Gå til innhold

Splitcaneblogg??


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kaste ut et forslag til sidens lesere og administratorer. Vil gjerne ha tilbakemelding på om dette kan være interessant, og om administratorene kan foreslå en praktisk løsning.

Det har vært litt snakk om splitcanebygging på siden, og mange lurer på hvordan, hvorfor etc.

Selv har jeg syslet med faget de siste 15 årene, og har litt erfaring å bidra med.

Kommer til å bruke ledige stunder ut over vinteren i verkstedet og håper å få ferdig noen stenger til neste sesong.

Det jeg ser for meg er å lage en slags "blogg" (er det ikke det en slik dagbok på nettet kalles?) der leserne kan følge utviklngen av et (eller flere) stangprosjekt fra A til Å. Ser for meg at det blir noen bilder med tekst som forklarer hva jeg har gjort fra dag til dag.

Jeg er en travel fyr, så det blir kanskje ikke daglige oppdateringer, men sånn er jo livet...

 

Er det stemning for dette, og kan Flufiskesiden skissere en praktisk måte å gjøre det på?

 

mvh Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde jo gå an å få til Stokkebekk?

 

Kanskje det går an å lage ett emne slik som, entomologim buisness, fluefiske og kalle dette for stangbygging?

for deretter å lage underkategorier som omhandler cane/bamboo - restaurering - moderne stenger slik at alle de som bygger kanskje kan legge ut bilder, og blogge til glede for alle oss andre som bare har lyst å begynne med det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv respons.

Jeg er klar og kan i prinsippet begynne å levere i kveld, men mine data/internett kunnskaper er begrenset (det er jo en grunn til at man driver mad cane). Er derfor avhengig av at moderator og jeg blir enige om konsept og fremgangsmåte, så kan jeg begynne å sprute interaktivt høvelspon.

 

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjempebra forsalg dette Vidar. Håper bare du får litt teknisk bistand og drahjelp av Stokkebekk & co.

Chris Carlin har laget noe tilsvarende på rodbuilding forum, altså en bildeserie med tekst som forklarer noe av prosessen rundt det å lage en cane-stang. Gleder meg til å se ditt bidrag.

Går for øvrig å drømmer om å få laget meg en PHY Midge etter taperingen til Howell`s "The lovely reed".

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...