Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Første tur på leeenge unnagjort.

Så, da er man på gang igjen da, med forfrosne fingre, is i stangringene, bråtidlig mørke, gjenglemt hodelykt, ikke føling med noe unntatt nevnte frosne fingre, og det meste.

Men, dævven dere!:

Isen er på tilbakemarsj. I mårra er det enda bittelitt lengre lyst. Snart holder det med ei lett fleecejakke under og lua kan byttes ut med en schtøgg cap.

Da kommer vi ikke hjem i tide til en sein middag, for å si det sånn.

Det er fanden flytte meg ikke lenge til at Håpet er det som bestemmer hvor lenge vi tyner våre tilmålte fiskekvelder.

For nå kommer snart VÅREN!

Eller, rettere sagt, den tidlige våren.

Du veit, da du i det ene øyeblikket kan stå der i kun t-skjorte, for så plutselig å få snøføyka midt i trynet.

Er som regel da det meste klaffer.

Og så kommer den perioden hvor man nesten tror man lurer noen. April og utover i Mai.

Det er da man kommer hjem med smådårlig samvittighet, fordi den/de der i heimen ikke har fått være med på dette.

Redningen kan være: -Fikk du ikke noe, stakars?

Om slike spørsmål kommer, så råder jeg de fleste til å prøve å se litt trist ut. Ikke nevne den nydelige solnedgangen, kaffen under gode samtaler, sjølukta, eller gleden hele greia inneærer. Husk: Dette er hardt arbeid!  

-Åååå kommekommekomme daaaaa, tidligvååååren!    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-11 i dag. Is snart over til Shetland. Hel.. inni sat.. jeg er lei og fiskeklar.

Vinteren har gått med å lære nye ord som isbor, maggott, pilke  etc.

Når en starter å sjekke aksjonen på skistavene har vinteren vært for lenge.

Fiskekåt og klar!!!! :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fiiiiiint!"

-Åfyfaentilsteikesteinnihevletesmøkkagreieravværogvindogannettullballatte....

Vel, egentlig gir jeg F i slike spådommer. De stemmer stort sett aldri.

Ok, for almuen, som ser for seg sommervarme i slutten av mars, og går helt i kjellern om det kommer en liten snøstorm i midten av samme måned, så kan det være strengt.

Vi andre kan bare vente litt til før det tar helt av...(Jeg skal fa... meg få testa ut den nye Tyin-posa før mai ja!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Deilige solskinnsdager nå, har rukket ca 3 timers fiske siste uker, og palmesjokket kom når jeg på nytt sted endelig fikk se sjøørret som vi egentlig ikke visste noenting om på plassen.

Men det er sjø, sund, tang og tare og sandgrunner- klart den svømmer her også...og ikke minst sjø :)

Timer i sol og varme på land, 4 grader vann. Torsk på 3 kilo og sjøaure på halvkiloen var ingen demper i solskinnet- tvert imot digg :)

Tok ingen bilder..filmet med kamera..kanskje det kan være gøy å vise filmsnutten her når nedlastet- bare for å vise åpent vann igjen.

Kommer tilbake med den...har ikke blogg serru- må vise det her hvis det er ok?

Oliven børstemark fangstflue.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he..han minste der Robban må jeg bruke mer trusler på å få med enn hjertet mitt har godt av :)

Men håper og tror at en vakker dag er han "overbevist"-  :)

Ja, Atle, det er et skikkelig fint område..egentlig bare lurt i bakhodet med "teorier"..så glad jeg endelig har sett at det finnes blank fisk der. Blir spennende å se utviklingen fremover- skal gjøre som med havabboren; Bruke mye tid på begrenset område.

Håper det gir noe avkastning, men mange fisk på turene dit blir det nok ikke...ikke en eneste ferskvannsdråpe i nærheten..og dårlig med gytebekker..men sjø og mat lokker fisk, også sjøauren tydeligvis.

Nå bor GoPro på capsen- blir mer fremover :)

Også med #4 stangen Kjell..i annen tråd snart forhåpentligvis også :)

Takker Bjørn..kjekt at den traff litt :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...