Gå til innhold

SA Sharkskin


Anbefalte innlegg

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dæven! Nå skjønner jeg hva folk klager over. Etter flere dager med (ufrivillig) nymfefiske og stiping av caddis på vidda, så begynte jeg faen meg å BLØ der lina glir over langfinger'n. Måtte tape med sportstape og skifte finger for å unngå amputasjon.

 

Anbefaler ingen som fisker mye vått å gå i anskaffelse av denne lina.

 

 

Se der ja....høres ut som om guttehvalpen har latt figra ligge til marinering han også ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bakslengen

Da har jeg endelig funnet noe å bruke Sharkskin lina til, nemmelig

oppkappet i biter, som visuell nappindikator til tungt tsjekkisk nymfe fiske ;)

 

[attachthumb=#]

post-0-13949857738644_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg synes man burde presse ELBE til å ta inn de cortlandlinene som heter sylk.....sjøl har jeg bare kastet med dem en gang...tørrfluepuristen kan ikke få fullrost dem......det med at de kan bli seige har ikke terje merket....men han har blitt flink til å preparere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Jeg synes man burde presse ELBE til å ta inn de cortlandlinene som heter sylk.....sjøl har jeg bare kastet med dem en gang...tørrfluepuristen kan ikke få fullrost dem......det med at de kan bli seige har ikke terje merket....men han har blitt flink til å preparere......

 

Har hørt at de skal være bra ja :) Skal bli spennende å teste det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...på den annen side, anbefaler ingen å drive mye med våtfluefiske.

 

 

Helt enig. Til det fisket bruker jeg en annen godbit fra leverandøren: SA Stillwater. :D

BAre vent til fjærmyggfisket på vann begynner igjen....da drar man ikke så voldsomt i linen..fungerer så til de grader til dette fisket.

OBS: Jeg blør ikke enda, men skjønner at noen gjør det. Jeg drar rett og slett ikke linen over "leddet" på fingrene. Linen går på skrått over ytterste ledd på langfing....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg synes man burde presse ELBE til å ta inn de cortlandlinene som heter sylk.....sjøl har jeg bare kastet med dem en gang...tørrfluepuristen kan ikke få fullrost dem......det med at de kan bli seige har ikke terje merket....men han har blitt flink til å preparere......

 

Veldig flink, Staffan ;D ;D ;D

Nå har jeg brukt "Sylk" snøre på godt over 20 turer og det glir fortsatt særdeles godt samt at det er en drøm å kaste med :D :D

Jeg har derimot som du sier Staffan, vært nøye med å tørke av snøre med de suverene pusseklutene jeg nevnte i en annen tråd . Deretter tar jeg en runde med den blå tmc flaska for å sikre at jeg har ett glatt snøre på tur og så langt funker dette særdeles godt.

 

Sylk er fortsatt en drøm å kaste med ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man burde presse ELBE til å ta inn de cortlandlinene som heter sylk.....sjøl har jeg bare kastet med dem en gang...tørrfluepuristen kan ikke få fullrost dem......det med at de kan bli seige har ikke terje merket....men han har blitt flink til å preparere......

 

Veldig flink, Staffan ;D ;D ;D

Nå har jeg brukt "Sylk" snøre på godt over 20 turer og det glir fortsatt særdeles godt samt at det er en drøm å kaste med :D :D

Jeg har derimot som du sier Staffan, vært nøye med å tørke av snøre med de suverene pusseklutene jeg nevnte i en annen tråd . Deretter tar jeg en runde med den blå tmc flaska for å sikre at jeg har ett glatt snøre på tur og så langt funker dette særdeles godt.

 

Sylk er fortsatt en drøm å kaste med ;D ;D

 

Terje!

 

Høres ut som du har funnet metoden for å holde lina ved like Terje! :) jo, lina er vElDiG bra, og det eneste minuset jeg merket i det året jeg brukte den var nettop det at den ble så sinnsykt seig! Ikke bare litt, sånn som andre liner kan være, (glassliner spes) men MYE værre! Kastet det etter hvert, orket ikke å bruke mer tid på å smøre og dille... men, hadde jeg gjort smurt og tørket fra starten av så hadde lina kanskje overlevd! En sesong i hvertfall.... Jeg kastet og kastet, for å prøve å få coatingen slitt, slik at den blir hardere og mindre klissete. men, det funket ikke, ble bare værre. så, når den har begynt å bli klissete så trur jeg nesten ikke det går ann å redde den... synd, for lina er utrolig god, funker til det aller meste.. Får håpe smøre/rense prosjektet ditt fører frem Terje, da skal jeg ha meg ny line... uten tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg synes man burde presse ELBE til å ta inn de cortlandlinene som heter sylk.....sjøl har jeg bare kastet med dem en gang...tørrfluepuristen kan ikke få fullrost dem......det med at de kan bli seige har ikke terje merket....men han har blitt flink til å preparere......

