Gå til innhold

Er du merkehengiven ?


-Lars-

Ja takk, jeg blir gjerne sponset av ?  

90 stemmer

  1. 1. Ja takk, jeg blir gjerne sponset av ?

    • Sage
      24
    • Scott
      25
    • G.Loomis
      12
    • Orvis
      6
    • Loop
      12
    • GuideLine
      8
    • Slate
      1
    • Vision
      3
    • Annet
      16


Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

g.looomis: harry, furumøbler og 'kæpps' med svær skrytelogo, glorete og vulgær.

Nå synes jeg du er urettferdig! Stengene er sånn bob, bob..... men klær kan de jo lage.... ;D ;D ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkehengiven ?, tja, vet ikke det.  er vel slik at dersom man først kjøper noe som passer (Sage SLT), så kan det bli flere i samme "gata" ( Z-axis og XP).. Slik er det vel med mange ting... Kjøpte en Saab for mange år siden som jeg virkelig likte, og siden da har jeg eid en del ulike "sabber". personlige preferanser kalles det...

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det klart at målet helliger midlet når vi snakker om å kunne fiske med flue så mye som mulig, så hadde noen kommet og slengt G.Loomis og Simms etter meg og tilbudt meg hovedrollen som klovn i Trout Bum 3, så hadde jeg takket glatt ja  ;)

 

bøyer meg i støvet for ditt offer, jb! RESPECT! :D

 

Savner Thomas & Thomas her.. Så da blei det Scott i stedet. G-Loomis er sikkert gjevt det, men de ser så cowboy-aktige ut.  :P :P ;D

 

eller kuguttaktige på godt norsk. men ja, t&t bør absolutt telles med.

 

Nå synes jeg du er urettferdig! Stengene er sånn bob, bob..... men klær kan de jo lage.... ;D ;D ;D

 

jeg hakke prøvd g.loomis sin tangatruser med innebygd fiskeslim, men mulig du har rett, lars m  :D

 

merkehengiven ?, tja, vet ikke det.  er vel slik at dersom man først kjøper noe som passer (Sage SLT), så kan det bli flere i samme "gata" ( Z-axis og XP).. Slik er det vel med mange ting... Kjøpte en Saab for mange år siden som jeg virkelig likte, og siden da har jeg eid en del ulike "sabber". personlige preferanser kalles det...

 

Morten

 

eller gammel vane, kan det også kalles, og det er helt ok.

 

visste forresten ikke at xp, slt og az er i samme 'gata', jeg. ;)

 

nei, det er mye snacks der ute, og fluefiskelivet er for kort til å binde seg til kun et merke imo ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den typen at jeg liker noen stenger av flere forskjellige merker.

Har 11 fluestenger(9 for mange) og alle er vel av ulike merker.

 

Felles for de fleste av dem er at jeg liker dem uansett merke, pris etc..

De passer meg, jeg liker alt fra litt proggresivt til mer rolig halvaksjon....

 

Litt avhengig av de ulike fiske situasjoner man er i( ved elva, stille vann, sjøen) etc...

 

Savner Scierra hm2, at de sluttet å produsere denne er helt latterlig. Nydelig stang.

Hilsen en trist wannabe Scierra hm2 "fan" ;D

 

Vision har mye snadder, GT four i 4er er nyyydelig stang.

(den er presis, halvaksjon, medium rask, lett i vekt og fungerer meget bra til tørrfluefiske, finishen er midt på treet) Ikke noe WOW. Men det spiller ingen trille for meg.

 

Der begrunnet jeg hvorfor jeg syntes den var nydelig gitt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sage          - antagelig valget til petter stordalen

Hardy        - antagelig valget til kåre willock

Scott         - antagelig valget til arild andersen

G.Loomis      - antagelig valget til sputnik

Orvis         -  antagelig valget til kari bremnes

Loop         - antagelig valget til tom nordli

GuideLine      - antagelig valget til carl i hagen

Slate         - antagelig valget til lars sponheim

Vision/Scierra - antagelig valget til kjetil rekdal

Winston        - antagelig valget til dag solstad

 

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overaskende at slate gjør det så dårlig i avstemningen :).

 

 

Hei

 

Absolutt ikke overraskende. Slate er kvalitet til en billig penge, det har ingen merke "status" i forhold til "toppene". Så det overrasker ikke meg i hvertfall.

 

Veldig mange er merke fokusert, og er mer opptatt av merke enn aksjon. Hva som egentlig passer den individuelle fiskers behov etc... Det er ingen hemmmelighet. Og når du ser tittelen på tråden så skjønner du kanskje hvorfor resultatet på avstemingen ble akkurat slik jeg tippet.. Sånn ca ;D

 

At folk kun fisker med et merke bryr jeg meg null om. Igjen, VALG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Slate er kvalitet til en billig penge, det har ingen merke "status" i forhold til "toppene". Så det overrasker ikke meg i hvertfall.

 

 

slate har mye bra, absolutt! prøvde å finne et alternativt til scott g2 den gangen. spurte gutta hos prima-villmark om slate hadde noe tilnærmet lik aksjonen i sitt sortiment, men fikk hoderisting til svar. (de førte begge merkene)

 

men det er som du sier: gitt at 'price is no object', at man får velge fritt mellom merkene, så velger man ofte det merket som gir mest status/koster mest, selv om begge skulle være like gode. så resultatet er ikke overaskende, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

g.looomis: harry, furumøbler og 'kæpps' med svær skrytelogo, glorete og vulgær.

 

 

. G-Loomis er sikkert gjevt det, men de ser så cowboy-aktige ut. 

