Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei og hå, Røkteren.

Kan du ikke bare skaffe deg en ring i øret, og henge håven der?  Hørte forresten at du fikk mye grov SØ på øya forrige helg. Regner med at du var i G-bukta og fiska i Hølet. Fikk en på 3,2 der i kveld og mista en like stor. Ganske pussige snittvekter i år, forresten.......K-vika 0,3kg, Alby 0,7kg, Dypskaret på N-nes 1,1kg og G-bukta 2,2. Fikk forresten hornis i dag, så da kan vi regne med at noen HA er på plass om 2-3 uker. Skal fiske 12 timer hver dag neste uke, så regner med å se deg både her og der rundt den flotte øya vår.

mvh Din Fuglefisker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vrient fiske idag, helt utrolig sært! Bambleland leverte i kjent stil.... Det virket hvertfall sånn.

Lugg på Tonys pattegris, følgefisk på Runars deceiver i grønn. En som glapp på både brun glimmerreke og rosa. Makan!

Per suveren tikker inn første på 5hg, på grå pattegris. Deretter har jeg en enorm virvel etter knall rosa glimmerreke.

Først i skumring fikk jeg sjøørret, en av 500 vak jeg kastet i. Den tok helt ut av intet rosa glimmerreken fra Tony. Artig var det, så var det slutt!

Nattfiske: Mistet 3 av 3 mulige SØ rundt Langesund området. De hoppet seg av alle mann.

En mager trøst med 7 torsk og en hvitting. Brukte ufortynga wolly i sort og hoover snøre.

Deretter til Eidangerfjorden til 0338 i natt. Fisket ved siden av FINNEN, så sikkert 495 vak. Men kun to hugg på rosa reke og hvit. Bare roooolige vak, men ville ikke ha loppe heller. Brøytet innimellom i vannfilmen. Mulig mysis, jeg testet hvertfall det meste.

Noen dager er vriene, dette var en av dem. Koste meg glugg i hjel med nye fluer og en suveren kokk.

Grise vind på dagtid og blikk mot natt. Likte ikke den sure trekken fra nord.

Så mye fisk, og så liten fangst.  ;D Men i morgen.... Nå får jeg snart gjeller, bor i havet og trives med det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vrient fiske idag, helt utrolig sært! Bambleland leverte i kjent stil.... Det virket hvertfall sånn.

Lugg på Tonys pattegris, følgefisk på Runars deceiver i grønn. En som glapp på både brun glimmerreke og rosa. Makan!

Per suveren tikker inn første på 5hg, på grå pattegris. Deretter har jeg en enorm virvel etter knall rosa glimmerreke.

Først i skumring fikk jeg sjøørret, en av 500 vak jeg kastet i. Den tok helt ut av intet rosa glimmerreken fra Tony. Artig var det, så var det slutt!

Nattfiske: Mistet 3 av 3 mulige SØ rundt Langesund området. De hoppet seg av alle mann.

En mager trøst med 7 torsk og en hvitting. Brukte ufortynga wolly i sort og hoover snøre.

Deretter til Eidangerfjorden til 0338 i natt. Fisket ved siden av FINNEN, så sikkert 495 vak. Men kun to hugg på rosa reke og hvit. Bare roooolige vak, men ville ikke ha loppe heller. Brøytet innimellom i vannfilmen. Mulig mysis, jeg testet hvertfall det meste.

Noen dager er vriene, dette var en av dem. Koste meg glugg i hjel med nye fluer og en suveren kokk.

Grise vind på dagtid og blikk mot natt. Likte ikke den sure trekken fra nord.

Så mye fisk, og så liten fangst.  ;D Men i morgen.... Nå får jeg snart gjeller, bor i havet og trives med det. ;)

Du skulle kanskje gjort noen kast med den lange sorte børsteormen, bruker å være king kong på natta ;D

Ellers så var det jo finr at du fikk litt på CdC rekene mine, de er svært ofte mitt førstevalg ;)

Men er nok litt sært om dagen ja, så tungt skydekke og lett regn hadde gjort seg nå!

