Gå til innhold

Håndtak og snellefeste i bein


Anbefalte innlegg

Har sysslet litt med stangbygging i vinter . Hadde planer om å lage håndtak i never . Men etter hvert utviklet det hele seg og tok litt av ... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Det ble snellefeste og håndtak i bein med litt nålgravering på . Nå er det bare å få montert stanga ferdig og vente på våren ... :D

post-404-13949847382887_thumb.jpg

post-404-13949847383111_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl
Har sysslet litt med stangbygging i vinter . Hadde planer om å lage håndtak i never . Men etter hvert utviklet det hele seg og tok litt av ... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Det ble snellefeste og håndtak i bein med litt nålgravering på . Nå er det bare å få montert stanga ferdig og vente på våren ... :D

 

Det var rett og slett praktfullt. :D

Håper du legger ut bilde av stanga når den er ferdig.

Mektig imponert!!!!!!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir glatt når det blir vått , kan hende . Jeg samenligner med knivskaft i bein og det går jo greit . Det som kan bli ett minus er temp. Kan bli kaldt å holde i ved lave temperaturer. He he gnagsår bruker jeg stort sett å ha på beina , hadde hvert kult å få det i hendene av fluefiske . Fisker mye , men tror ikke det blir noe problem .

Vekta er jo større enn kork , men ikke noe problem .

Ellers så har jeg ikke peiling på hvordan det vil oppføre seg da jeg aldri har prøvd det før .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir glatt når det blir vått ' date=' kan hende . Jeg samenligner med knivskaft i bein og det går jo greit . Det som kan bli ett minus er temp. Kan bli kaldt å holde i ved lave temperaturer. He he gnagsår bruker jeg stort sett å ha på beina , hadde hvert kult å få det i hendene av fluefiske . Fisker mye , men tror ikke det blir noe problem .

Vekta er jo større enn kork , men ikke noe problem .

Ellers så har jeg ikke peiling på hvordan det vil oppføre seg da jeg aldri har prøvd det før .[/quote']

men det var et veldig lekkert snellefeste og håndtak, det må jeg si.

:) åssen stang er det du skal montere dem på.

snøreklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stein! :D

 

Drit nå i om håndtaket har sine u-praktiske sider... :mrgreen:

Det håndtaket var så fint og originalt at det ikke spiller noen rolle. Du har jo alltids en annen stang å bruke dersom været skulle være kaldt eller vått..

 

Kanskje jeg tar en tur forbi deg til sommeren, og titter på stanga... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var stanga ferdig montert . Det ble en anneledes fluestang dette ,og joda , jeg har andre stenger når været ikke er bra . Utgansepunktet var å lage noe som ikke riktig alle har .

Det er bare å stikke innom Flemming , skal ha kaffe og div klart jeg :D

 

Blanksen er Hilevel 9`1 kl 5 . Liker godt aksjonen i den stanga og er sinnsykt morro å kjøre fisk på .

post-404-13949847403494_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid =D>

Hva slags bein er det snakk om?

Og hva bruker du av fargestoff for å fremheve graveringen?

 

Har kansje formulert meg litt rart . Det er reinhorn som jeg har brukt , men vi sier bein . Må være av ett stort dyr for å få en såpass lang bit rett som det håndtaket krever .

Fargestoffet som jeg bruker er rett og slett oljemaling som blir brukt til oljemalerier .

Teknikken heter Schrim Shaw . Det er en nålgraveringsmetode der man benytter en synål og setter punkter i beinet for så og legge i farge . Når man da pusser av overskuddsmalingen dukker motivet opp. Meget tidkrevende , men morro ...

Det finnes en del bøker om emnet og en del sinnsykt pene arbeider .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
×
×
  • Opprett ny...