Gå til innhold

SA Sharkskin


Anbefalte innlegg

Gjest Henning

jasså, virker som om alle rotter seg sammen her...

Rotter seg sammen? Hva mener du? At alle liksom går imot snøret? eller at alle liker snøret? Har du testet snøret selv? Hva synest du event om det? Lever det opp til forventningene?

 

 

Jeg har hatt snøret i noen uker, men jeg tror ikke jeg kan si noe om det som ikke allerede er sagt (100 ganger) på denne tråden allerede.

Hva med å si hva DIN oppfatning av snøret er? HELT sikkert en eller anna som er interessert i hva du mener om det....Iallefall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 267
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Henning

Er det sånn at alle som har prøvd dette snøret skal si hva de mener?

 

fire stykker på rekke å rad har komentert denne setningen. det er det jeg mener. les.

 

har ikke snøret, gidder heller ikke kjøpe det. fornøyd med de jeg har.

ahhhh. Virket bare som om ikke folk kunne si meningen sin ang snøret en stund her. Bare jeg som ikke tok den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at alle som har prøvd dette snøret skal si hva de mener?

 

fire stykker på rekke å rad har komentert denne setningen. det er det jeg mener. les.

 

har ikke snøret, gidder heller ikke kjøpe det. fornøyd med de jeg har.

ahhhh. Virket bare som om ikke folk kunne si meningen sin ang snøret en stund her. Bare jeg som ikke tok den :)

 

kom kanskje litt dårlig frem her ;)

må for gudskyld si hva dere mener om snøret!

 

nå skal ikke jeg forurense tråden mer ;D

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si hva DIN oppfatning av snøret er? HELT sikkert en eller anna som er interessert i hva du mener om det....Iallefall jeg.

 

Jeg kan avsløre såpass at snøret har slitt seg gjennom 3 stangringer, tverrliggeren på snella, fire fingre, ett bein og et lite grantre på Rød Vestside. Alt dette akkompagnert av noe som hørtes ut som et sekkepipeorkester.

 

Bortsett fra dette så presenterer snøret meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hva med å si hva DIN oppfatning av snøret er? HELT sikkert en eller anna som er interessert i hva du mener om det....Iallefall jeg.

 

Jeg kan avsløre såpass at snøret har slitt seg gjennom 3 stangringer, tverrliggeren på snella, fire fingre, ett bein og et lite grantre på Rød Vestside. Alt dette akkompagnert av noe som hørtes ut som et sekkepipeorkester.

 

Bortsett fra dette så presenterer snøret meget bra.

 

He he he :) DET var testresultatet sitt det gitt :) Pokker at jeg ikke såg noen med sharkskin på Rød Vestside når vi var der....Da kunne jeg iallefal satt et annsikt på Erik Pettersen :).... Takk for flott rapport om snøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si hva DIN oppfatning av snøret er? HELT sikkert en eller anna som er interessert i hva du mener om det....Iallefall jeg.

 

Jeg kan avsløre såpass at snøret har slitt seg gjennom 3 stangringer, tverrliggeren på snella, fire fingre, ett bein og et lite grantre på Rød Vestside. Alt dette akkompagnert av noe som hørtes ut som et sekkepipeorkester.

 

Bortsett fra dette så presenterer snøret meget bra.

 

He he he :) DET var testresultatet sitt det gitt :) Pokker at jeg ikke såg noen med sharkskin på Rød Vestside når vi var der....Da kunne jeg iallefal satt et annsikt på Erik Pettersen :).... Takk for flott rapport om snøret :)

 

Det var fremdeles endel trær igjen. Han tar resten til helga.

 

Dagfinn Thorkildsen

(intellektuell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dette snøret såpass nå at jeg har gjort meg opp følgende inntrykk : God glid gjennom ringene, slår fint over, litt "rart" på vannkast  :o, og . . . kul lyd  ;D

Har vært borti både bedre og dårligere snører.

Sliter med å skjønne at det skal være mulig å få brannsår av det under kasting, men det gjelder vel først og fremst de med litt sånn feminine kontor-fingre  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nok en gang komme med nye erfaringer angående Sharkskin :) Var for andre dag på rad på fluekastekurs for Damer ute på Askøy (som støttekontakt og servitør, stilte opp med kaffe og vafler samt litt eget utstyr til Konemor). Tok med min Scierra EDP samt snella med SS på. Etter siste pause i økta ble det stilt spørsmål om SS snøret, og alle ville prøve. Konemor var først ute og ble hektet ”Det sklir jo mye lettere en det jeg brukte i sted, kuuul lyd også, tenk å få fisk på dette, både lyd i snella og på snøret”. Da pris ble nevnt var svaret ”Koster jo ikke mer enn et par nye Ecco sko, jeg også vil ha sånn”, så nå står jeg her uten stang og snelle. Neste Dame som prøvde ble stående på bredden av dammen og hoppe ”kom og se, kom og se hvor rett det ligger, kuuult”. Og slik var reaksjonen på hver og en. Da de bedre halvdeler av deltagerne var kommet til og fått prøvd seg, var alle skjønt enige om at SS var et kjempegodt snøre. Ingen sure miner på grunn av pris, men bare positive uttalelser fra alle.

