Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Hei!

 

Har prøvd meg på en døgnflue... Hvilken? you tell me ???

mobilbilde...

 

proposjonene er jeg litt usikre på. Tilbakemeldinger mottas med takk.

Inspirert av mange her på siden. Terje blandt flere.

Krok str. 16?

Hale/vinge: Antron

dubbing

hackle

 

 

 

Rett og slett meget bra :) :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fluer Finn. Men nå vet jo jeg at du har på 100vis av mønster inne i den skallen din...Såg feks hekling av kropp hos deg 2 år før jeg så det hos terje. håper du kommer med flere bidrag her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

CDC - nå enda artigere å binde med en før.

Hvorfor?

2 grunner: a) fordi jeg har fått Magic tool, skjønner at jeg burde hatt dette for lenge sia. Mye enklere og kjempesmart.

                B) fordi jeg har fått mange gode tips fra filmen til Johan Klingberg, og i tillegg kan man jo legge til å trekke fra. Inspirasjon kaller jeg den filmen :) :)

 

 

Satt å lekte meg med cdc i kveld.

Bakkroppen på disse fluene er kun en ribba cdc fjær og bindetråd.

Brukte noen av de nye teknikkene jeg så hos J.K. og de fungerer veldig bra, synes jeg sjøl da :D

På grunn av litt vanskelig vinkel så er det ikke helt lett å se, men vingene står skrått ut til siden på den første flua og har også fått bein av cdc. Denne teknikken for bein var helt ny for meg og kjempesmart.

 

Parachute flua har også en for meg ny måte å binde inn vinger på, skal ikke beskrive det her bare oppfordre til å se filmen, en behagelig og god film.

Valgte et litt lyst cdc parachute hackle, tanken var å erstatte ginger hanehackle med cdc. Vi kaller det en slags Aurivilli variant.... :) :)

 

Legger ut noen bilder med litt forskjellige vinklinger, bare fordi jeg synes det er moro ;D ;D

 

Gøy detta!

Blir mye cdc utover denna vinteren.

Takk, Henning du skjønner hva jeg mener ;D ;D

 

Terje!

post-0-13949851168843_thumb.jpg

post-0-13949851169324_thumb.jpg

post-0-13949851169801_thumb.jpg

post-0-13949851194453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

En cdc flue til.

Bakkroppen er en spunnet cdc fjær.

V-vinge, kan også funke som spent spinner men er ment å være en dun.

 

Kun cdc i denne med unntak av coq de leon halefibre.

 

Terje!

post-0-13949851196882_thumb.jpg

post-0-13949851197301_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går det unna her :)..Binder fluer mens jeg venter på at den 4 retters middagen skal bli ferdig i steikeovnen...( Det var ikke sant)

 

Laga en Smeltelim med cdc, en smeltelim med hackle. en cdcmygg i str 16 og en cdcmygg i str 19..Bilder av myggen i str 19 ble VELDIG utav fokus, men det var vel ikke et sjokk :)

post-0-13949851229021_thumb.jpg

post-0-13949851229511_thumb.jpg

post-0-13949851230073_thumb.jpg

post-0-13949851230541_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nå går det unna her :)..Binder fluer mens jeg venter på at den 4 retters middagen skal bli ferdig i steikeovnen...( Det var ikke sant)

 

Laga en Smeltelim med cdc, en smeltelim med hackle. en cdcmygg i str 16 og en cdcmygg i str 19..Bilder av myggen i str 19 ble VELDIG utav fokus, men det var vel ikke et sjokk :)

 

Knall fine fluer, Henning og fotografen utvikler seg stadig :) :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Henning, jeg synes du bruker litt for mye masse i vingene, dette vil gjøre fluene litt topptunge, derfor vil de gyppig velte, ja de kan proppelere også. Det er ikke meninga a gi negativ kritikk, vil bare at fluene skal funke best mulig for deg!

 

Staffan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Litt rart du sa det, for jeg satt her å såg på nett det samme. Ser liksom pene ut i handa, men fælt mye ut på bildene. Skal klart bruke minde poly på de neste fluene. Takker for rettelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konstruktive tilbakemeldinger er gode tilbakemeldinger. Både positive og negative. Lærer av slikt ;)

And God knows we need them!

 

Synes du er en "rakkar" til å binde fluer!

Bildene er bra og :) einaste, du kunne muligens kanskje ha fått den "sømmen" i bakgrunnen til ikkje å være med. Den tok litt av min oppmerksomhet... Men så er jo ikke jeg helt rett kobla heller...

Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konstruktive tilbakemeldinger er gode tilbakemeldinger. Både positive og negative. Lærer av slikt ;)

And God knows we need them!

 

Synes du er en "rakkar" til å binde fluer!

Bildene er bra og :) einaste, du kunne muligens kanskje ha fått den "sømmen" i bakgrunnen til ikkje å være med. Den tok litt av min oppmerksomhet... Men så er jo ikke jeg helt rett kobla heller...

Stå på :D

 

Hehe.Den sømmen e liksom midten av boko eg har te bakgrunn :)

 

 

Har testa et fotoprogramm her nå. Har ikke testa mye, for det er leggetid, men når jeg lærer meg litt mer om dette, kan det nok bli bra resultater.

 

 

Legger ved en orginal, og en som er fiksa på. Begge to er samme bildet.

post-0-13949851268224_thumb.jpg

post-0-13949851268714_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste der var bare et bilde jeg hadde liggende som jeg leka litt med i fotoprogramm.

Jeg la det forresten inn i feil tråd, fpr jeg skulle lagt det inn i "Lær Henning å ta bilder" tråden.

 

Nå fortsetter vi denne tråden  som en inspirasjonstråd, så kan vi lære meg å ta bilder på den andre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ignita som er laga på en str17 102y krok. Faktisk ganske liten, men jeg tror den er noen lunde og. Bildet er tatt i ganske mørkt rom, men LITT lenger lukketid en auto.

 

 

 

Jada, Henning. :) :)

Nydelig flue, flott bilde.

Mr. Sæbø er i rivende utvikling ;D

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremt kremt....Jeg har fylt en hel boks på ei uke.......Lenge siden jeg har binda så mye fluer :D

 

Fant ut at vingene på smeltelimen ble mye penere når jeg ikke hadde så mye "mat" i dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som innlegg nr 900 i denne tråden, legger jeg inn et bilde av en spent spinner str 15 jeg laga nettopp.

Laga egentlig denne pga jeg ville teste om jeg klarte å lage oppbundet hackle.......Det gikk så som så, men det skal nok bli mulig å få dette til med litt øving.

 

Bildet er da også tatt i tussemørket :)

 

post-0-13949851311965_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Dette er cdc all the way.

 

cdc døgnflueklekker.

cdc halefibre, bakkropp av ribba cdc fjærstamme, cdc thorax spunnet i serafil tråd og cdc loop wing.

 

Jeg har lakka cdc fjærstammen for å få litt glans samtidig som det gir mer bruddstyrke. Hvis man skal bruke fjærstammer kan det være lurt

å bløtlegge dem litt, da er sjansen større for at man unngår at de brekker når man surrer dem rundt kroken.

 

Ved å spinne cdc i serafil tråd får man et hackle av cdc som gir en fin bevegelse på vannet.

 

Terje!

post-0-13949851312375_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...