 

Veldig flink, Staffan ;D ;D ;D

Nå har jeg brukt "Sylk" snøre på godt over 20 turer og det glir fortsatt særdeles godt samt at det er en drøm å kaste med :D :D

Jeg har derimot som du sier Staffan, vært nøye med å tørke av snøre med de suverene pusseklutene jeg nevnte i en annen tråd . Deretter tar jeg en runde med den blå tmc flaska for å sikre at jeg har ett glatt snøre på tur og så langt funker dette særdeles godt.

 

Sylk er fortsatt en drøm å kaste med ;D ;D

 

Terje!

 

Høres ut som du har funnet metoden for å holde lina ved like Terje! :) jo, lina er vElDiG bra, og det eneste minuset jeg merket i det året jeg brukte den var nettop det at den ble så sinnsykt seig! Ikke bare litt, sånn som andre liner kan være, (glassliner spes) men MYE værre! Kastet det etter hvert, orket ikke å bruke mer tid på å smøre og dille... men, hadde jeg gjort smurt og tørket fra starten av så hadde lina kanskje overlevd! En sesong i hvertfall.... Jeg kastet og kastet, for å prøve å få coatingen slitt, slik at den blir hardere og mindre klissete. men, det funket ikke, ble bare værre. så, når den har begynt å bli klissete så trur jeg nesten ikke det går ann å redde den... synd, for lina er utrolig god, funker til det aller meste.. Får håpe smøre/rense prosjektet ditt fører frem Terje, da skal jeg ha meg ny line... uten tvil...

 

Hei Kim!

Joda, jeg tror denne lina i likhet med orginale silkeliner (sylk er en plastikk kopi) må vedlikeholdes ofte, og klarer jeg en hel sesong med denne lina så er det i høyeste grad verdt det. Rett og slett fordi denne lina kosta meg 300 kroner inkl frakt fra USA og skulle den gå fløyten etter en sesong (noe som ikke er den helt store katastrofen med tanke på hvor mye jeg fisker i løpet av en sesong ;D ;D) ja så kjøper jeg bare noen Sylk snører til, for til den prisen får jeg jo 3 snører til prisen av ett i forhold til hva det koster for ett fluesnøre i Norge :D :D

 

To be continued............

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere brukte jeg 2-3 Rio snører i løpet av en sesong, silkesnørene mine har jeg ikke klart å slite ut selv med 3 sesonger med hardt fiske, regner med at snørene fortsatt kommer til å vare i mange år fremover.

 

:o???:o Det der er jo helt latterlig. Er det flere på forumet som går igjennom 2-3 snører i året?

He-he . . . Nei, jeg har så langt ikke klart å slite ut et nytt snøre i løpet av en sesong.

De fleste snørene mine er nok med både to og tre sesonger.

Men fluesnøre-produsentene er sikkert lykkelige om vi kjøper 2-3 snører pr. sesong  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Tidligere brukte jeg 2-3 Rio snører i løpet av en sesong, silkesnørene mine har jeg ikke klart å slite ut selv med 3 sesonger med hardt fiske, regner med at snørene fortsatt kommer til å vare i mange år fremover.

 

:o???:o Det der er jo helt latterlig. Er det flere på forumet som går igjennom 2-3 snører i året?

 

Jeg må si at jeg stort sett bare har betalt for et snøre hvert år, tror rio hadde store coating problemer for et par år siden (før de begynte med AST coting) kansje de har problemet enda? jeg har gått over til silke så jeg har ikke peiling lenger, jeg hadde ikke noen problemer med å få nye når jeg reklamerte på dem (krakkelering på skytelina noen meter rundt stedet man skyter).

 

Rio snørene var en drøm å kaste med derfor byttet jeg ikke merke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere brukte jeg 2-3 Rio snører i løpet av en sesong, silkesnørene mine har jeg ikke klart å slite ut selv med 3 sesonger med hardt fiske, regner med at snørene fortsatt kommer til å vare i mange år fremover.

 

:o???:o Det der er jo helt latterlig. Er det flere på forumet som går igjennom 2-3 snører i året?

 

Rio Aqualux varer 20 timer. I saltvann.

 

Mvh Sjur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Tidligere brukte jeg 2-3 Rio snører i løpet av en sesong, silkesnørene mine har jeg ikke klart å slite ut selv med 3 sesonger med hardt fiske, regner med at snørene fortsatt kommer til å vare i mange år fremover.

 

:o???:o Det der er jo helt latterlig. Er det flere på forumet som går igjennom 2-3 snører i året?

 

Rio Aqualux varer 20 timer. I saltvann.

