Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Synes denne passet inn her.

DUCK-FLY:

 

Mønster:

Krok: Deformert streamer #4

Tråd: Brun kevlartråd nr. 3/0

Abdomen: Naturell rådyr spunnet.

Vinger: 2 stk. CDC-fjær

Føtter: Virtual Nymph Skin, formklippet

Thorax: Sort rådyrhår, spunnet

Hode: Sort rådyrhår, spunnet

Øyne: Gule epoxyøyne

Nebb: Virtual Nymph Skin, lagt dobbel

 

Ligger også her...http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=6045.msg55019#new

 

post-0-13949851026249_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Et par til på tannpirkeren her :)

 

Fremdeles NM i drittbilder :)

 

Flotte fluer Henning.

Bildene holder i massevis.

Kos deg heller med den nye bindestikka ;D ;D, og "Magic tool". ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Ja det er drittgøy nå..Har fått gløden her. Skal faktisk på jobb i en bar ikveld, for en kompis mangler en bartender. Lurer på om jeg må ta med meg litt bindeutstyr for å få tiden til å gå :)

 

Magic tool er good shit.....og jeg som ikke likte cdc da gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg har blitt introdusert for ett nytt vingemateriale fra tmc som heter

Aero Dry Wing (kunne ikke funnet noe bedre navn  ;D ;D ;D)

 

Dette var en drøm å lage vinger med både til smeltelim varianter og til vanlig parachute.

Fibrene er hule så flyteevne skal etter hva jeg har hørt være veldig bra. Litt dyre, men jeg tror jeg lar det passere hvis inntrykket fortsetter etter mange turer.

Fikk prøvd dem i går og de var veldig fine og fløt utrolig bra. Kan også brukes som vinge på mygg og vårfluer.

Knall bra saker. :) :)

 

Fikk meg nytt Magic tool system, takk Henning ;D ;D

Dette gjør det faktisk enda morsommere å binde med cdc. Flott verktøy det her.

 

Her er noen fluer med Aero Dry Wing (åhhh som jeg nyter å høre det navnet ;D ;D)

 

Terje!

 

post-0-13949851074269_thumb.jpg

post-0-13949851074859_thumb.jpg

post-0-13949851075419_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kombinasjon av hackel og cdc der Terje. Cdcfibrene "visker" ut litt av det statiske inntrykket et fallskjermhackle kan gi. Samt at det tilfører flua myke, livlige bein. Slettes ikke dumt nei. Og fallskjermhackelet opprettholder flyteegenskaper og redusert behov for mye "prepping" etter fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fin kombinasjon av hackel og cdc der Terje. Cdcfibrene "visker" ut litt av det statiske inntrykket et fallskjermhackle kan gi. Samt at det tilfører flua myke, livlige bein. Slettes ikke dumt nei. Og fallskjermhackelet opprettholder flyteegenskaper og redusert behov for mye "prepping" etter fisk.

 

Vi tenker likt, Rune ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Fortsetter litt på det her Aero Dry Wing kjøret og kliner til med et par vårfluer. :)

Fortsetter også med Magic tool kjøret. :)

 

I dette tilfellet har jeg lagt en cdc fjær og en hacklestamme sammen i Magic tool verktøyet og

lagt det sammen inn i den splitta tråden (takk for tipset Gunnar :)) og deretter dubbet dette rundt kroken på vanlig måte

mens jeg stryker fjærene bakover etter hvert tørn.

 

Den andre varianten er kun cdc lagt inn i serafil tråd med litt sparkling dubbing.

 

Begge to har Aero Dry Wing (blir bare bedre og bedre det navnet  ;D ;D)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan umulig være noe annet enn et godt tegn Terje!;D

 

Jeg har bindt meg 4 slike i kveld. Måtte supplere litt, det har gått litt utover "bestanden" i boksen min.

 

[attachthumb=1]

 

Bildet ble ikke så aller verst heller, men det er litt igjen til gamle takter. Rart dette hvordan man må "skyte seg inn" på nytt rom og lys. Hadde jeg bare hatt studioblitzene..... :-[ Men, det funker greit med macroblitzen også. Er bare mer jobb.

irrdsl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det kan umulig være noe annet enn et godt tegn Terje!;D

 

Jeg har bindt meg 4 slike i kveld. Måtte supplere litt, det har gått litt utover "bestanden" i boksen min.

 

[attachthumb=1]

 

Bildet ble ikke så aller verst heller, men det er litt igjen til gamle takter. Rart dette hvordan man må "skyte seg inn" på nytt rom og lys. Hadde jeg bare hatt studioblitzene..... :-[ Men, det funker greit med macroblitzen også. Er bare mer jobb.

 

Ikke sant, vi tar det som et godt tegn ;D

Utrolig bra bilde, skulle gjerne hatt noen sånne blitzer Rune.

Jeg får begynne å spare.

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte samme patent som vi snakka om i telefon Terje, den med hackle/cdc på den ene flua jeg la inn for noen innlegg tilbake.

Faktisk VELDIG enkelt, legger ved bildet en gang til.

 

Denne vingen du snakker om her Mr Refsahl...Den med det gode navnet vet du,,.....Har du merket noen bakdeler/ulemper med dette)

Altså...Bakdeler/fordeler kontra feks antron, poly osv?

 

Flotte bilder dere tar gutter.................grrr :-X

post-0-1394985111242_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Brukte samme patent som vi snakka om i telefon Terje, den med hackle/cdc på den ene flua jeg la inn for noen innlegg tilbake.

Faktisk VELDIG enkelt, legger ved bildet en gang til.

 

Denne vingen du snakker om her Mr Refsahl...Den med det gode navnet vet du,,.....Har du merket noen bakdeler/ulemper med dette)

Altså...Bakdeler/fordeler kontra feks antron, poly osv?

 

Flotte bilder dere tar gutter.................grrr :-X

 

Grunnlaget er litt tynt enda, Henning. Når det er sagt så fikk jeg testa dem på årets siste tur og det var svært positivt. De holdt seg like rette og fine, og virker å være svært vannavstøtende.

Det som gjør det ekstra spennende er at de var en fryd å rent innbindingsmessig. Spesiellt gledelig når det gjelder smeltelim variantene. Vingene reiste seg som

bare det.

I tillegg var det en drøm å splitte fibrene, de splitta seg nesten selv. Polygarn må du ofte ta frem tannbørsten på for å gre ut firbrene før splitting, antron som

vinge fliser seg og funker ofte dårlig.

Disse derimot var bare en fornøyelse å binde inn. Står svært samla både etter innbinding og etter å ha fiska med dem.

Må heller ikke glemma å si at fibrene er hule noe som skulle være ekstra gunstig med tanke på flyteevne og letthet.

Anbefales.

Eneste minus er at de er noe dyrere, men shit au noen ganger er det greit å betale litt mer for god kvalitet.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jo jo, litt framgang å spore, men tror jeg brukte et borti fire fjær før vingen satt, he he.. Tror jeg må øve litt på dette!! (litt stahet skader nok ikke)

 

 

 

Jeg synes den der ble veldig bra jeg. :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...