Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Bare å trekke luft etter sånn fisk som Rune her drar til med...i den størrelsen blir jo mer dyr enn fisk.  Må jo ha jaktlisens for å gå etter sånne.  Grattulerer med den der.  Håper du har glede av mindre fisk fortsatt etter dette  :)

Jaggu på tide? at du lykkes igjen Toggi. Grattulere med fiskene. Du har nå stått på og får vel som fortjent igjen. Godt at det livner til i våre områder.  Spørs om ikke torsdag og fredagsværet som kommer nå rydder opp mer langs bukter og strender. Satser på sola tar til å varme gruntvannet i fjordene fremover til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også ute en liten tur i mørket i går kveld etter den jeg fikk på dagen. Resultatet var ikke stort, men en sjøørret ble det da idet lave vannet. Ikke gode forhold i går.

Men det er absolutt i ferd med å bli godt fiske. Og det er bare litt igjen til fisket er direkte godt.

Deilig med varmegrader om natta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute selv en tur i dag,, hadde tre sø på helt inn til land, prøvde mye forskjellig i dag på inntrekk og fluer, men de som gapte over flya tok loppe med rolige drag..Fikk også 3 torsk opp på land med børstemark! JEG HAAAAATER TORSK!!!!

Ganske stille enda til å være den plassen, men begynner å skje ting nå.. Påsken blir nok super :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk kveld! Bortsett fra fravær av SØ....Deilig stille og fin temperatur. En torsk lot seg lure, men ellers var det stille. Så mye sild som svømte rolig langs land, men ikke noe bett fra dem heller- like greit! Nå er det ikke lenge til nattfiske blir fantastisk! Enig i at påsken ser lovende ut! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kveldstur ut i fjorden. Håpet på en sjøørret middag men blir nok kjøtt i morgen også :(  Fikk to små Torsk og en Flyndre var ikke det æ skulle ha, men moro med litt liv i enden av snøre. Det var så godt å være ute i kveld ikke kaldt eller vind. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Grattis Finnen :P

Ute med Micke til nå som akkurat tok en pen blankis på samme plass som meg selv igår.

Har aldri sett godeste Micke så glad for en fisk. Han var borti et par til på ekstremt lavt vann.

Skal si Telemark har våknet til liv. Frierfjorden leverer varene. Kort fortalt: 5 SØ på undertegnende idag

på hvit wolly med kulehode fra fiskeren 35. Største ble veid til 1,1 kilo feit og blank.

Hadde flere lugg og så mange jage vak fra timen før mørten og inn i skumring. Dette var ca en time etter flo. Fisket med carron int i skumring. Før det tok jeg fisk på Cortland 444 sl.

Livet langs kysten smiler nå :) :)

Takk for tur til Micke og Per Suveren som avsluttet litt tidlig for å rekke øl salget ;D

post-1259-13949875824652_thumb.jpg

post-1259-13949875824912_thumb.jpg

post-1259-13949875825139_thumb.jpg

post-1259-13949875825369_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport igjen, Toggi. Virker som det løsner rundt omkring nå. Vurderer en tur ut på dagen i morgen selv. Slikt kan man tillate seg som student på sine voksne dager.

Ser det er meldt godt og varmt i morgen, og dette kan jo kanskje få igang sakene her i Oslo-området. Da jeg var utpå på tirsdagen, var det uten tvil mest aktivitet når sola stod på. Selv om jeg hadde noen kraftige lugg på saaakte dratt bugger rundt halv åtte-tiden.

PS: Setter også stor pris på at b.l.a du nevner fluer som blir brukt!

Rapport loves! (Kommer det ikke i morgen, så har jeg utsatt det til fredddan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut til Snarøya ved 16-tiden i går. Helt dødt frem til 17:30. Svippa ut til Elnestangen en tur, og fiska der til ca. kl 19. Ikke noe liv der heller. Dro så tilbake til en annen plass på Snarøya, og fra kl 19 til ca 21 skjedde det en hel del.

Starta med et stort vak helt inne ved land i det jeg var i ferd med å sette på flue. Vaka ganske hyppig etter dette. En del sipvaking og ploging i overflaten, også rullevak. Kjørte en pen fisk på børstemark som jeg dessverre mista, men utrolig artig at det i alle fall skjedde noe  :).

Dere som var på Elnestangen, skjedde det noe der ut over kvelden?

Morsomt at du fikk på den flua Toggi!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo..

Ahhhh deilig å kjenne røsk i stanga igjen.

Er blitt sulteforet på det gitt..

Takk for tur Toggi..

Sinnsykt digg å være ute ved fjorden igjen.

Kom til blikk forhold i frier..

Hjelper på entusiasmen å se kilosfisk

ligge ved beina på Toggi ;D

Unner deg den kamrat..

Du har en pågangsvilje som er til

å bli missunelig på..

Inspirerende...

Dro fra frier til en annen hotspot..

Blikk her og . vanskelige forhold.

Mindre strøm en vanlig.

Toggi er gentleman som altid og

gir meg goplassen han tok fisk på

dagen før. "står sikkert fisk her nå og"

Jepp,det stemte det. Ikke mange kast etter

sitter en 600grams villbass på den store

sorte Wb. DEILIG ;D

Den var trill rund rundt magen.

Ikke rart med tre sild inni..

Hadde et røsk i snøre noen kast etterpå som

sendte frysninger oppover ryggraden..

Det er liv..

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en liten tur i ettermiddag, ble en fin fisk rett under kiloen, og hadde i tilleg en fin fisk på 1,5-2 etter flua.

deilig at det endelig begynner og bli isfritt rundt omkring.

Tipper det var deg jeg møtte, du hadde hunden din som selskap?

For min del ble det kun napp i flua. Ingen på land. Sykt irriterende >:(

Prøver en liten tur nå og ser om ikke det løsner idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...