 

Mvh Sjur

 

Rekorden har Scierra sitt hmt snøre som kun tåler 12 timer fiske i saltvann ;D har brukt mer enn 5 av dem i løpet av en sesong :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rio Aqualux varer 20 timer. I saltvann.

 

Mvh Sjur

 

Rekorden har Scierra sitt hmt snøre som kun tåler 12 timer fiske i saltvann ;D har brukt mer enn 5 av dem i løpet av en sesong :-X

 

Altså... Noen ganger er det lov å bruke hue. Hvis snøret tåler mindre enn en dags fiske, SÅ KJØPER DU IKKE 4 NYE AV SAMME TYPE.

Dét er både miljøfiendtlig og uøkonomisk. Hvordan skulle det gått med søppelbergene dersom folk skulle holdt på sånn? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere brukte jeg 2-3 Rio snører i løpet av en sesong, silkesnørene mine har jeg ikke klart å slite ut selv med 3 sesonger med hardt fiske, regner med at snørene fortsatt kommer til å vare i mange år fremover.

 

:o???:o Det der er jo helt latterlig. Er det flere på forumet som går igjennom 2-3 snører i året?

 

Rio Aqualux varer 20 timer. I saltvann.

 

Mvh Sjur

 

Rekorden har Scierra sitt hmt snøre som kun tåler 12 timer fiske i saltvann ;D har brukt mer enn 5 av dem i løpet av en sesong :-X

 

Hva skjer med snøret etter 12 timer ?

12 timer før det synker eller krakelerer  ;D ;D

Trygve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere brukte jeg 2-3 Rio snører i løpet av en sesong, silkesnørene mine har jeg ikke klart å slite ut selv med 3 sesonger med hardt fiske, regner med at snørene fortsatt kommer til å vare i mange år fremover.

 

:o???:o Det der er jo helt latterlig. Er det flere på forumet som går igjennom 2-3 snører i året?

 

Rio Aqualux varer 20 timer. I saltvann.

 

Mvh Sjur

 

Rekorden har Scierra sitt hmt snøre som kun tåler 12 timer fiske i saltvann ;D har brukt mer enn 5 av dem i løpet av en sesong :-X

 

Hva er problemet med snøret ??

Jeg har brukt Scierra HMT i et halvt år, mest i saltvann, men også i ferskvann, adskillig mer enn 12 timer.

Snøret mitt er like fint.

Er fortsatt fornøyd med det.  :) :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Samme her, har beundret HMT snøre lenge. Særlig til sjøfiske, hvor det snøret er praktisk helt rått.

Så til saken: Klumpen i snøre holder lenge, den lille loading zonen duger....

 

Så til problemet, uten litt vedlikehold som skylle snøre.... En rens pr 5 tur så holder få snører.

Hmt har vel ikke verdens beste runningline, men mitt holder en sesong med ekstremfiske

Det er jo bare å gidde å vedlikeholde litt.

 

Ser altså runnignline-delen som det svake ledd. Bare bruk stripper eller bøtte= problem solved.

Det snøre er mer enn bra nok.

 

Bjorni her inne som har stort sett testet alt digger det snøre. Såvidt jeg vet så brukte han det ganske mye igår ;D

 

Prøvde HMT WF 8 på en Sage z-axis igår i 7. Det var så digg å kaste med at jeg fikk tårer i øyne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

For det første jeg har ikke kjøpt 5 snører, vi har noe som heter reklamasjons rett.

 

For det andre så er snørene sendt til analyse etterpå, da scierra ønsket å finne ut av problemet (det er ikke bare jeg som har hatt problemet, det første hmt snøret jeg hadde varte faktisk lenge, men batch nr2 hadde problemer med runninglinen, det snør coating etter noen dagers bruk, problemet er spesielt stort for oss som skyter utenfor loadingzonen.

 

Kan ikke skylle snøret mellom hver fisketur Toggi, snørene begynte å krakelere før første fiskedag var over.

 

Kanon fiskesnører foresten (bortsett fra at det er 5 meter for kort).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass!

 

Ja, jeg skyter også etter loading-zonen. Jeg har aldri opplevd dette!

Det hørtes ikke bra ut gitt. Synes det er merkelig at snøret oppleves så forskjellig.

Mulig at jeg har hatt flaks, profilen anbefales hvertfall fra meg for praktiske geniale egenskaper.

 

 

 

Edit: Enig med Skjerve her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass!

 

Ja, jeg skyter også etter loading-zonen. Jeg har aldri opplevd dette!

Det hørtes ikke bra ut gitt. Synes det er merkelig at snøret oppleves så forskjellig.

Mulig at jeg har hatt flaks, profilen anbefales hvertfall fra meg for praktiske geniale egenskaper.

Kan anbefales, men, hadde vært langt bedre med et par meter til på klumpen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...