Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Det blei en times tur til Røyken i dag. Fantastisk flott vårvær, kanskje litt i drøyeste laget mtp speilblank overflate og klart vann. Prøvde først ei rosa cdc-reke bundet på en tierkrok, hadde et par lugg og en halvkilos følgefisk som nesten svømte på tørt land etter å ha fulgt reka mi fra et godt stykke ute - 70-80 meter kanskje.. (Standard kastelengde) På streamer`n kjente jeg ingenting.

I dag savna jeg forresten gjennomsiktig klump på coastal-snøret. Det er ikke sikkert det har SÅÅ mye å si når man bruker en lang fluorkarbon-fortom, men det er detta med trua da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda! Flott i kveld og!

Den lille rare flua leverer atter en gang!

I dag fisket vi, tre stykker, på et lurested i Østfold.

Er så deilig å se aktivitet i flata igjen!

Ankom sånn ca. 18.

Var fisk bortpå nesten med en gang. Et par fine ringer viste seg også.

Så dro det på et par passe små.

Men etter et ganske langt kast med femmern, så tok det hardt etter et par inndrag.

Ble direkte underholdende med den stanga! Livlig sak, den aura.

Etter litt utras og "Ojojoj!", så kunne jeg håve en fjong aure på 1,1.

Blank og nøddeleg. Flott kondisjon.

Hadde flere fine etter, og en som satt på et sekund eller to, som virket riktig så stor.

Det tok ikke lenge før Thomas&Thomas hadde hver sin på.

Artig at alle tre var omtrent dønn like tunge.

OK, StoreThomas sin var nok den feiteste og vakreste av alle.

Aura mi er nå filetert, saltet litt, og skal godgjøre seg til Søndagsmiddagen. Knallrød og fin i kjøttet.  

Nammenam!    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del som alltid bare har fisket i elv var dette en meget bra tråd om fiske sjø ! Det er blitt mange sider her så jeg har skummlest . Det jeg lurer på hvilken krokstørrelse bruker dere mest på rekefluer og streamere ?

Det ekke str som teller men mere å være ute mye til rett tid :rolleyes: Det er en veldig spesiel hobby ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan jeg rapportere Årets to første SØ for men del  ;D

begge var ca. 400 gram og tok en hvit/rosa CDC reke og svømmer videre :D

det var rimelig vindfult og måtte gi opp bare noen minutter etterpå..

var også garnmerker på den ene fisken  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i kveld på et nytt sted. Fiska en stund uten å se eller kjenne noe så begynte det å vake over alt.

Men de ville ikke ha børstemark eller wolly  ???

Så satt æ på en sort loppe og fikk en torsk på ca 2kg like før det ble mørkt.  :)

Noen kast etter satt det noe hissig i andre enden. Den ville absolutt ikke inn å når den luringen først kom så svømte den mellom beina mine enda det ikke e mye plass der  ;D

En flott sjøørret på 1,1 kg smellfeit sak som blir middag  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Beskjed fra bruttern om fisket i en fjord på nordvestlandet på lørdag. 40 fisk med største på 3,7kg. Minste halvkiloen. Alt på rosa reke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Beskjed fra bruttern om fisket i en fjord på nordvestlandet på lørdag. 40 fisk med største på 3,7kg. Minste halvkiloen. Alt på rosa reke.

rosa reke er konge, bruker det stort sett hele sesongen fra mars til oktober. sjelden det sitter noe annet på fortommen. varierer bare størrelsen.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Beskjed fra bruttern om fisket i en fjord på nordvestlandet på lørdag. 40 fisk med største på 3,7kg. Minste halvkiloen. Alt på rosa reke.

:o :o DET er sykehus. Grattis til din broder ;)

Ja, faen.. det er faktisk det sykeste jeg har hørt om når jeg tenker meg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...