg vet ihvertfall en ting Terje og det er at mine shabby kreasjoner ikke vil dukke opp her med det første.  Man har da litt stolthet..he-he.  Men de fanger fisk som bare det. ;D  Er ellers enig i at det finnes enkelte kunstnere her inne og det er en fryd å se på disse kunstverka.  De gir i det minste en annen stakkar skikkelig fin inspirasjon til å øve på teknikkene.  Men jeg får nok minst like mye inspirasjon av å se på nye mønster og teknikker som jeg får av å se på kunstverk.    Flott at dere legger ut fluene deres folkens.  Så spørs det da om jeg klarer å komme meg opp på et nivå hvor jeg tør vise frem mine.  ;D

 

He-he..vil bare legge til Terje, at jeg mener du er ne av kunstnerne.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

 

Shabby fluer?

Hakk´e sett ei eneste shabby flue her jeg. :) Ikke trur jeg en millimeter på at du eller andre binder shabby fluer heller ;D ;D

Du har alldeles rett Godsmack, de "nydelige" fluene du referer til fanger overhode ikke mer fisk ;D

 

Terje!

Jeg vet ihvertfall en ting Terje og det er at mine shabby kreasjoner ikke vil dukke opp her med det første.  Man har da litt stolthet..he-he.  Men de fanger fisk som bare det. ;D  Er ellers enig i at det finnes enkelte kunstnere her inne og det er en fryd å se på disse kunstverka.  De gir i det minste en annen stakkar skikkelig fin inspirasjon til å øve på teknikkene.  Men jeg får nok minst like mye inspirasjon av å se på nye mønster og teknikker som jeg får av å se på kunstverk.    Flott at dere legger ut fluene deres folkens.  Så spørs det da om jeg klarer å komme meg opp på et nivå hvor jeg tør vise frem mine.   ;D

 

He-he..vil bare legge til Terje, at jeg mener du er ne av kunstnerne.  :)

 

Jammen Hans Jørgen, du sier jo at de fanger fisk som bare det. Da må jo fluene duge i massevis. Få dem ut snarest ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med puristen. Så lenge det er bundet på krok eller tube passer alt inn her ;-)

Ellers vil jeg takke for hyggelige tilbakemeldinger, men er uenig at vi serverer direkte kunstverk.

Jeg hater fluer som tar mere enn 5 minutter å binde. Alt som kan redusere tidsforbruket anvendes for det det er verdt. Kan f.eks thorax og bein bindes i ei vending så gjør jeg det.

Derfor liker jeg fluene til Gary La Fontaine, Pål Krogvold, Gary Borger og Staffan Lindstrøm m.fl...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...