Gå til innhold

Torrfluestang- Favorit??


Gallok

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Kan ikke annet en å smile litt i skjegget (som jeg ikke har). Jeg kan jo ikke annet enn å svare diplomatisk:

Den siste stanga jeg fikk mer enn 1 kilo på!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Kan ikke annet en å smile litt i skjegget (som jeg ikke har). Jeg kan jo ikke annet enn å svare diplomatisk:

Den siste stanga jeg fikk mer enn 1 kilo på!  ;)

 

Kan da både smile og svare Erik....

Jeg skulle gjerne likt å visst hva du foretrekker!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Bruker mest loomis classic glx #5.Denne speyer som bare juling,og jeg kan ikke speye .Oppnår like lange speykast som overhodekast.Suveren.

Har og HiLevel #4 og #6.Liker 6ern veldig godt,men har ikke helt fått taket på 4ern

 

Kaster du lika langa spaykast som over hodet, ja....da kan du kaste spay da vel ?:) eler er du MEGA dårlig å kaste over hodet ?:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

 

Kan da både smile og svare Erik....

Jeg skulle gjerne likt å visst hva du foretrekker!?

Kan dessverre ikke svare da til og med de innleggene hvor noen forsøker å tippe hva jeg foretrekker blir slettet.

Må le også. Hva jeg foretrekker kan da umulig være hverken særlig viktig eller farlig for noen?  ;D

 

Men det begynner faktisk å føles som om man ikke kan gjøre annet enn å holde alt for seg selv og fiske i en liten krok hvor det ikke finnes noen som kan bli smitta.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan da både smile og svare Erik....

Jeg skulle gjerne likt å visst hva du foretrekker!?

Kan dessverre ikke svare da til og med de innleggene hvor noen forsøker å tippe hva jeg foretrekker blir slettet.

Må le også. Hva jeg foretrekker kan da umulig være hverken særlig viktig eller farlig for noen?  ;D

 

Men det begynner faktisk å føles som om man ikke kan gjøre annet enn å holde alt for seg selv og fiske i en liten krok hvor det ikke finnes noen som kan bli smitta.  :P

 

jeg synes du skal svare lars m på pm jeg, erik. ikke sitt i en liten krok og holde alt for deg selv i dette fine været iaf ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

 

Kan da både smile og svare Erik....

Jeg skulle gjerne likt å visst hva du foretrekker!?

Kan dessverre ikke svare da til og med de innleggene hvor noen forsøker å tippe hva jeg foretrekker blir slettet.

Må le også. Hva jeg foretrekker kan da umulig være hverken særlig viktig eller farlig for noen?  ;D

 

Men det begynner faktisk å føles som om man ikke kan gjøre annet enn å holde alt for seg selv og fiske i en liten krok hvor det ikke finnes noen som kan bli smitta.  :P

 

jeg synes du skal svare lars m på pm jeg, erik. ikke sitt i en liten krok og holde alt for deg selv i dette fine været iaf ;D

 

Tar det ikke så tungt da jeg har en viss anelse....¨

Synes bare det er litt dumt når folk med bransjetilknytning (som det så fint kalles) ikke kan si noe om hva, hvorfor  eller hvordan... uten at noen skal hugge løs!

Det er få som har anledning til å teste ut produkter slik som f.eks Eikre og samtidig komme med anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Rekk opp hånda her de som anbefaller noe annet enn det de fisker med selv....!  ;D ;D

Men hva vist eg fisker med Slate Lightweight, Slate spx og Loomis Streamdance da? :):):) Skal eg si den eg liker best av desse tre da? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp - favoritten blandt de tre...  :P;D

 

Det jeg synes er litt morsomt med slike tråder, er at INGEN fluefiskere noen gang vil innrømme at de har kjøpt en stang de ikke er helt fornøyd med. Når noen da spør hva de anbefaller etc, så finnes det flere eksempler på at nybegynnere anbefaller den stangen de har, uten en gang å ha prøvd noe annet... ;D