Er vel snart tid for Bassen nå, så er vel bare å fyre i gang stikka :P

Dette blir en flott sommer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tre døgnvakter på rappen nå. Men går an å ha akutt telefonen innafor Simms buksa når fisken er i bettet.. Rakk tre kvarter før jobben kalte meg inn i går kveld. Dermed gikk natta på operasjonsstua. Og det var ikke natt til 1.mai bråk..

Kjente det på giktbeinet at det kunne være bra .. På femte kast banket det på en sinna ørret, (1,3 ) ..Fikk to til og så var det å skifte habbit og dra på jobb....

Mange ute i sterk vind idag i tønsberg område. Selv må jeg stelle litt med "heimevernet"... :D

post-2607-13949877839494_thumb.jpg

post-2607-1394987784075_thumb.jpg

post-2607-139498778422_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp til fluer?

jeg skal ut på min andre tur med fluestanga i morra tidlig. og derfor trenger jeg noen forslag til fluevalg for sø. gjerne bilder. kan ikke navn på en eneste flue ennå ;)

Hei,

Hyggelig at du har begynt med fluefiske. Start på side 1 av dette forumet så har du mye lektyre å kose deg med. I tillegg kan du se over Tony's bindetips hvor det går mye i fluer til Sjøørret: http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=14073.0

Tvi-tvi!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

April og til nå har for min del vært eksepsjonell. Belønningen for mange og hyggelige timer bak bindestikka. Fine turer med gode fluefiske venner (+ venninner..)  :-*

Til tross for vakthelg fikk jeg et par timer ute på "high Way One" i kveld. Møtte en fluefisker på vei inn. Høyvann og klart vann. Nærmest vindstille. Fant en utklassa stol og koste meg med favoritt utsikten. Mye båter på vei inn og ut.. Nordavinden økte og tilsvarende vannstrømmen innover. Dette førte med seg endring fra klart til farget vann.. Etter å ha fått en liten pinne og tatt kaffe , fisket jeg over kakao-beltet en siste gang. Slutter ikke å la meg forundre hvor tett på land voksen ørret går når overflaten er urolig og vannet lett farget. Som vanlig opptatt av å få klumpen så langt ut som overhode mulig, men fiske tok tett på odden. Dette var etter at en voksen "nebbgjedde" hadde krølla seg inn i Varivas `en....

Bra fight og fine lufthopp av salmo trutta. Tok på liten og veltygd CdC.... Takk Runar som fikk meg til å kjøre reke ifjor !  SØ : 2,4 kg. Av noen og tredve ørreter så er fire tatt opp... ( 2,5 2,3 2,4 og 1,8 )

post-2607-13949877894971_thumb.jpg

post-2607-13949877895903_thumb.jpg

post-2607-13949877897002_thumb.jpg

post-2607-13949877897802_thumb.jpg

post-2607-13949877899133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke nødvendigvis, kan bruke vinden til din fordel. Finnes alltid litt le, eller et sted hvor du får vinden som hjelp.

Idag var det helt grusom vind i Bamble. Pattegriser i grå og rosa fra Tony ga både SØ og horngjell. Fikk 5 sjøørret tilslutt og tre horniser.

Den største var nok nær norgesrekord, men dumme meg tok ikke vare på den. Utrolig lang slang ;D

Det var ikke få sjøørret jeg var i kontakt med i 8 sek meter fra nordøst. Grusom vind, med solglimt innimellom.

Fikk tips av Tony at angel var en killer i vind. På med angel og SØ på 1,1 kilo.

Den dro hinsides til å være 1,1 kilo. Guideline RS i 7er fikk kjørt seg. Krystall klart vann på den vakre Bamblekyst.

Tror jaggu Per Suveren hadde havbrasme etter idag, joda.... på oliven angel fra Tony 8)

post-1259-13949877900349_thumb.jpg

post-1259-13949877901674_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske rapporter som kommer inn her, for en serie Flyfish-Doc. Snakk om knallfisker. April har da vært en grei måned med bra med fisk.  Selv ikke vært ute så mange turen, dog flere enn fryktet. Har ikke hatt bomtur i april, og det tror jeg aldri har skjedd før. Noen pene har det blitt og ser ut til at mer småfisk kom igang seint i april.  Horngjelen har hatt sitt inntog på Vestfolds kyster i et par uker.  Vanntempen er nå oppe i +9, så annet er vel ikke å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...