 

 

 

 

 

 

 

G.Loomis      - antagelig valget til sputnik

 

 

GuideLine      - antagelig valget til carl i hagen

 

 

 

 

Får vel dra cap'n godt nedover øra neste tur skjønner jeg. ;D

Eller kanskje finnlandshette med Loomis logo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner etterhvert at G.Loomis er et fryktelig harry merke. Trodde det var et merke for de coole, men det er vel kanskje en stund siden det da. Ja, ja, det er sånn man begynner å merke alderen. Henger ikke helt med på hva som "hot" lenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste overraskende her er at Orvis ikke kommer høyere. Men at Kari Bræmnæs skulle valgt Orvis står for meg som en gåte  ??? Ville vel heller trodd at Stein Erik Hagen hadde valgt Orvis og Reitan hadde valgt G.Loomis. ;D

 

;D

 

er faktisk overasket over at du er uenig med kun to av påstandene :D. men du får ta det som det er, en harmløs liste som ble snekret sammen ut fra innskyttelsesmetoden. jeg har seffa mine begrunnelser for resultatet, men jeg tror det er best å ikke dra spøken for langt heller ;) (men jeg berømmer robban for å ta det hele med godt humør :))

 

min persepsjon er ulik andres, men jeg synes nå ikke at ikke dine forslag er helt gæli heller ;D

 

 

Skjønner etterhvert at G.Loomis er et fryktelig harry merke. Trodde det var et merke for de coole, men det er vel kanskje en stund siden det da. Ja, ja, det er sånn man begynner å merke alderen. Henger ikke helt med på hva som "hot" lenger.

 

 

hakke no me alder å gjørre, jb. de fleste merkene har jo vært på markedet lenge nå. trøst deg med det :D

 

dessuten kan sikkert g.loomis sin 'iøynefallende' snellefot og pompøse modellnavn fremtone som coolt for noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønnt via denne tråden et jeg er fryktelig harry. Jeg skjønner at jeg i selvransakelsens navn må knekke Loomis stengene mine, brenne alle capsene mine og starte et søk etter furumøbler så jeg eventuelt kan brenne de..;)

 

TM

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sage           - antagelig valget til petter stordalen

Hardy         - antagelig valget til kåre willock

Scott         - antagelig valget til arild andersen

G.Loomis      - antagelig valget til sputnik

Orvis          -  antagelig valget til kari bremnes

Loop         - antagelig valget til tom nordli

GuideLine      - antagelig valget til carl i hagen

Slate          - antagelig valget til lars sponheim

Vision/Scierra - antagelig valget til kjetil rekdal

Winston         - antagelig valget til dag solstad

 

;D ;D ;D

 

Sage og Stordalen???... kan umulig være riktig, regnet med å finne han på G.Loomis

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sage           - antagelig valget til petter stordalen

Hardy         - antagelig valget til kåre willock

Scott        - antagelig valget til arild andersen

G.Loomis      - antagelig valget til sputnik

Orvis          -  antagelig valget til kari bremnes

Loop         - antagelig valget til tom nordli

GuideLine      - antagelig valget til carl i hagen

Slate          - antagelig valget til lars sponheim

Vision/Scierra - antagelig valget til kjetil rekdal

Winston         - antagelig valget til dag solstad

 

;D ;D ;D

 

Arild Andersen hvem?? :o :o

 

Off topic: men skal selge en s3, så jeg skulle hatt nummeret hans ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage og Stordalen???... kan umulig være riktig, regnet med å finne han på G.Loomis

Morten

 

neppe, denne er jeg temmelig sikker på. det er feks bare å se på hans klesstil og veldanderte frisyre  8)

 

Arild Andersen hvem?? :o :o

 

Off topic: men skal selge en s3, så jeg skulle hatt nummeret hans ;D

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Arild_Andersen

 

foruten en hel del soloutgivelser, så spilte han med bla salige radka toneff (kjøp 'fairytales' hvis du ikke har den! men alle hennes 4 utgivelser er rent gull) :-*

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage og Stordalen???... kan umulig være riktig, regnet med å finne han på G.Loomis

Morten

 

neppe, denne er jeg temmelig sikker på. det er feks bare å se på hans klesstil og veldanderte frisyre   8)

 

 

 

He he, der er vi uenig gitt, han er nok tre nummer for "flashy", ikke beregnet på varemerket "Sage". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sage og Stordalen???... kan umulig være riktig, regnet med å finne han på G.Loomis

Morten

 

neppe, denne er jeg temmelig sikker på. det er feks bare å se på hans klesstil og veldanderte frisyre  8)

 

 

 

He he, der er vi uenig gitt, han er nok tre nummer for "flashy", ikke beregnet på varemerket "Sage". 

 

 

nettopp derfor! ;) . 'flashy-attitude' er vel noe som man ofte finner blant sage (og g.loomis, selv i litt annen variant) folka. finner sjelden brukere av andre merker som benytter 'enhver anledning' til å utbansunere "sage er best!", "sage ruler!", "jeg er sage-mann!", "ingen ved siden, alle under!" ol, ikke så ulik de som er merkebevisste i klesveien; "bare det står D&G på, så tar jeg det på meg, uavhengig av om plagget kler meg eller ei !" (sånt sett er mulig det er noe urettferdig å drasse inn stordalen, men jeg tenkte da på 'attituden'. tror neppe han handler klær fra dressmann, uansett hvor lekkert plagget måtte være på ham. ;D ). men seffa finnes unntak blant sage-tilhengere, eller selverklærte sage-menn!

 

men greit at vi er uenige, no problemo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...