Gå til innhold

Hva hører du på akkurat nå?


Gjest Ulv

Anbefalte innlegg

Frank Gambale var en av mine to favotitter når jeg spilte mye gitar.

Her er et godt, gammelt klipp med han og Jeff Berlin  ;D Når Franker'n dro i veien på dorisk var det helt magisk  :) (Dorisk er på en måte en skala som oppleves som litt moll, men egentlig litt lettere, men absolutt ingen dur og heller ikke noe fanfarisk mixolydisk)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Dorisk er på en måte en skala som oppleves som litt moll, men egentlig litt lettere, men absolutt ingen dur og heller ikke noe fanfarisk mixolydisk)

Rettere sagt; Dorisk er det andre trinnet av kirketoneartene. D.v.s. at du spiller skalaen fra 2. tonen i en ren dur-skala. F.eks. D-dorisk er den samme skalaen som C-dur. bare med en annen akkord og grunntone.  Også vil jeg nå si at ren Lydisk er ,er fanfarisk en Mixolydisk. da Mixolydisk er en septimskala.

Sorry Andrè, måtte bare, vi er tross alt på et nerdeforum  ;D ;D ;D

 

Her er mine to favorittgitarister, melodiske og "enkle" i teorien, men deste vanskeligere å kopiere:

David Gilmour:

 

Jeff Beck:

http://www.youtube.com/watch?v=mIFFRHBCPzA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettere sagt; Dorisk er det andre trinnet av kirketoneartene. D.v.s. at du spiller skalaen fra 2. tonen i en ren dur-skala. F.eks. D-dorisk er den samme skalaen som C-dur. bare med en annen akkord og grunntone.  Også vil jeg nå si at ren Lydisk er ,er fanfarisk en Mixolydisk. da Mixolydisk er en septimskala.

Sorry Andrè, måtte bare, vi er tross alt på et nerdeforum  ;D ;D ;D

 

:) Hallo, Marius, og takk så mye for sist :) Det var trivelig.

Rettere sagt meg her og rettere sagt meg der  :) Jeg prøvde nå bare å komme med den kvalitative følelsesmessige vanskelige beskrivelsen av dorisk, og så slenger du på en matematisk objektiv beskrivelse??  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettere sagt; Dorisk er det andre trinnet av kirketoneartene. D.v.s. at du spiller skalaen fra 2. tonen i en ren dur-skala. F.eks. D-dorisk er den samme skalaen som C-dur. bare med en annen akkord og grunntone.  Også vil jeg nå si at ren Lydisk er ,er fanfarisk en Mixolydisk. da Mixolydisk er en septimskala.

Sorry Andrè, måtte bare, vi er tross alt på et nerdeforum  ;D ;D ;D

 

:) Hallo, Marius, og takk så mye for sist :) Det var trivelig.

Rettere sagt meg her og rettere sagt meg der  :) Jeg prøvde nå bare å komme med den kvalitative følelsesmessige vanskelige beskrivelsen av dorisk, og så slenger du på en matematisk objektiv beskrivelse??  ;D

 

Takk for sist ja, Rena var veldig trivelig.

 

Og det var forsovet rett det du skreiv, måtte bare tulle litt, litt seint i dag  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er gift må du sette noen standarer :P Jeg for min del har tillatelse til å forsone meg med Angelina Jolie, Kate beckingsale(Underworld), og denne damen. Argumentene er helt enkelt,

hvis hu/dama sier ja så er det ok ;D ;D ;D. Ganskee enkelt fordi det er uåpnålig. snakk om å safe aa.

Whatever, fin dama , fin musikk :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=BUz4zNh4IXY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Thin Lizzy - Dancing in the Moonlight,alla ville spela bas

och fixa upp en grymm afrokrull på den tiden.

20 år senare jobbade jag på bar i Oslo(kastanjen)

in kliver Scot Gorham gitaristen i bandet och beställer en

vodka juice...Tjena....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også denne nå, bandet "Blood command". Trommisen er kompisen, (HELT RÅ) og det ser ut til at dette bandet kan gjøre det bra!

 

Hva syns dere? Det er poprock. Fint med tilbakemeldinger. De skal vel begynne å turnere smått rundt om på festivaler etc.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...