Gå til innhold

CDC fishing in Norway.


Anbefalte innlegg

  • Svar 555
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Midt oppe i et risikoprosjekt til med The D.Duck som hoved-and (holdt på å skrive hoved-person, men hadde vel pådratt meg en eller annen psykologisk betegnelse til i så fall :rolleyes: ) forsvant over 200 bilder inkludert detta fra iPhoto'n min............og med døm en ikke ubetydelig del av mine søte minner i en ellers sur hverdag i de siste ukene! :( (Måtte den horn og klovbefengte stikke den glødende forken sin i mune-kulene til Steve Jobs!!! >:( )

 

Åssen detta går veit jeg ikke, det blir ikke noe mer fikling med denna The D. Duck-klekkeren her før jeg har fått rydda ut grumset av over 200 bilder mista i zyber-space'n fra hjærnen og vent meg til tanken av bleke minner istedet......."Trist som faan", var det ikke det han sa Askeladden...? :P

 

The D. Duck klekker in progress.

35657_s.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Dø Tore

Åssen kan 200 jpg s bare fragmentere i sine enkelte bits&bytes og forsvinne fra harddiskens overflate?

Hvis du ikke har sletta de, eller har hatt en harddisk krasj så kan ikke jeg skjønne hvordan de kan forsvinne.

Erru sikker på at bildene er borte? Du er ikke bare offer for en forvirret arkivar da; les: iPhoto har hatt en elendig dag på jobben.

Har du ingen "geek" i nærheten som kan gjøre en liten bæ-bu utrykning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for komplemanget Are, men så dyktig så det gjør stort er jeg nok ikke! :)

Har igrunn prøvd meg lite på frosk, mus eller andre ting enn mer vanlige ørett og harrfluer.

Den eneste musa jeg har igjen er ei spissmus som er noen år gammal, har vel mest beholdt den av mimreårsaker!  :)

 

Spissmus med Vussulvfangst.

(Vussulven bare henger der bare for anledningen! :P )

35662_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ittno jeg Helge, døm er borte fra IPhoto, men har jeg flaks klarer sønnen til kusina mi å doctorere døm fram igjen fra ett eller annet bortgjømt sted i maskina.....han klarte jo å finna igjen hele IPhoto'en da den stakk å gjømte seg også!

Har 74 GB til rådighet nå, 49 er ledig og 24 brukt rundt regna.

Før det forsvant 200 bilder på 10 MP pr stykk og med den dubleen som blir med redigering av orginal for at orginalen skal kun hentes fram igjen var det litt mindre, og det gikk merkbart saktere, da var det ca 1750 bilder hvorav ca 3/4 var 10 MP og 1/4 var 5 MP!.....nesten alle var da litt redigert og hadde duble....? :-\

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du kan jammen mye du Trygve! :)

Jeg trykka der du sa og fikk opp valgene jeg, men turte ikke gå videre på grunn av at det sto at jeg burde ta en sikkerhetskopi.....og det kan jeg ikke, ikke var jeg sikker på hvilken av valgene som var det riktige heller!

Sist, da Christer fikk fram iPhoto etter at den var helt nede og umulig å få fram i det hele tatt, kom det tilbake tilogmed bilder som hadde blitt kasta helt ut for lenge sia......og det ble en helsikes redigeringsjobb!

Bør kansje ha en med litt peiling på plass før jeg våger! ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel Jørn som lurte på om det ble en klekkervariant av The D.Duck, at M Grådal lurte på når svana kom, tør jeg sant å si ikke fantasere om engang, men klekker'n satt faktisk fast i hjærnebarken som et halvferdig bilde allerede.............og selv om det var meninga å prøve å laga en med en gang.........vel, "med en gang" tar ei stønn når den rotete og litt innvikla værdagen kommer imellom! :)

Men nå er'n da ivertfall ferdig trur jeg!

 

Noe som sikkert vil glede puristene, er at også denna her flyter..........ikke finnes det noe nymfestadie heller, embreo uten skall synes for drøyt da det som oftest er inni fuggla!