 

Jeg mener ikke å kritisere noen her -synes bare det er et morsomt fenomen.. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

jepp - favoritten blandt de tre...  :P;D

 

 

He he...Og et lite sånn stang inn hint hvor man bør kjøpe den :)

Nei skal ikke kødde :) Liker godt stengene mine eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp - favoritten blandt de tre...  :P;D

 

Det jeg synes er litt morsomt med slike tråder, er at INGEN fluefiskere noen gang vil innrømme at de har kjøpt en stang de ikke er helt fornøyd med. Når noen da spør hva de anbefaller etc, så finnes det flere eksempler på at nybegynnere anbefaller den stangen de har, uten en gang å ha prøvd noe annet... ;D

 

Jeg mener ikke å kritisere noen her -synes bare det er et morsomt fenomen.. ;)

 

 

 

Helt enig med deg, Flemming!

Stanganbefalinger i forumet skal man ta med en kjempestor klype salt. Subjektivitet, subjektivitet, subjektivitet........men alltid morsomt å lese hva folk her inne har som favoritt-stang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Sneis

Ikke fiska så mye med denna stanga enna, men grise moro å kjøre fisk på. Til og med pinner på 20 cm er jo artig  :D

Så må vel bli Orvis One weight 7,6 fot 2-delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flemming. Du skriver at du aldri har hørt om noen som sier de er skuffet over et kjøp av stang. Nå er det slutt på det, for den andre stanga jeg kjøpte etter at jeg begynte med flue først på 90-tallet kjøpte jeg en stang  som jeg aldri har blitt fortrolig med. Jeg har den ikke hjemme forøyeblikket, men det forekommer meg at det var hitashi??? 10 1/2 fot lang. Nummeret er i hvert fall 10600, snøreklasse 7/8. (Tror jeg)

 

Den var alt for tung i toppen. Derfor har jeg lært meg til å prøve stanga før jeg har kjøpt den, og har også gitt det rådet til andre som har spurt meg om stenger. Noe jeg har lite rede på. Ærlighet varer lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp - favoritten blandt de tre...  :P;D

 

Det jeg synes er litt morsomt med slike tråder, er at INGEN fluefiskere noen gang vil innrømme at de har kjøpt en stang de ikke er helt fornøyd med. Når noen da spør hva de anbefaller etc, så finnes det flere eksempler på at nybegynnere anbefaller den stangen de har, uten en gang å ha prøvd noe annet... ;D

 

Jeg mener ikke å kritisere noen her -synes bare det er et morsomt fenomen.. ;)

 

 

 

 

Hei

 

Det trenger da for all del ikke bare være nybegynnere. Har opplevd rutinerte fiskere som skryter et merke opp i skyene kun fordi merke er STATUS, og i dems øyne er alt annet drit. Alt pga logo,finish etc

Finnes dessverre altfor mange "verdensmestere" i mine øyne.

 

Dette er ikke noe kritikk til deg Flemming, men har selv erfart dette medrutinerte karer. Og det provoserer meg. Jeg gir "beng" i hvilket merke folk bruker. Bare de er glade og fornøyd.

 

Forøvring har jeg ingen favoritt,men får det etter en prøverunde. (Bruker en Redington rs2 for tiden iklasse 4)

 

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp - favoritten blandt de tre...  :P;D

 

Det jeg synes er litt morsomt med slike tråder, er at INGEN fluefiskere noen gang vil innrømme at de har kjøpt en stang de ikke er helt fornøyd med. Når noen da spør hva de anbefaller etc, så finnes det flere eksempler på at nybegynnere anbefaller den stangen de har, uten en gang å ha prøvd noe annet... ;D

 

Jeg mener ikke å kritisere noen her -synes bare det er et morsomt fenomen.. ;)

 

 

 

Trådens beste innlegg!  :) :) :) :)

 

 

Mvh

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...