Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

DE BILDENE ER HELT MENINGSLØSE UTOVER AT DET ER FANGSTBILDER.

DU ER HELT PÅ JORDET OM DU TROR MAN KAN SI NOE OM SALTPROMILLE UT FRA BILDER....DET ER INGEN SAMMENHENG MELLOM FISKENS DRAKT OG HVOR DEN ER FANGET.

MAN KAN ANTA AT BRUNE FISKER ER PÅ VEI TIL ELLER FRA GYTING....MEN DE ER LIKE GJERNE BRUNE HELE ÅRET OG KAN FANGES LANGT FRA BRAKKVANN.

BLANK FISK ER OVERALT.

OPPDRETTSLAKS ER VEL GANSKE VANLIG Å FÅ PÅ VESTLANDET.

HELDIGVIS LITE AV DET I "MINE" ELVER SELV OM JEG FIKK NOEN I SOMMER DESSVERRE....DEN ENE TOK RIFFLETUBA  SÅ DET KOKTE....KJØRTE DEN SOM FAEN OG REIV DEN PÅ LAND ENHÅNDS 6KG...MORO PÅ RIFFLE. FIKK MASSE LAKS PÅ RIFFLING. MEN DET ER EN ANNEN SAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitrende Loop Mads, da er du inne på essensen; vanskelig å fastslå- og da enda verre å virke belærende.

Og du har en slik påtatt rolle også ser jeg fra innlegget ditt..herlig at du sier; slår ihjel fisk...aldri kakket en fisk i hodet denne karen her, ikke siden i tidlig høst en gang da mitt selskap krevde det, og den var rund og fin.

men igjen, nok et eksempel på "jeg forteller hvordan du har det"..herlig :)

kenneth; helt enig med deg, du har jo virkelig også nå nettopp sagt det jeg forsøker å bli reinsvasket i forhold til fra de som måtte synse ting istykker.

Takk for støtten mao...jeg har klokketro på at det du nå sier er 100% rett, og således backer du jo meg opp.

Håper ikke noen gir deg pepper på det og kaller deg mindreverdig etosk sett utfra sin egen oppleste og vedtatte sannhet.

herregud hvor deilig dette var å vise at vi er hyggelige, sidestilte og ihuga fiskeinteressert gutter med engasjement.

Takk for diskusjonen, ble jo matnyttig lell :)

PS; håper det virket oppklarende for deg også Lup <<l

mvh

spenStig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytery9av.jpgupybyzab.jpg

Fortsatt isfritt ute i skjebergsystemet! Var ute med Smiley og en bekjent av han en liten tur idag. Kompisen til Smiley hadde sitt første kast med fluestang. Greit å starte i 3 minus og skikkelig sur bris fra Nordøst! Satser på noen dager med pluss på kvikksølvet snart! Vi fikk ikke noe å så heller ikke noe fisk! Shut the fuck up om ot ellers så klasker jeg til dere med håndveska mi!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange små fjorder på kysten her nede og de fryser veldig fort, men de har jo tidevannsrenner til ytre fjordområder og det er gode plasser nå på denne tiden.

I grunn er vinden det største problemet i Mandal, det er mye vind her og det begrenser en god del..Men så er det jo også tidlig vår og noen vintrer er det omtrent ikke is heller så jeg bør ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sv: Sjøørretfiske i sjøen

« Svar #14303 på: I dag kl. 17:41:26 »

Sitat

--------------------------------------------------------------------------------

Glitrende Loop Mads, da er du inne på essensen; vanskelig å fastslå- og da enda verre å virke belærende.

Og du har en slik påtatt rolle også ser jeg fra innlegget ditt..herlig at du sier; slår ihjel fisk...aldri kakket en fisk i hodet denne karen her, ikke siden i tidlig høst en gang da mitt selskap krevde det, og den var rund og fin.

men igjen, nok et eksempel på "jeg forteller hvordan du har det"..herlig

kenneth; helt enig med deg, du har jo virkelig også nå nettopp sagt det jeg forsøker å bli reinsvasket i forhold til fra de som måtte synse ting istykker.

Takk for støtten mao...jeg har klokketro på at det du nå sier er 100% rett, og således backer du jo meg opp.

Håper ikke noen gir deg pepper på det og kaller deg mindreverdig etosk sett utfra sin egen oppleste og vedtatte sannhet.

herregud hvor deilig dette var å vise at vi er hyggelige, sidestilte og ihuga fiskeinteressert gutter med engasjement.

Takk for diskusjonen, ble jo matnyttig lell

PS; håper det virket oppklarende for deg også Lup

mvh

spenStig

Hei Stig!

Når du får to ørreter til å ligge så stille bilde1, så antar jeg at de ikke skal ut igjenn(min feil å anta det :)), syns de så helt ferdige ut, men så flott at de gikk ut.  ;D.

Da fisket du med 2 fluer da?

Beklager om du opplevde dette også som en påtatt rolle som belærende, men du vil eller ønsker ikke å forstå!

Så hvis jeg har fårstått deg riktig er at du synes at det er helt ok å fiske i elve- og bekkmunningen nå på vinteren; også innenfor fredningssonen! Det er essensen, som du ikke vil si eller ta noen stilling til eller!

Det er dette jeg ikke synes noen veldig om, hvis det var uklart, det er ikke bra holdninger til "erfarne" sjøørretfiskere er min mening, men der har vi tydeligvis forskjellig syn!

Hyggelig med diskusjon og engasjement ja.  8)

Mvh

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der da de 2 fiskene ble tatt  det der er langt fra nærmeste gytebekk eller elv :) fisker med 2 fluer ja..

Bildet ble tatt rett etter de ble landet :) fikk de friheten igjen ganske kjapt..Var litt kult siden den ene var farget og den andre relativt blank i forhold..

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det Tony skriver i denne tråden som er så skrekkelig galt? Dum som jeg er klarer jeg ikke catch,e det.

Jeg synes han viser til gode holdninger jeg. Jeg kan ikke si noe om hva folk bør gjøre og ikke gjøre da jeg har gjort veldig mye galt siden jeg startet å fiske. Det begynner faktisk å bli en stund siden.

Husker så godt jeg og en kompis var og fisket i et vann som heter Fivann for ørten år siden. Vi fisket med bambus stenger. På vei hjem gikk vi forbi Timenesbekken for de som er kjent. Den var smekkfull av sø på den tiden. I dag er det vel lite igjen av denne bekken. Men poenget var at vi så diger fisk i fra veien. Bytta ut markkroken med en telemarkskonge og kastet oppstrøms. Fisken tok og lykken var stor.

Jeg bodde mye hos mine besteforeldre på den tiden og da jeg kom hjem for i vise fangsten i fra Fivann fikk jeg et litt skevt blikk i fra bestefar. "Du har vært i Timenesbekken du gutten min" Opps.. Jeg viste det ikke var lov.

Da fikk jeg en forklaring om hvorfor jeg ikke burde gjøre det og en formaning om å ikke gjøre slik.

Dette var jo ikke særlig feil av han som var mitt forbilde og rollefigur på den tiden. Han regagerte helt rett etter mitt syn.

Det er ikke lov å stå i osene å fiske! Det er rett og slett ikke lov!

Jeg beskylder ikke noen for å ha gjort det men dette er vel litt essensen i Tonys innlegg. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...