Oi, kom plutselig på at endel ender dykker en del......ja ja, gjør ikkeno det, enkelte purister tar seg jo ofte vann over hodet døm også! :D

 

 

The D.Duck klekker'n, ei eggløsning på svømmeføtter.

35716_s.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det var vel Jørn som lurte på om det ble en klekkervariant av The D.Duck, at M Grådal lurte på når svana kom, tør jeg sant å si ikke fantasere om engang, men klekker'n satt faktisk fast i hjærnebarken som et halvferdig bilde allerede.............og selv om det var meninga å prøve å laga en med en gang.........vel, "med en gang" tar ei stønn når den rotete og litt innvikla værdagen kommer imellom! :)

Men nå er'n da ivertfall ferdig trur jeg!

 

Noe som sikkert vil glede puristene, er at også denna her flyter..........ikke finnes det noe nymfestadie heller, embreo uten skall synes for drøyt da det som oftest er inni fuggla!

Oi, kom plutselig på at endel ender dykker en del......ja ja, gjør ikkeno det, enkelte purister tar seg jo ofte vann over hodet døm også! :D

 

 

The D.Duck klekker'n, ei eggløsning på svømmeføtter.

35716_s.jpg

 

 

Puristene kan ikke annet enn å kose seg med bidragene dine, enten de flyter eller ei. ;D ;D ;D ;D

 

Herlig, Tore!

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her hadde det skjedd mye!

Takk for det alle sammen, arti at det som morer en sjøl endel også morer andre litt! :)

(Badeanda's kommentar gleder ekstra mye pga avatar og nic! :D )

 

Jeg syntes resten av verden burde få sett kreasjonene dine Tore. Flyfishing & flytying neste?

Dissa greiene her er nok ikke av så høy standard så det imponerer så mye ved nærmere ettersyn Are, limsøl, feil og innsatts sett i sammenheng med lett underholdning som mål kommer meg litt for mye til fordel gjennom dårlige bilder....., men takk alikavæl! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Oi, her hadde det skjedd mye!

Takk for det alle sammen, arti at det som morer en sjøl endel også morer andre litt! :)

(Badeanda's kommentar gleder ekstra mye pga avatar og nic! :D )

 

Jeg syntes resten av verden burde få sett kreasjonene dine Tore. Flyfishing & flytying neste?

Dissa greiene her er nok ikke av så høy standard så det imponerer så mye ved nærmere ettersyn Are, limsøl, feil og innsatts sett i sammenheng med lett underholdning som mål kommer meg litt for mye til fordel gjennom dårlige bilder....., men takk alikavæl! :) 

 

Du skal ikke sende hele greia Tore, bare bildet. :)

Det bildet der hadde garantert kommet på førstesida til "flyfishing & flytying".

100% sikker på den saken.

 

Send en email og legg ved bildet, skriv litt historikk og vips så får du bildet

ditt på førstesida i et hvilket som helst stort fluebindingsblad rundt om i verden. Det er jeg helt sikker på.

Navn kan jo være "cdc emerger" ;D ;D

 

Tipper du får noen kroner for det også.

 

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her hadde det skjedd mye!

Takk for det alle sammen, arti at det som morer en sjøl endel også morer andre litt! :)

(Badeanda's kommentar gleder ekstra mye pga avatar og nic! :D )

 

Jeg syntes resten av verden burde få sett kreasjonene dine Tore. Flyfishing & flytying neste?

Dissa greiene her er nok ikke av så høy standard så det imponerer så mye ved nærmere ettersyn Are, limsøl, feil og innsatts sett i sammenheng med lett underholdning som mål kommer meg litt for mye til fordel gjennom dårlige bilder....., men takk alikavæl! :) 

 

Du skal ikke sende hele greia Tore, bare bildet. :)

Det bildet der hadde garantert kommet på førstesida til "flyfishing & flytying".

100% sikker på den saken.

 

Send en email og legg ved bildet, skriv litt historikk og vips så får du bildet

ditt på førstesida i et hvilket som helst stort fluebindingsblad rundt om i verden. Det er jeg helt sikker på.

