Jump to content
  • 0

Velkommen til nybegynner forumet på fluefiskesiden.

Question

• Answers 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

Velkommen! Her er alle hjelpsomme (selv om jeg egentlig hater nybegynnere)! Dere vil nok oppdage at i løpet av: Første sesong får dere garantert ikke fisk. Andre sesong blir dere gode til å klatre i trær. Tredje sesong gir dere mange andre grunner til å slutte. Fjerde sesong, når dere er i økonomisk ruin, separert, tannløse og arrete, og med en liten dose skabb (alt dette har en uimotståelig tiltrekningskraft på løsaktige kvinner) begynner fluefisket endelig å falle på plass.

En selvmotsigelse, og avlevering av skarpt nedenfor kneskål, så presis at den understreker betydningen. Ler så jeg rister, you just made my day, Tørrbjørn.

Hei. Ang kastekurset kan jeg dessverre ikke svare deg da jeg bor rimelig langt unna bergen. Minste vannet jeg har fått fisk i er vel ca 30x90 meter, men jeg fisker lite i stillevann. Om man kan bli sprø av å henge i kvister og trær- definitivt, men det blir bedre etterhvert. Mer effektivt enn sluk? Aner ikke, men det er ihvertfall mye mer artig/spennende. Verdt å lære? Heeelt klart.

Recommended Posts

• 0

Fekk et bra pakketilbud med en kar, så da slo jeg til!!

LTS X1 10fot klasse 7#

Optima s-100 snelle 7-10#

LTS ultimate sinktip snøre i samme klasse som stangen.

Håper dette gjør susen til sjøørret fiske å lett laksefiske

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

• 0

Ok, jeg har noen spørsmål:

Hvor finner man kastekurs i Bergensområdet?

Hvor stort er det minste vannet du har fått fisk i?

Er fluefiske særlig mye mer effektivt enn slukfiske? (er det "verdt" å lære?)

Blir du noen gang sprø av trær/busker? (var nettopp ute på amatørtur........)

• 0

Hei.

Ang kastekurset kan jeg dessverre ikke svare deg da jeg bor rimelig langt unna bergen. Minste vannet jeg har fått fisk i er vel ca 30x90 meter, men jeg fisker lite i stillevann. Om man kan bli sprø av å henge i kvister og trær- definitivt, men det blir bedre etterhvert. Mer effektivt enn sluk? Aner ikke, men det er ihvertfall mye mer artig/spennende. Verdt å lære? Heeelt klart.

• 0

Hei,

Jeg heter Sven og har flyttet til Trondheim for 2 år siden. Bor der med min familie

Fiske siden 2 år med vanlig fiskestang. Mest i sjø etter ørret eller torsk. 

Men jeg har nettopp begynt med fluefiske.

Har fått som gave en fluefiskestang:  

Polarvargen Grizzly 9`  #6-7

Men er det noen her som har tipps for meg? Finnes det fine steder for fluefiske langs fjørden, mellom Ranheim og Trondheim for eksempel? Eller anbefaler dere fluefiske bare i elven?

Med warme hilsen Sven og takk for at jeg kan være her.

• Create New...