Gå til innhold

Inspirasjonstråd --> Hva binder du?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Hvordan oppnår du denne rabatten? Legger jeg den i handlekurven så er prisen 880?!?

 

Hei Flyfisher1

I boksen du får opp står det en kode boks merket "cupon code". Der skriver du inn "Dec 2007" og enter.

Da skal rabatten komme automatisk opp under de 880 kronene.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppnår du denne rabatten? Legger jeg den i handlekurven så er prisen 880?!?

 

Hei Flyfisher1

I boksen du får opp står det en kode boks merket "cupon code". Der skriver du inn "Dec 2007" og enter.

Da skal rabatten komme automatisk opp under de 880 kronene.

 

Terje!

 

Det må skrives inn "DEC2007" i kupong koden ;)

For dere som bruker linux så er programmet gratis. (mac og windows brukere må betale)

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Var en tur ute i sjøen i dag og fisken vaket rolig mellom isflakene :D, det krydde med krill/mysis imellom isflaka, så i kveld har jeg bundet noe som ligner hehe.

 

44c15f9eeadfaf4bffdfd166f921efe296736ca.jpg

 

uv stasj til ryggskjold

mono øyne

gissendubb kropp

tmc811 str 8

 

Skikkelig dårlig bilde ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hekla ballonemerger (døgnflueklekker) med polythulen dubbingball og flyteelement av foam (farget oliven med tusj)samt noen cdc fibre lengst fremme som bein og

Hekla vårfluepuppe hvor vårflua er på vei ut for å bli flyvedyktig :)

 

Terje!

post-0-13949853053422_thumb.jpg

post-0-13949853053971_thumb.jpg

post-0-13949853054711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute i sjøen i dag og fisken vaket rolig mellom isflakene :D, det krydde med krill/mysis imellom isflaka, så i kveld har jeg bundet noe som ligner hehe.

 

44c15f9eeadfaf4bffdfd166f921efe296736ca.jpg

 

uv stasj til ryggskjold

mono øyne

gissendubb kropp

tmc811 str 8

 

Skikkelig dårlig bilde ja!

 

Hei Øystein!

Fisker mye sjørøye i sjøen i mitt nærområde.

I perioder beiter den utelukkende på krill.

Har selv bundet imitasjoner lik den du har mekka samt temmelig naturtroe varianter.

Det jeg og flere av mine sammensvorne har kommet fram til er at oransje kulehodenymfer er overlegne når krillen hersker. Om fisken tar dette for å være krill vites ikke, men vi tror ørret/røye tar nymfa for å være krillens magesekk.

 

Mønster:

Krok: standard nymfe/våtfluekrok str. #12-14

Tråd: Rød Benecchi 12/0

hale: oransj høne/ revehår e.l. (1/2 kroklengde)

Ribbing: Medium oval sølvtinsel

Kropp: ca. 2/4 oransj selull, 1/4 rød selull og 1/4 Fire Star Dub farge "fire orange"

Hode: Medium kulehode, gull

 

Har prøvd oss frem med masse varianter, men denne leverer jevnlig.

Krillen har jo en adferd og et bevegelsesmønster som er helt håpløst. Store hvite fluer med epoxy blir stort sett for tunge og statiske.

NB! Har ofte opplevd at sjøørret/-røye på krilljakt har angrepet krympestrømpen på Roman Moser-løkka mi :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Nymfe fysjom heheh.

 

Tiper denne funker godt nok hehe, fisken er skjelden selektiv på vinteren så jeg skal nok klare å luere den i morgen som i dag ;) tok en liten kilos sak på en passe stor hvit en i dag.

 

Takker for gode tips :) men synke så langt som å fiske med nymfe gjør jeg ikke hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til. Flua leverer nok den....

Nå er heldigvis ikke all fisk like sær som sjørøye i sjøen. Har mer enn en gang opplevd små stimer på 5-10 sjørøyer i kilosklassen jage samtidig etter flua uten å røre den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Du får ha lykke til. Flua leverer nok den....

