Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Ja ja, Knut har jo gode fluer ;D

Og hot as ever, med nytt hodeplagg ;)

Hmm.. Dårlig kaffe, men fin tur ser det ut til :)

Synd det ikke ble storfangst som lovet ;D

Ja, må innrømme at jeg er litt misunnelig på boksene til Knut. Tony-fluene har det med å levere gang på gang!

Hmmm... Kanskje på tide å krype til korset og kjøpe enda fler fluer av deg Tony  :rolleyes:

Hyggelig tur var det uansett! Jeg drar ut igjen i morgen og tar noen kast. Helgen er ikke over enda, så lovnadene står ved lag! hehe  ;D

Og joda, har noen fluer med Tony på i boksen, og i morgen skal de ydmykt på slippe til...  ;D

Uff, begynner å innse at jeg er rimelig nerd som sitter her inne på forumet en lørdags kveld og klokken er langt på vei forbi kl 23. Nei, seriøst: Jekker en flaske rødvin og logger av. Tilbake i morgen med sitrapp!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DN sa dem ville gå inn for å stramme inn på fisket etter SØ, og sier: det gjør vi ved å frede SØ fra vetsagder til Nordtrøndelag fra 1 mars til 31 mai. den formuleringa tyder vel på at det allerede er vedtatt?

Hva er status? Noen som vet helt sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, Knut har jo gode fluer ;D

Og hot as ever, med nytt hodeplagg ;)

Hmm.. Dårlig kaffe, men fin tur ser det ut til :)

Synd det ikke ble storfangst som lovet ;D

Ja, må innrømme at jeg er litt misunnelig på boksene til Knut. Tony-fluene har det med å levere gang på gang!

Hmmm... Kanskje på tide å krype til korset og kjøpe enda fler fluer av deg Tony  :rolleyes:

Hyggelig tur var det uansett! Jeg drar ut igjen i morgen og tar noen kast. Helgen er ikke over enda, så lovnadene står ved lag! hehe  ;D

Og joda, har noen fluer med Tony på i boksen, og i morgen skal de ydmykt på slippe til...  ;D

Uff, begynner å innse at jeg er rimelig nerd som sitter her inne på forumet en lørdags kveld og klokken er langt på vei forbi kl 23. Nei, seriøst: Jekker en flaske rødvin og logger av. Tilbake i morgen med sitrapp!  :P

Takk for hyggelig tur Larser`n. Knakanes bra dag med meget trivelige folk. Fluene til Tony vil alltid være en slager, har jo ikke tatt fisk på annet siden de havnet i boken ;D ;D Kommer til å legge opp fluebinding og bare handle fra Tony. De leverer!

Kommer tilbake med mer i morgen. Nå svartner det for meg, og dyna kaller ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte rapporter her om dagen :) :) Var ute selv i 6 timer i går nedover østfoldkysten,veldig farget vann nedover....fisker jo stort sett børstisbunn om dagen,noe som straffer seg litt når sydvesten pisker opp bunnen...hadde med pontongen for første gang i år,la ut fra Vikane i Hankøsundet,mange flotte strømsund utover,men ingen fisk...dorga med pattegriser tilbake(en strekke på ca 2 km)uten nettkjenning...Skiftet plass til Skjeløya/Lervik,pratet med et fluehue der,han hadde ikke kjent noe på 5 timer,s fiske!!.... ??? dro nordover igjen,var innom flere steder og sjekka forholdene,isen er minsket enormt de siste dagene!! Hadde siste desperate stopp ved Saltholmen(Kurefjorden),vadet ut en laaang sandrygg,veldig dårlig sikt(25cm)...satte på børstis på 15cm,løsnet noe da jeg satte uti 2 halvkiloser og en rødspette. Håper på litt vindendring idag,for å rense vannet litt igjen ::)Mvh Pistus PS:Fisken vaket på tørt en periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i går kveld en tur i Bergen, samme sted/tid og vær som fredagen va et fantastisk fiske..I går var det nesten helt dødt..Fikk til slutt en på ca halvkiloen, tok på grå reke..Vurderer en tur ut igjen snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei¨

Var innom noen fisk igår og så MASSE vak på et lurested svært få andre fisker på :P :P

Det så ut som fisken også tok tørt.

Akkurat i det jeg måtte til dama kom fisken inn :rolleyes:

Men idag har jeg "fri". Det er gøy å være fisker nå, ser masse aktivtet. Skal satse på nattfiske idag.