Navn kan jo være "cdc emerger" ;D ;D

 

Tipper du får noen kroner for det også.

 

 

Terje!

 

Terje, kanskje du skulle hjelpe Tore med å få sendt det inn? Er redd Tore ikke får ut finger´n.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tatt seg ut å se The D. Duck hatchling.....el'no, på forsia av noe blad, men jeg er redd det hadde virka litt ufortjent da detta bare er uhøytidelig morro med CDC og popperhuer med eneste baktanke å more og kansje innspirere litt.....ikke noen av dissa The D. Duck greiene er spesielt godt laga eller finni på, men kan noen anbefale en god hodekrymper som kan gi meg ei medesinsk forklaring (og mulig botemiddel) på hvorfor jeg hele tia synes det er morro å bruke opp livslende på slikt tullball blir jeg glad! :P

Men takk igjen! :)

 

Det var egentlig meninga at jeg skulle legga ved et bilde av neste CDC og popperhue prosjekt, men sia jeg bruker til krymping/koding av bilder ligger nede akkurat nå!

Stikkord her må da bli en gjeddepopper som både gjeddetilhengere og motstandere omkring gjeddedebatten i Løpsjøen oppi Renaelva, vil se ironien i......forhåpentligvis! :)

Hvis ikke jeg roter det til underveis da!

Et mulig navn blir Villi Nikkersen's Poppalong-popper....trur je...? :D

Merkelig navn, men enten forklaringa er god eller ikke munner det ut fra detta under her!

(Skikkelig dust og annonsere noe som kan gå så grundig på trynet i forkant av resultatet, men jeg synes jeg er for gammal til å base-hoppe for adrenalin, så det er vel derfor! ;D )

 

SILDREPISSA TIDENE 4/2-07.

 

Red.

Skilt sett ved veikanten ved elva Skvalvassa nord for Skrævstadfossen Tyttebærsorteringssentral under en urolig drøm.

 

GUIDING, ROADKILL FLYTYING & FLYROD MANGLING!

Flytying and flykastingkurs, open kano-paddling with eskimorull's!

Bait and internett!

Guided fishingturs med garantied putta-trout!

 

Bak det låvedørdigre skiltet lå det ei lita rammeskakk rønne satt sammen av ei lita skogskoie på meier og ei litt større jernbanevogn med "Rørosbanen" i hvit falmete skrift over ei dør det sto "Konduktør" på.

Jeg banka på døra....hørte et grynt å gikk inn.

Oppi en Sacko-sekk med digre plasterlapper av pakke-tape satt det en tjukk, diger gubbe med ei rusten bindestikke på magan og bandt fluer rett fra oppspikra dyre og fugleskinn på veggen.

På toppen av tjukkasen satt det en caps fra Norsk Frøforsyning med grønn gjenomsiktig skjerm på som kasta et sjuklig grønnskjær over et helvillt skjegg med flere sigarettstumper i.

"Hallo'u froggy...iam sorry butt iam not parle frensch!"

Hmmmm....internasjonalt orientert orginal med klokkerein tru på at alle som knaller rundt i en brødboks med Peugeot-merke i grillen simpelthen bare er nødt til å væra en franskmann altså!

"Ta det rolig'a bæssfar....vaskekte nordboer med null frosk på samvittigheta sia barndommen her!", sa jeg og slo en strek over X antall gummihjul-relaterte froskedrap langs diverse riksveier gjennom åras løp.

Etter det gikk samtala greit ei stønn, kun ispedd litt hillebilly-engelsk der gubbtjuven haka seg opp i inntrent guide-sjargong.

Jeg fikk vite at han som satt der var det som var igjen av en av landets fremste forkjempere mot settafisk og statlig godkjent ræv-kjøring av biologisk mangfold i vann og vassdrag over en halv mannsalder, selveste Villi Nikkersen!

Spontant og uten tanke på egen sikkerhet datt det utav meg, "jamen jøss'a Villi....sitt du her oppi å støver ner istella for å bryne nesa på døm akterhøla som flår oss for naturarva vår!"