Nå er heldigvis ikke all fisk like sær som sjørøye i sjøen. Har mer enn en gang opplevd små stimer på 5-10 sjørøyer i kilosklassen jage samtidig etter flua uten å røre den...

 

Takk, og Ditto hehe, har opplevd stimer med sø i kilos klassen jage flua uten å ta oså så jeg tror all fisk kan være sær til tider men oftest er det ganske enkelt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger i mitt fluefiskeliv har jeg opplevd at ørreten har beitet nærmerst selektivt på flytende skivesnegler. Som regel har jeg klart å lure disse fiskene med en Black & Peacock Spider. Men ikke alle har latt seg lure. Best husker jeg fisken fra i fjor i den irske innsjøen Lough Mask. Jeg kunne telle alle prikkene på den der jeg lå 2 meter fra lvannet inne i buskene å så på den. Det var en Ire på sitt vakreste! 1,5 til 2kg og tettprikket, feit, gul, villørret. Nå har jeg kompet en flytende snegle som jeg skal vise den neste som spiser på "fransk" manèr.

 

[attachthumb=1]

 

Floating Snail

 

Krok: Tmc 2488 str. 14.

Tråd: Brun.

Skall: Brun 1mm Razorfoam, tusjet på kantene.

Kropp: Påfuglherl.

Hønn: Tynn sort gummi.

 

Dekket med epoxy.

NU JÄVLAR!

floatingsnail.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ordne steg for steg på den snegla rune?

den så ut som en skikkelig killer ;)

 

Hei Khublai,

 

Jeg kan legge ut en serie av den, blir på fluebindesidene sammen med den andre snegla.

 

Jeg har laget meg noe freske buzzere i dag. Mange fluetyper med quill i kroppen er lite slitesterke. På en del av disse (klekkere/nymfer) pleier jeg å legge et plastikklag utenpå. Jeg bruker Thin Skin som er lett å strekke og legger på en runde med lynlim før jeg surrer plastikken rundt kroppen. Resultatet blir en skinnende sterk kropp. Her er en myggpuppe som eksempel, denne varianten lager jeg i krok 14 og 16.

 

[attachthumb=1]

 

Thin Skin Buzzer

 

Krok: Tmc 2488 str. 14-16.

Tråd: Tynn brun.

Ytterkropp: Transparent thin skin.

Rib: Påfuglquill.

Kropp: Bindetråden.

Thorax: Sort dubbing.

Gjeller: Hvit Aero Dry W. (poly, antron, cdc)

Cheeks: Rusty Spinner turkey biot.

 

Thin Skin'en brukes også som vingesekk som tilslutt får seg et lag med epoxy. Etter at jeg har surret kroppen binder jeg thin skin ned bakover slik at den ligger klar til å brukes som vingesekk.

thinskinbuzz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooly Wing (amerkansk etterlikning av Renaflua ?  ;D)

Krok Daiichi 1720-10. Kropp antrondubbing. Winge Sparkl Yarn 5 kordeller bindes inn 1 etter 1 med dubbing imellom. Parachute vinge tmc aero dry wing. Hackle mørkebrun/grizzly hanenakke.

post-820-13949853058581_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det ble en cdc kveld igjen :)

Noen biots Aurivilli med grizzle cdc som vinge og hackle, bundet etter J.Klingberg metoden.

 

 

Krok: tmc 102y

Hale: Coq de leon

Kropp: Gåse biots oliven

Vinge: Grizzle cdc

Hackle: Grizle cdc laget etter J. Klingberg metoden

 

Terje!

post-0-13949853060129_thumb.jpg

post-0-1394985306079_thumb.jpg

post-0-13949853061583_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

cdc aurivilli med hekla bakkropp :)

 

Krok: tmc 102y

halefibre: Coq de leon

kropp: hekla antron over micro chenille

Thorax: cdc dubbing

Vinge: cdc light brown

Hackle: cdc light brown (J.Klingberg metoden)

 

Terje!

post-0-13949853062411_thumb.jpg

post-0-13949853063024_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...