Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Så du kan finansieres The Dry Fly Purists Guiding Centre and Exclusive Lodge på Deset?  ;D Fasan til lunsj og hjort til middag. ;D

 

 

Classified information, no comment :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

Var å fisket her om dagen og hadde problemer med å finne ut hva den tok . Omsider fikk jeg en og den hadde magen full av sniler med hus og det hele  ;D  Var nesten som grus i magen på den .

Har lagd meg ett par stk. som skal prøves ...

 

 

Den der var virkelig smart:D

 

Har du mulighet for å ta en flytetest i et vannglas eller noe. Hadde vert bra vist den hadde flyti riktig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Disse to, en Vulgata og en Danica er ment som en takk til Torben (torbzorb).

Fantastisk flott hanenakke Torben, nydelig farge og grizle look.

Kjempefornøyd. ;D ;D ;D

 

Takk også for de flotte Danica og Vulgata bakkroppene, håper du kjenner dem igjen :) :) :)

 

Her kommer noen fluebilder med Torben materiale, som en takk. :) :)

Tillater meg å legge ved bilder tatt fra litt forskjellige vinkler.

 

Terje!

post-0-13949851760973_thumb.jpg

post-0-13949851761456_thumb.jpg

post-0-13949851761814_thumb.jpg

post-0-13949851762153_thumb.jpg

post-0-13949851762555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Terje,

 

:D :D :D :D

 

Hvilke fine Danica/Vulgata du fik ud af de 2 kroppe  ;D

 

De var ment som "håndgribelig" inspiration til bagkroppe, så nu kan vi alle se, at det havde du ikke besvær med at få flotte resultater med....bedre end mine egne  ;)

 

Glad at du kunne lide Collins Golden Grizzly nakken...måske skal det nævnes for andre interesserede, at man på Ebay.com i Ebay shoppen Hilltop Fly Tying Supply Shop Kan få fat i disse fine hanenakker fra Collins Hackle i New York state...privatmand som laver meget fine hanenakker til ca. 130-150NKK....kan kun anbefales at prøve dem.

 

Torben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg hadde den store glede av å binde med en av disse nakkene for første gang i dag. En stor positiv overraskelse må jeg si. Den fargen "golden grizzly" var helt suveren og hacklestørrelsene var jo som skreddrsydd for fluer i krok 12-14-16. Mange hackle til disse størrelsene.

 

Aldri hatt så mye hackle for penga før ;D ;D

 

Takk Torben! :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Artig å binde med hanenakker som ikke akkurat er standard merke på våre breddegrader.

Collins nakken som Torben forteller om ovenfor, har vært en sann glede å gjøre seg bekjent med. Denne nakken er i størelse noe mindre enn en Whitting nakke, men for meg ser det ut som jeg har flere fjær i det segmentet jeg ønsker, nemlig i 12-18 området. Nakken er også veldig tett med et høyt antall fjær, noe kortere enn på Whitting men allikevel med høy kvalitet og lette å jobbe med. Spesielllt er hacklestammene så tynne å nydelige å surre med at det er en fryd.

Ikke hver dag man får sånn kvalitet på en hel nakke til 150 kroner ;D

 

Her er et par fluer bundet med Collins golden grizzly. FJærene er lysere på undersiden hvilket jeg har stor sant for og som gir meg de bruksområdene

jeg ønsker.

 

Terje!

post-0-13949851767782_thumb.jpg

post-0-13949851768266_thumb.jpg

post-0-13949851795178_thumb.jpg

post-0-13949851795675_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nye nakker og cdc og alt mulig gjør fluebinding rett og slett gøy.

I løpet av kort tid har jeg blitt introdusert for nytt vingemateriale, cdc og hanehackle.

Da er det gøy å binde fluer. Sprøtt å tenke på at man blir som en guttunge igjen bare man får ei fjær i hånda eller en liten trådrull ;D ;D

 

Ikke noen nye mønstre kun bruk av diverse nye materiale som

Reidar cdc, Aero dry Wing, Guide Line cdc, Torben nakke  ;D og annet snadder litt sånn omhverandre............

 

 

Terje!

post-0-13949851796074_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Lagde meg ett par myggvarianter i kveld.

Bakroppen ble lagd av en bit 1-2-3 ferdig som jeg brente litt. Skulle gjerne hatt noe i svart, men denne var det eneste jeg

fant i farta. Tror allikevel jeg skal klare å lure en ørret eller to med denne fargen også.

 

Den første myggen er laget med 1-2-3 ferdig brent bakkropp, aeror dry wing vinge og cdc spunnet i serafil og surret frem mot krokøyet. Klippet litt

på undersiden. Blir da et slag palmer hackle av cdc.

 

Den andre har også 1-2-3 ferdig brent bakkropp, cdc spunnet i serafiltråd men her har jeg lagt inn en cdc fjær som er lagt forover igjen for å få en liten

stram loop som låser cdc`n på toppen.

 

Har forøvrig valgt å sette blender til 9, for å tone ned stikka litt.......hvis noen skulle lure på det :) :)

 

Terje!

post-0-13949851846515_thumb.jpg

post-0-13949851846948_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten cdc Rhodani mens jeg er i farta..........

 

Terje!

 

Hu hei for en produksjon, det bare strømmer på med bilder og flotte fluer fra denne mannen ;D

 

Tøft. Prisverdig at du vil dele dine fluer med oss Terje ;D

 

 

Får bidra med et bilde av en luring som man bør ha i boksen. (ikke hvis du er purist da ;))

 

Gisle

 

post-2382-13949851848155_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fin Rhodani Terje!

Myggene tror jeg du med fordel kunne dresset mere sparsomt  :)

 

Takk, Lars. :) :)

Forøvrig helt enig angående myggene, derfor er det så praktisk med cdc. Er bare å trimme flua med fingra :)

Nappe ut fibre til man får den slik man vil. :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En liten cdc Rhodani mens jeg er i farta..........

 

Terje!

 

Hu hei for en produksjon, det bare strømmer på med bilder og flotte fluer fra denne mannen ;D

 

Tøft. Prisverdig at du vil dele dine fluer med oss Terje ;D

 

 

Får bidra med et bilde av en luring som man bør ha i boksen. (ikke hvis du er purist da ;))

 

Gisle

 

 

 

Hyggelig å høre Gisle. :)

Selv om den nymfa di ikke vil være å finne i min boks, har jeg ikke noe problem med å se at det var en

nydelig bundet "luring" ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRHE er ei nymfe med fast plass i samtlige av flueboksene mine, da også som kulehode.

Binder også noen varianter med påfugl herl i thorax. "Av og til er det enkle det beste....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...