 

Tror nok det blir en del SS snører å finne på diverse stenger her i distriktet ja

;)

 

 

ps. Og til dere som måtte tvile så er jeg ikke tilknyttet noen butikk eller leverandør. Er heller ikke instruktør, er egentlig en helt vanlig småivrig fluefisker (selv om Konemor mener noe annet, men nå er endelig hun også hektet ;D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har haiskinnet vært med på 14 dager med intenst tørrfluefiske på kryss og tvers av Østlandet. På tross av at jeg skrøyt av at jeg skulle bytten den før jeg reiste, ble den med på tur.

 

Har forsåvidt intet nytt å komme med når det gjelder kasteegenskapene, men vil bare legge til at Haiskinnet nå er omklassifisert fra flyt til synk 1  ............ tok en uke med sammenhengende elvefiske før den sank til bunns...

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan avsløre såpass at snøret har slitt seg gjennom 3 stangringer, tverrliggeren på snella, fire fingre, ett bein og et lite grantre på Rød Vestside. Alt dette akkompagnert av noe som hørtes ut som et sekkepipeorkester.

 

Bortsett fra dette så presenterer snøret meget bra.

 

Pettersen trår til igjen. Morsomste jeg har lest på lenge.

 

Og apropos: Det stive haiskinnet, som jeg kun har prøvekastet, utløser kanskje såpass mye friksjonsenergi og gnistdannelser at det ikke bør benyttes i eller i nærheten av tørre og tettvokste skoger pga faren for skogbrann?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt intet nytt å komme med når det gjelder kasteegenskapene, men vil bare legge til at Haiskinnet nå er omklassifisert fra flyt til synk 1  ............ tok en uke med sammenhengende elvefiske før den sank til bunns...

 

Gisle

Har hørt flere som har opplevd at Sharkskin-snøret synker etter litt bruk, og det er jo helt krise, prisen på denne lina tatt i betraktning  :o

Nesten så man lurer på om snøret ble testet i praksis før det ble lagt ut for salg.

Har ikke hatt noe problemer  med mitt enda, men hvis jeg ser antydning til at det synker så har jeg kjøpt mitt siste SA snøre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har haiskinnet vært med på 14 dager med intenst tørrfluefiske på kryss og tvers av Østlandet. På tross av at jeg skrøyt av at jeg skulle bytten den før jeg reiste, ble den med på tur.

 

Har forsåvidt intet nytt å komme med når det gjelder kasteegenskapene, men vil bare legge til at Haiskinnet nå er omklassifisert fra flyt til synk 1  ............ tok en uke med sammenhengende elvefiske før den sank til bunns...

 

Gisle

 

Skjønner det bare ikke, har selv nylig stått og fisket med dette snøret i 12 timer i strekk i elv her på vestlandet og det flyter fint enda :) Siden jeg kjøpet det i Mars i år har jeg kun renset det 2 ganger.

Er det mye forurensing og tungmetallshinner på den elva/vannet du fisket i ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nei det gjør det faen ikke terje! Det er mye som kan hentes her,,,,en SA gimmik!

 

Både Preben og jeg er totalt uenig med deg, Staffan ;D

 

Terje!

Nå når Terje er på vei hjem fra Rena, så vil jeg gjerne at han skal forklare hvorfor han ikke bruker bråkelina når han har fisket i Rena til nå i sommer........ Og hvilket snøre er det du har brukt mest denne sesongen....og hvorfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har haiskinnet vært med på 14 dager med intenst tørrfluefiske på kryss og tvers av Østlandet. På tross av at jeg skrøyt av at jeg skulle bytten den før jeg reiste, ble den med på tur.

 

Har forsåvidt intet nytt å komme med når det gjelder kasteegenskapene, men vil bare legge til at Haiskinnet nå er omklassifisert fra flyt til synk 1  ............ tok en uke med sammenhengende elvefiske før den sank til bunns...