Det er favoritten og gir nesten alltiid fast fisk.

Grattis Arne med første i Frier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det Vestfoldkysten som skulle til pers! Marius N fra forumet tok turen nedover sammen med sin kamerat Ola. Knut S heiv seg på i bilen og møtte meg i Sandefjord!

Vi startet fisketuren rundt kl 10 i Larvik. Kraftig vind og rotete sjø gjorde sitt til at vi måtte melde pass i 2-kilosbukta og dro i stedet over til en velkjent SØ plass i Sandefjord. Kort tid etter at vi kom i gang smalt det på et lite sølvtøy på Knut sin pattegris. Den var på ca. 600 gr. og sympatisk som Knut er så syntes han litt synd på den lille tassen og satte den kjapt tilbake, så kjapt at jeg ikke rakk å forevige den med kameraet. Hadde noen lugg og Marius dro ei lita flyndre. I tillegg hadde han ei flyndre på størrelse med et dasslokk etter et par ganger, men sølvtøyet så vi ikke mer til så det ble med kvikklunsj og kokekaffe (kanskje verdens dårligste kokekaffe. Sorry gutter!).

Deretter tok vi turen til Tønsberg og fant en fantastisk plass takket være Knut. Den plassen skal jeg tilbake til ;) Der traff vi et par andre fluehuer, men det ble ikke noe på hverken dem eller oss. Knut og jeg fikk riktignok merke ulempen med midjevadere da vi ble truffet av en real bølge og fikk et gjensyn med det gode, gamle buksevannet...

Ikke hver dag man fisker i tre forskjellige kommuner, men dårlig fangst til tross så var det herlig temperatur og ikke minst hyggelig å bli kjent med to knakende gode karer, så takk for at dere gadd å ta den lange turen Marius og Ola! Regner med vi sees igjen om kort tid i indre Oslofjord!

Takk for bra tur i går! Synd det ikke ble mer fisk på land men det blir flere sjanser utover våren! Super fine plasser du tok oss til Lars!

Sees vel om ikke mange dagene langs fornebu landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSSS!!!!! Tidenes børstemarkfiske opplevde jeg i ettermiddag!!!!!! Etter 3 timers intens innsats på Jeløya,gjorde jeg et siste desperat forsøk;pga av kraftig nordavind dro jeg til en annen godplass i det siste,men som har fisket dårlig pga sikten i vannet,men med nordavind tenkte jeg at møkka var kanskje blitt blåst utover mot åpent hav....kom fram i 1730 tiden,fint nordadragsoverflate(rifla),sikten var betydelig bedre,nå...tenkte jeg...nå...,det ble suksess til de grader!!! første 6 kast ga 6 sø...ca 1,3-700gram...unfuckingbelieveable :o :o :o,sto og lo imens jeg kjørte fisk på fisk...det ble 16 stk i neven til slutt... ;D str avtok etterhvert,men fy faan så jævlig morrrrrro!!!!! Fisken vaka ved siden av meg,bak meg..overalt...børstisene vaka side om side med fisken,kast i vaket og fisken var der :Dhadde samme fisk etter 6 ganger på samme inntrekket.....helt RÅTT!!!!! Har jo mistet tlf(kamera)for endte gang,så den som vil får tro meg på mitt ord...uansett,en utrolig opplevelse som jeg vil bære med meg en stund :) :)Mvh Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSSS!!!!! Tidenes børstemarkfiske opplevde jeg i ettermiddag!!!!!! Etter 3 timers intens innsats på Jeløya,gjorde jeg et siste desperat forsøk;pga av kraftig nordavind dro jeg til en annen godplass i det siste,men som har fisket dårlig pga sikten i vannet,men med nordavind tenkte jeg at møkka var kanskje blitt blåst utover mot åpent hav....kom fram i 1730 tiden,fint nordadragsoverflate(rifla),sikten var betydelig bedre,nå...tenkte jeg...nå...,det ble suksess til de grader!!! første 6 kast ga 6 sø...ca 1,3-700gram...unfuckingbelieveable :o :o :o,sto og lo imens jeg kjørte fisk på fisk...det ble 16 stk i neven til slutt... ;D str avtok etterhvert,men fy faan så jævlig morrrrrro!!!!! Fisken vaka ved siden av meg,bak meg..overalt...børstisene vaka side om side med fisken,kast i vaket og fisken var der :Dhadde samme fisk etter 6 ganger på samme inntrekket.....helt RÅTT!!!!! Har jo mistet tlf(kamera)for endte gang,så den som vil får tro meg på mitt ord...uansett,en utrolig opplevelse som jeg vil bære med meg en stund :) :)Mvh Pistus