Drønnet fra en Kongsberg-Remington med hana og rollingblokk som dukka fram fra intet fikk meg til å kaste meg ned mens flis og steinulldotter fra taket regna nerover hue.

"STØVER NER.....din hælsikes jypling, frekke @X#&%x og lamme lille pingleskvett.......kommer du her med den franske skrullemobilen din og peppermynte-ånder ut halvblinde idiotlobotomerte navlebetraktninger om nedstøving av andre når du og ditt blekfete karrosseri ikke har gjort anna enn å puste litt tungt i ei fartsdump eller to som kom litt brått på i ditt flate og asfalterte liv totalt blotta for hårnålsvinger og 90 graders motbakker...?"

Livredd for å si noe som skulle utløse den splonka nye og ubrukte Nittedal Spesial'en som glei inn i kammeret på muskedunder'n holdt jeg kjeften lukka med begge hender.

"Åffår i hule heite settafiskhælvete skulle jeg bry meg om deg og resten av dere handlingsimpotente tullinger som utgjør ett felleskap som simpelthen gir blanke rattata i felleskapstanken så lenge dere må ofre ei lita flis av egenagendaen og innbilte flisespikker-orienterte inteligens med polstra, silkefora egenvinning og horisont like langt unna som et middelmådig fluekast!"

Her måtte Villi trekke pusten, og jeg vågde meg opp i knestående med folda hender.

Villi fortsatte mens han fingra distre med avtrekker'n, "Tanken bak det å erstatte det ville og naturlige med et surrogat fra settafiskkummen er så lamm at den ikke kan gå uten kunstig hjælp fra krøkker i egenhjælpsentralen."

 

"Du kan hilse sofasynsera og tralla-la forvaltninga i Sildrepissa river med Melker Rognerud i spissen og naturnedbrytera i GLB at Villi Nikkersen ikke er dauv.....jeg bare hviler, og at den trygge falske følelsen av fred og ro er humbug,.....den biologiske krigen om mangfoldet er ikke dauv den heller.......første skuddsalva var bare et to måneder langt varselskudd og den blir hæ'rn fløtte meg fire måneder lang neste gang hvis jeg får igjen pusten......ha deg ut før jeg blåser høl i deg!"

 

Og jeg dro.....eller rettere vokna!

Etterpå håpa jeg indelig det var en sanndrøm og ikke en ønskedrøm!

 

Villy Nikkersen........er du der...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig meninga at jeg skulle legga ved et bilde av neste CDC og popperhue prosjekt, men sia jeg bruker til krymping/koding av bilder ligger nede akkurat nå!

 

Morsom kreasjon det der! :D

Kan du ikke bare bruke noe gratis programvare for simpel bildebehandling?

 

Edit: Så nordlyset nå nettopp for første gang på leeeenge.. Det hele toppet med fullmåne og stjerneklar himmel.. Godt å være på nordlige trakter igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra OME, venter på fersk and jeg nå veitdu!

Håper også som du på at noen andre finner på noe tull! :)

 

Juksa litt med den lange teksten der Lars, den ble skrevi for ei stønn sia, har posta den før, men nå ble den liksom litt aktuell igjen....trur je (hvis jeg ikke kladder det til...?)

Bindelakk-os blir det lite av på slikt, men det er mulig superlim og hobbymaling gjør samma nytta...?....fleinsopp er ellers fint å ty til når virkligheta blir litt døll! :D

 

Kunne nok sikkert lært meg å laste ned fra hard-disk Ulv, men gamle gubber er så vonde å vende......og med en fot som henger igjen i steinalder'n blir det bare værre! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne nok sikkert lært meg å laste ned fra hard-disk Ulv, men gamle gubber er så vonde å vende......og med en fot som henger igjen i steinalder'n blir det bare værre! :)

 

Er ikke helt sikker på hva du mener med å "laste ned fra harddisk", men det er bare å rope ut om du trenger hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...