Gå til innhold

Kenneth Sneis på fisketur 2007


Gjest Kenneth Sneis

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hei

 

Jeg liker rapportene dine Kenneth, sånne rapporter får du av meg når brunørret-fiske er over og man må ty til sjøørret fiske eller bindestikka ;)

 

Gode rapporter bidrar til å motivere og inspirere andre :) :)

 

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Takk for sist Kenneth!

Det var ikke så dårlig k-faktor på harren din heller. Gratulerer så mye med ny pers! ;D Neste gang lurer du den store ørreten også. Da skal jeg ta bilde av deg igjen, og smilet er nok ikke smalere da! ;)

 

29708_s.jpg

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har plumpa med tre mobiler og et kompaktkamera jeg Kenneth.......ingen av telefona virka etterpå, men sim-korta tålte det!

Her om dagen fylte jeg den fine automatiske bilnøkkelen min med vann.....det var faktisk en real skvett som ble med hjem til stuebordet der jeg fikk skrudd den opp og lagt den til tørk i en tre-fire dager før jeg uten egentlig å ha trua på det prøvde den......og trur du ikke skiten virka du'a, tilogmed batteriet hadde tålt det!

Det verste jeg har opplevd er da dro jeg og OME dro på fisketur i Glomma for noen år sia, og jeg hadde en slik hjertemonitor med elektriske koblingspunkter festa rett på karosseriet etter litt mistekelig ugg i bryggerhuset.

Den hang i ei snor rundt halsen, og jeg stappa den ned i vadebuksa....omtrent der den ene telefonen og kompaktkameraet hadde vært da jeg (som vanlig) tryna i elva.

Jeg vada rundt med vann helt oppunder ripa flere ganger den dagen, trur tilogmed jeg tryna da å, men det var vel ikke djupt nok til å renne over!

Da jeg blei frakopla den fancy duppeditten etter et par tre dager, fikk jeg høre av hu pene dama som gjorde det at den vesle boksen som ikke så noe imponerende ut i det hele tatt kosta 250 000 kr! :o

Det var etter det sjokket jeg skjønte at jeg ivertfall aldri kom til å dauve av hjertetrøbbel! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Terje Refsahl

Må bare si at den tråden din er helt konge, Kenneth.

Knall bra, rett og slett. ;D

 

Kanskje litt skeptisk til det såkalte fluevalget på en av de siste bildene over men.............. ;D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Må bare si at den tråden din er helt konge, Kenneth.

Knall bra, rett og slett. ;D

 

Kanskje litt skeptisk til det såkalte fluevalget på en av de siste bildene over men.............. ;D ;D ;D

 

Terje!

 

Takk for bindebeskrivelsen av den flua Terje, funka like bra for meg som den har gjort for deg den ja    ;)

 

Takker for hyggelige tilbakemeldinger  :D

 

HEHE...Fant du og den boksen med slike fluer under puta i sofaen til Terje på Kvaren?..Mye blankt/Gult/Oragne/Rødt knask der ja :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine rapporter Sneis, har bladd meg igjennom hele "boka". Tydelig at du har enorm glede av fisket ditt, og at vi er mange i samme båt. Den 5. september står jeg ved Renas bredd for første gang, og skal fiske fire dager fra morgen til kveld. Da er livet herlig da!

 

Edit: Til og med kveld er vel riktigere å si, men litt øl og fluebinding blir det også. Herlig, herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen oppover JB ;D

 

Sorry Kenneth, roter til med et lite innlegg her, men viktig å ønske folk velkommen opp til drømme elva. Du er vel ikke så veldig uenig i det tipper jeg ;D

 

Takk Badeanda!! ....og sorry Kenneth. Fortsett den glimrende dagboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Påskenøtteknekker

Jeg strikka ikke, jeg hekla! Ørreten var så selektiv på mønsteret i vingene på de ignitaene som kom drivende at jeg måtte hekle nye vinger til flua mi. Så det! >:(

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påskenøtteknekker

Det blir noen timer ja. Sånn det går det, når en frivillig velger å fiske kun med tørrflue. Ikke hjelper det så mye å lage multiple griserumper heller. I sommer har jeg brukt halvparten av tia langs elva til å løse flua fra a) alle tenkelige og utenkelige steder på fortommen, snøret, stanga, snella og Renaelvas vakre kantvegetasjon, eller B) fluevesten, capsen, vadebuksa, kengurulomma på vadebuksa, nakke, arm, skuldre, sneipen i munnvika(!) og grusbeskyttera mens jeg står på 1,20 meters dybde! Hva pokker gjør ei tørrflue der nede?

Ikke vasker jeg sekken heller. Dette medfører store fordeler. Blant annet trenger jeg ikke innerlommer i sekken til fluebokser o.l., jeg kan bare klemme boksene fast. En annen artig ting detta har ført med seg er at gamle matpakker og annet udefinerbart har begynt å utvikle intelligent liv nede i sekkens mørkere deler. Det er faktisk kommet så langt at disse skapningene har begynt å føre mer eller mindre intelligente samtaler. Dette er praktisk veldig anvendbart, da jeg slipper å ha så dårlig samvittighet for å gå fra Slarve Tottengen og prøve meg på en vakende ørret. Faktisk har Tottengen gått så langt at han har sagt rett ut at han foretrekker disse samtalene. Så mye er en fattig fluefiskerslask satt pris på!

Hvordan det går med disse skapningene når sekken blir lagra kaldt i vinter er jeg ikke så sikker på. Enten stryker vel hele hurven med, eller de utvikler inuittiske trekk og hyperproduserer brunt fett. For min del kan de gjerne daue hele gjengen, da jeg har mer enn nok med å prate med meg sjæl.

 

Jostein Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flotte bilder Kenneth!  Den rakker'n ligna faktisk litt på en jeg har hilst på før..he-he  ;D  Så du skjellettet til gapahuken som Skjalg og jeg overnatta i?  Lot tverliggern stå igjen til senere bruk.  Så jo ut til at du hadde en fin tur igår da.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

×
×
  • Opprett ny...