 

Gisle

 

Skjønner det bare ikke, har selv nylig stått og fisket med dette snøret i 12 timer i strekk i elv her på vestlandet og det flyter fint enda :) Siden jeg kjøpet det i Mars i år har jeg kun renset det 2 ganger.

Er det mye forurensing og tungmetallshinner på den elva/vannet du fisket i ???

 

;D ;D ;D Niks, lite tungmetaller, noen tunge ørreter men ;D nå er vel dette ikke så spesielt for SA sine liner. Kompisen starta med en splitter ny XPS ved starte av ferien, sinktip etter ca en ukes bruk >:(

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D Niks, lite tungmetaller, noen tunge ørreter men ;D nå er vel dette ikke så spesielt for SA sine liner. Kompisen starta med en splitter ny XPS ved starte av ferien, sinktip etter ca en ukes bruk >:(

 

Gisle

 

Har fisket med SA GPX de siste sesongene, som jeg vil si har meget god flyteevne. Det er nok produsenter der ute som har hatt større problemer enn SA med flyt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket tørt igjen i helgen....linen ligger "dypt/lavt" i vannet, men flyter godt for meg..

Tror likebel at de som opplever at den kan trekke gjennom vannet snakker helkt oppriktig.

De mikroskopiske sporene i linen vil helts sikkert samle dritt og smuss, resultere i at den kan trekke gjennom på et tidspunkt.

Men jeg tørket av litt ytterst, av og til...ser ut til at jeg kanskje dermed unngår problemet, eller har to liner fra produsent som ikke er feilvare ???

 

Nok om det, eller forresten èn ting til: Den slår jæv... bra over, med langt fortom og compara dun ytterst.  ;D En glitrende fiske line på alle hold.

 

Tiemco Heavy butt leader 10' med 4X spiss + Sharkskin = sant. Beste monofortom jeg har prøvd.

Holder seg rett og fin selv uten "spesialbehandling".

Verdt å forsøke for de som trodde poly leadere var alt som funket. ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nei det gjør det faen ikke terje! Det er mye som kan hentes her,,,,en SA gimmik!

 

Både Preben og jeg er totalt uenig med deg, Staffan ;D

 

Terje!

Nå når Terje er på vei hjem fra Rena, så vil jeg gjerne at han skal forklare hvorfor han ikke bruker bråkelina når han har fisket i Rena til nå i sommer........ Og hvilket snøre er det du har brukt mest denne sesongen....og hvorfor :)

 

Må korrigere deg litt her, Henning :D.......bråkelina har blitt brukt på en del turer den men jeg fikk ett ekstremt behov for å kaste med litt mer kortklumpa snører. Har derfor innsett at mitt snikefiske, hvor jeg omtrent står oppå fisken, ikke krever snører med lang klump. Derfor skifta jeg taktikk til ett snøre med kortere klump.

Derfor er det slik at det snøret jeg bruker mest om dagen er et Cortland 444 Rocket taper som er helt greit og som jeg fant i en kurv på intersport til 149 kroner ;D ;D

 

Når det er sagt kan jeg også fortelle at jeg nå har prøvd ett nytt snøre som får Sharkskin og andre snører til å antakelig bli liggende en stund. Staffan mente at dette snøret er det beste han noensinne har kastet med og jeg er tilbøyelig til å være helt enig. Det var flere nedom å prøvde dette snøret og alle var skjønt enig om at det var rett og slett helt rått.

Nå skal jeg sette meg ned og bestille opp noen av disse snørene fra en nettbutikk over dammen, for dette er både billig (ca 400 norske kroner med frakt og moms) og supernydelig å kaste med. (Med andre ord så finnes det ikke i Norge så vidt jeg vet.)

 

Hva slags snøre vi snakker om kommer jeg tilbake til når jeg har bestillt det, vil jo ikke risikere at det blir utsolgt før jeg selv får kjøpt det ;D ;D.... Trygve B ikke si noe enda ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Nei det gjør det faen ikke terje! Det er mye som kan hentes her,,,,en SA gimmik!

 

Både Preben og jeg er totalt uenig med deg, Staffan ;D

 

Terje!

Nå når Terje er på vei hjem fra Rena, så vil jeg gjerne at han skal forklare hvorfor han ikke bruker bråkelina når han har fisket i Rena til nå i sommer........ Og hvilket snøre er det du har brukt mest denne sesongen....og hvorfor :)

 

Må korrigere deg litt her, Henning :D.......bråkelina har blitt brukt på en del turer den men jeg fikk ett ekstremt behov for å kaste med litt mer kortklumpa snører. Har derfor innsett at mitt snikefiske, hvor jeg omtrent står oppå fisken, ikke krever snører med lang klump. Derfor skifta jeg taktikk til ett snøre med kortere klump.

