Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Flott vær, noen røde og grei vind i ytre Oslofjord i dag. Godt å få svingt litt på kastearmen 8). Fikk en på snaut kiloen og en på rundt 7 hg. Mistet en på godt kiloen også, kom litt brått på så tilslaget satt ikke som det skulle. Sesongen er i gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det dilla, imgonnadoit og pættis  :) Godt å være i gang <<l

Var nærmest vår i lufta noen dager her i fjorden.

Nå venter vi bare på at sjøtemperaturen skal stige litt slik at fisken skal komme seg ut av fersk/brakkvanns sonene innerst i jordbunnene og starte beitingen på grunnene ute i saltere sjø.

Her en liten skryteserie fra sesongstart for et par år siden. Kompis med rette sorten:

8528272683_3c6a631111.jpg  

8529386066_e392348079.jpg

8528274181_8c509e9fb0.jpg

8529387026_25738b428b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott laks!

Hadde sjøl tre dager i sjøen fra torsdag til søndag. Fangsten var heller mager, men jeg klarte nå og lure årets første sjøørret på land før kalenderen viste mars. En blank sak på hele (260)gram nærmest slukte den svarte streameren min i skumringa. Om et par-tre uker nå så løsner det vel ganske greit! Blir veldig allright å fiske i et hav som myldrer av både byttedyr og jegere igjen  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det var en flott laks ja :) Sjeldent å få disse i sjøen der jeg fisker. Misunnelig :)

Drammensfjorden har isvann og mye driv is. Fikk en kald time uten liv i går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt så mange turene denne vinteren så kroka årets første for et par uker siden, To fisk over kiloen på tre turer ellers fisk mellom 200 og 800 gram, fisken ser ut som har kommet seg fort igang med og få opp kondisjonen etter vinteren. Det som har funket for meg er glass line/ nå glass klump med lang! fortom ned i 3x spiss,  stort sett alle fisk tatt på en liten tan reke med litt glimmer i kroppen. Har testet ut flere fluer kobberbassen,div lopper men denne rekevarianten har funket supert.

Lungebettenelsen begyner slippe taket så nå blir det fisking hver dag ett par uker  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...