Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Brukte et par timer i Nærsnes-traktene på ettermiddagen i går. Bra med liv i havet syns jeg. Makrellen svømmer fortsatt hvileløst rundt med kjeften på fullt gap og "div" fisk vaker både her og der  <<l

Starta fisket med ei lita cdc-reke. Den gav et par lugg, lurte en stk makrell og frista noen fine følgefisk(ørreter) som omtrent blei med opp på tørt land. Men etter å ha fiska ei lita stund så skjønte jeg at reke kanskje ikke var kveldens suksessformel, så da var det bare å rote seg fram etter noe dugandes i streamerboksen...  Etter at jeg bytta over til en deciever-lignende sak, så smalt det på noe feite makrell og en grei lyr på ca halvannen kg.

Når mørket nærma seg så skifta jeg over til en klassisk muddler, noe som gav enda litt mer uttelling. Mye napp og rykk, enda et par lyr og endelig en fin ørret som blei med hele veien inn i håven. Brukte fast intermediate og etterhver raskere og raskere inntrekk, noe som virka å funke bra. Forresten ikke så rart at ørreten ville ha en medium(#8) muddler, så proppfull av småyngel som den var. En god imitasjon i detta tilfellet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte et par timer i Nærsnes-traktene på ettermiddagen i går. Bra med liv i havet syns jeg. Makrellen svømmer fortsatt hvileløst rundt med kjeften på fullt gap og "div" fisk vaker både her og der  <<l

Starta fisket med ei lita cdc-reke. Den gav et par lugg, lurte en stk makrell og frista noen fine følgefisk(ørreter) som omtrent blei med opp på tørt land. Men etter å ha fiska ei lita stund så skjønte jeg at reke kanskje ikke var kveldens suksessformel, så da var det bare å rote seg fram etter noe dugandes i streamerboksen...  Etter at jeg bytta over til en deciever-lignende sak, så smalt det på noe feite makrell og en grei lyr på ca halvannen kg.

Når mørket nærma seg så skifta jeg over til en klassisk muddler, noe som gav enda litt mer uttelling. Mye napp og rykk, enda et par lyr og endelig en fin ørret som blei med hele veien inn i håven. Brukte fast intermediate og etterhver raskere og raskere inntrekk, noe som virka å funke bra. Forresten ikke så rart at ørreten ville ha en medium(#8) muddler, så proppfull av småyngel som den var. En god imitasjon i detta tilfellet  :)

Tre arter:-) ikke værst det Olav:-) dro ut en tur i ettermiddag for å teste ut ei for meg ny flue. Speykutlingen er navnet å den leverte så til de grader:-) 15 SØ på land to over 1 kg hvorav en en fresk og flott hannfisk som bød på skikkelig god fight. Bra sønnavind opp mot 7-10 ms. De andre lå på 4-9 hg. Samtlige svømmer bortesett fra 1 som blødde. Kasta den opp på land, men ble tatt av en skarv:-)

Sent from my GT-P7510 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Sandefjord traktene på søndag jeg og en kamerat.

Flott vær, overskyet men sol, god strøm i vannet og skiftende vann. Flott tur, fikk ikke de største til å sitte med endte opp med rundt 8 SØ som alle ble satt forsiktig tilbake, unntak av en som ble kroka stygt :(

alle tok på rosa reker, spey reker.. :D  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponertr over at noen tar noen sø i det hele tatt i indre fjord!!

Samme her. Fikk en på 3-400 gram på tredje kast i går tidlig klokken 7. Deretter var det klinisk dødt i påfølgende timer. Det var veldig høyt vann, og lite bevegelse. Fikk umiddelbart følelsen "dette ser dødt ut", og den lille positiviteten etter starten sluknet raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...