Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Ny tur ut kl 0600 i dag.

Vindstille og mye regn gjorde sitt til at vi fikk vasket ut sukkatene av morgentrøtte tryner.

Terje H og Fredrik var med for å teste ut noen av plassene i Onsøy. Terje H var den første med fisk på flua. (+- kilo)Tatt på en variant av Wolly Worm med utrolig rolig inntrekk.

Like etter fikk Fredrik sin til da største SØ på flue, 720gr og ny pers for den nye fluefiskeren. Jeg hadde i løpet av en halvtime 5 fisk på, uten at noen ble med inn i håven.

Etter en times fisking møtes vi for å ta en prat og oppsumere litt. Mens vi sitter der synes jeg at det er noen rester av vakringer som kommer fra bukta på innsiden av oss. Legger ut flua, tre korte inntrekk så sitter den. 0,9kg i god kondisjon. Fredrik setter på en egen bundet variant av Mickey Finn og kaster inn i samme bukta. Ny pers i gjenn. 1,2 -1,3kg ca

Bilde av Fredrik med ny rekord

Mvh Frode

post-4079-13949876353287_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis gutter- fortjent når man legger turen ut i de timer av døgnet!

Stikker en tur ut nå så fort dama kommer hjem og tar over poden, tipper rundt 4... idag blir det fisk- var en tur ute å tittet nå, ser helt perfekt ut. ikke krystall klart vann lenger, liker det litt mer grumsete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fine fisker på dere og gratulerer med pers til den gjelder(meget pen den der!)

Torsken var jo meget pen Toggi.... :o, du er i gang du nå!

Jeg fikk to i går, en 7-8 hekto og en mindre, mista en også, ble ikke lange turen da en ropte meg inn på kaffe, øl, og tyttebærlikør :)

Spillejobb i kveld, så da blir det fisketur i morra.

Lillevann satset salt og fikk en meget pen en der, jævla flinkiser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i dag - for 3. dag på rad. Prøvde litt rundt - ganske stille lenge. Deretter dro jeg til et sted jeg liker godt fordi det er så idyllisk, men som sjelden gir bra fangster.  Årsaken er jeg usikker på, fordi det burde være en ypperlig plass.  I dag skjønte jeg at det faktisk var en ok plass, og at tidligere turer nok har vært beheftet med litt uflaks.  4 flotte SØ'er ble resultatet, været var nydelig og vinden fraværende.  Ikke en båt, ikke et menneske - bare kåte fugler og meg.

Legger ved et bilde av en som jeg tok med hjem.  En veldig fin fisk på drøye halvkiloen.

post-2400-13949876356475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sånn som kan skje om man forspiser seg det ruffen.

Var litt morsomt det der i sted :D Jeg tok en liten svipptur ut etter sø. Snakka med doggnobbler i tlf og han mente jeg måtte prøve en hvit doggnobbler og jeg gjorde så, lydig som jeg er. Og da satt det en fin en mens jeg pratet med han i tlf,en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sånn som kan skje om man forspiser seg det ruffen.

Var litt morsomt det der i sted :D Jeg tok en liten svipptur ut etter sø. Snakka med doggnobbler i tlf og han mente jeg måtte prøve en hvit doggnobbler og jeg gjorde så, lydig som jeg er. Og da satt det en fin en mens jeg pratet med han i tlf,en :D

som jeg har sagt mange ganger ruffen, lytter du til læremesteren, så går det som regel greit ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på SØ i dag fra 1800 til 2000 tiden i Larviksområdet.

Lite vind. 4 grader i vannet. Mye tåke.

Prøvde først med en liten oliven tangloppe, hadde føling på første kastet akkurat i det Pappa hadde en stor blank en på.

Den tok på Oliven børstis, men glapp.

Etter dette ble det ganske rolig.

Prøver igjen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...