Robin Fjelldal Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Har opprettet et eget nybegynnerforum her på fluefiskesiden. Her er ingen spørsmål for dumme, og vi vil forsøke å svare på alle spørsmål så godt vi kan. Håper alle vil hjelpe til å svare nye medlemmer av fluefiske "gamet". Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 mickl Posted December 19, 2012 Report Share Posted December 19, 2012 Fekk et bra pakketilbud med en kar, så da slo jeg til!! LTS X1 10fot klasse 7# Optima s-100 snelle 7-10# LTS ultimate sinktip snøre i samme klasse som stangen. Håper dette gjør susen til sjøørret fiske å lett laksefiske Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Elisabeth Sletten Berg Posted May 2, 2014 Report Share Posted May 2, 2014 Velkommen! Her er alle hjelpsomme (selv om jeg egentlig hater nybegynnere)! En selvmotsigelse, og avlevering av skarpt nedenfor kneskål, så presis at den understreker betydningen. Ler så jeg rister, you just made my day, Tørrbjørn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 OleJodd Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Ok, jeg har noen spørsmål: Hvor finner man kastekurs i Bergensområdet? Hvor stort er det minste vannet du har fått fisk i? Er fluefiske særlig mye mer effektivt enn slukfiske? (er det "verdt" å lære?) Blir du noen gang sprø av trær/busker? (var nettopp ute på amatørtur........) Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Espen A Posted August 14, 2014 Report Share Posted August 14, 2014 Hei. Ang kastekurset kan jeg dessverre ikke svare deg da jeg bor rimelig langt unna bergen. Minste vannet jeg har fått fisk i er vel ca 30x90 meter, men jeg fisker lite i stillevann. Om man kan bli sprø av å henge i kvister og trær- definitivt, men det blir bedre etterhvert. Mer effektivt enn sluk? Aner ikke, men det er ihvertfall mye mer artig/spennende. Verdt å lære? Heeelt klart. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 TredLob Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Hei, Jeg heter Sven og har flyttet til Trondheim for 2 år siden. Bor der med min familie Fiske siden 2 år med vanlig fiskestang. Mest i sjø etter ørret eller torsk. Men jeg har nettopp begynt med fluefiske. Har fått som gave en fluefiskestang: Polarvargen Grizzly 9` #6-7 Men er det noen her som har tipps for meg? Finnes det fine steder for fluefiske langs fjørden, mellom Ranheim og Trondheim for eksempel? Eller anbefaler dere fluefiske bare i elven? Med warme hilsen Sven og takk for at jeg kan være her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Øyvind Jensen Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Velkommen til forumet! Du har jo hele strekningen fra Rotvoll til "Sponhuset" ca, der mange steder er fine å vade. Nås fra Ladestien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Truls Posted June 14, 2015 Report Share Posted June 14, 2015 Uten å være kjent i landsdelen, så foretrekker jeg sjøen fremfor elv, eller noe annet. Vil anbefale andre å teste flua i fjorden også! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
Robin Fjelldal
Har opprettet et eget nybegynnerforum her på fluefiskesiden. Her er ingen spørsmål for dumme, og vi vil forsøke å svare på alle spørsmål så godt vi kan. Håper alle vil hjelpe til å svare nye medlemmer av fluefiske "gamet".
Top Posters For This Question
7
5
5
3
Popular Days
Jan 10
8
Sep 13
7
Feb 16
6
Mar 30
5
Top Posters For This Question
kenijn 7 posts
hankFISK 5 posts
mickl 5 posts
pellus 3 posts
Popular Days
Jan 10 2008
8 posts
Sep 13 2011
7 posts
Feb 16 2010
6 posts
Mar 30 2011
5 posts
Popular Posts
Tørrbjørn
Velkommen! Her er alle hjelpsomme (selv om jeg egentlig hater nybegynnere)! Dere vil nok oppdage at i løpet av: Første sesong får dere garantert ikke fisk. Andre sesong blir dere gode til å k
Elisabeth Sletten Berg
En selvmotsigelse, og avlevering av skarpt nedenfor kneskål, så presis at den understreker betydningen. Ler så jeg rister, you just made my day, Tørrbjørn.
Espen A
Hei. Ang kastekurset kan jeg dessverre ikke svare deg da jeg bor rimelig langt unna bergen. Minste vannet jeg har fått fisk i er vel ca 30x90 meter, men jeg fisker lite i stillevann. Om man kan bli
57 answers to this question
Recommended Posts