grattis med en perfekt dag! Jeg for min del har sitti me nesa i bøkene i hele dag. men etter denna oppmuntrende meldinga trur jeg at jeg skal ta en tidlig avgang fra skolen i morra. glemme alt av bekymringer om pensum so skulle vært lest, oppgaver som burde vært skrivd på, og heller kaste med i bilen og komma meg sørver til jeløya/rygge/larkollen og slenge, slenge og slenge :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSSS!!!!! Tidenes børstemarkfiske opplevde jeg i ettermiddag!!!!!! Etter 3 timers intens innsats på Jeløya,gjorde jeg et siste desperat forsøk;pga av kraftig nordavind dro jeg til en annen godplass i det siste,men som har fisket dårlig pga sikten i vannet,men med nordavind tenkte jeg at møkka var kanskje blitt blåst utover mot åpent hav....kom fram i 1730 tiden,fint nordadragsoverflate(rifla),sikten var betydelig bedre,nå...tenkte jeg...nå...,det ble suksess til de grader!!! første 6 kast ga 6 sø...ca 1,3-700gram...unfuckingbelieveable :o :o :o,sto og lo imens jeg kjørte fisk på fisk...det ble 16 stk i neven til slutt... ;D str avtok etterhvert,men fy faan så jævlig morrrrrro!!!!! Fisken vaka ved siden av meg,bak meg..overalt...børstisene vaka side om side med fisken,kast i vaket og fisken var der :Dhadde samme fisk etter 6 ganger på samme inntrekket.....helt RÅTT!!!!! Har jo mistet tlf(kamera)for endte gang,så den som vil får tro meg på mitt ord...uansett,en utrolig opplevelse som jeg vil bære med meg en stund :) :)Mvh Pistus

Kjenner jeg angrer en smule på at jeg avsluttet dagens fiske sånn ca kl. 17.15 i dag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som bor og fisker en del i sandefjord? trenger en israpport 8)

Begynner å bli bra de fleste plasser nå, kun is i indre og værbeskyttede viker.  Så absolutt muligheter for å få ut flua slik at den blir våt nok, thh. Dog ligger det fortsatt is fra utsiden av Veierland og innover til Tønsberg i den fjorden.  Men snart løsner det her også, ei uke eller 2?

Pistus, det gleder meg helt inn i ryggmargen at du fikk baska deg rundt i børstemarksvermen.  Er noe en husker i mange år den turen der.  Det er slike episoder en drar frem i tunge stunder.  Bare å grattulere, kjenner gledesfølelsen din helt hit, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESSSSS!!!!! Tidenes børstemarkfiske opplevde jeg i ettermiddag!!!!!! Etter 3 timers intens innsats på Jeløya,gjorde jeg et siste desperat forsøk;pga av kraftig nordavind dro jeg til en annen godplass i det siste,men som har fisket dårlig pga sikten i vannet,men med nordavind tenkte jeg at møkka var kanskje blitt blåst utover mot åpent hav....kom fram i 1730 tiden,fint nordadragsoverflate(rifla),sikten var betydelig bedre,nå...tenkte jeg...nå...,det ble suksess til de grader!!! første 6 kast ga 6 sø...ca 1,3-700gram...unfuckingbelieveable :o :o :o,sto og lo imens jeg kjørte fisk på fisk...det ble 16 stk i neven til slutt... ;D str avtok etterhvert,men fy faan så jævlig morrrrrro!!!!! Fisken vaka ved siden av meg,bak meg..overalt...børstisene vaka side om side med fisken,kast i vaket og fisken var der :Dhadde samme fisk etter 6 ganger på samme inntrekket.....helt RÅTT!!!!! Har jo mistet tlf(kamera)for endte gang,så den som vil får tro meg på mitt ord...uansett,en utrolig opplevelse som jeg vil bære med meg en stund :) :)Mvh Pistus

Kjempetur pistus ;D ;D

Dette fortjente du!

Du har jo vært veldig standhaftig i vinter :)

Synd jeg ikke kunne være med i dag :P

Men men, stikker vel en tur dit i morgen ;)

Men fy f.. 16 stk på så kort tid er ikke hverdagskost 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...