Derfor er det slik at det snøret jeg bruker mest om dagen er et Cortland 444 Rocket taper som er helt greit og som jeg fant i en kurv på intersport til 149 kroner ;D ;D

 

Når det er sagt kan jeg også fortelle at jeg nå har prøvd ett nytt snøre som får Sharkskin og andre snører til å antakelig bli liggende en stund. Staffan mente at dette snøret er det beste han noensinne har kastet med og jeg er tilbøyelig til å være helt enig. Det var flere nedom å prøvde dette snøret og alle var skjønt enig om at det var rett og slett helt rått.

Nå skal jeg sette meg ned og bestille opp noen av disse snørene fra en nettbutikk over dammen, for dette er både billig (ca 400 norske kroner med frakt og moms) og supernydelig å kaste med. (Med andre ord så finnes det ikke i Norge så vidt jeg vet.)

 

Hva slags snøre vi snakker om kommer jeg tilbake til når jeg har bestillt det, vil jo ikke risikere at det blir utsolgt før jeg selv får kjøpt det ;D ;D.... Trygve B ikke si noe enda ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

 

Synest jeg husker at Sixth sense lina som du ikke likte i 2007 satt rimelig mye på snella den uka jeg var der :)...Men skal ikke gå mer inn på det ;)

 

Rekner med at du sender meg en PM men navn på lina du refferer til her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Nei det gjør det faen ikke terje! Det er mye som kan hentes her,,,,en SA gimmik!

 

Både Preben og jeg er totalt uenig med deg, Staffan ;D

 

Terje!

Nå når Terje er på vei hjem fra Rena, så vil jeg gjerne at han skal forklare hvorfor han ikke bruker bråkelina når han har fisket i Rena til nå i sommer........ Og hvilket snøre er det du har brukt mest denne sesongen....og hvorfor :)

 

Må korrigere deg litt her, Henning :D.......bråkelina har blitt brukt på en del turer den men jeg fikk ett ekstremt behov for å kaste med litt mer kortklumpa snører. Har derfor innsett at mitt snikefiske, hvor jeg omtrent står oppå fisken, ikke krever snører med lang klump. Derfor skifta jeg taktikk til ett snøre med kortere klump.

Derfor er det slik at det snøret jeg bruker mest om dagen er et Cortland 444 Rocket taper som er helt greit og som jeg fant i en kurv på intersport til 149 kroner ;D ;D

 

Når det er sagt kan jeg også fortelle at jeg nå har prøvd ett nytt snøre som får Sharkskin og andre snører til å antakelig bli liggende en stund. Staffan mente at dette snøret er det beste han noensinne har kastet med og jeg er tilbøyelig til å være helt enig. Det var flere nedom å prøvde dette snøret og alle var skjønt enig om at det var rett og slett helt rått.

Nå skal jeg sette meg ned og bestille opp noen av disse snørene fra en nettbutikk over dammen, for dette er både billig (ca 400 norske kroner med frakt og moms) og supernydelig å kaste med. (Med andre ord så finnes det ikke i Norge så vidt jeg vet.)

 

Hva slags snøre vi snakker om kommer jeg tilbake til når jeg har bestillt det, vil jo ikke risikere at det blir utsolgt før jeg selv får kjøpt det ;D ;D.... Trygve B ikke si noe enda ;D ;D

 

Terje!

 

 

 

 

Synest jeg husker at Sixth sense lina som du ikke likte i 2007 satt rimelig mye på snella den uka jeg var der :)...Men skal ikke gå mer inn på det ;)

 

Rekner med at du sender meg en PM men navn på lina du refferer til her :D

 

Stemmer selvfølgelig det, Henning. Sixth sense har blitt brukt mye og den er god. ;D ;D

Du skal self få nærmere beskjed om det nye snøre :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt intet nytt å komme med når det gjelder kasteegenskapene, men vil bare legge til at Haiskinnet nå er omklassifisert fra flyt til synk 1  ............ tok en uke med sammenhengende elvefiske før den sank til bunns...

Gisle

 

SA sin statistikk viser at det tar i snitt én uke med panking på død elv før tørrfluepuristene kaster inn hånkledet og skifter til vått. Det nye snørekonseptet har inkorporert denne kunnskapen, og konverterer automatisk til synk en etter en ukes fisking.

 

Etter ytterligere en uke blir snøret eksplosivt og kan brukes som - ja, nettopp: Dynamitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forsåvidt intet nytt å komme med når det gjelder kasteegenskapene, men vil bare legge til at Haiskinnet nå er omklassifisert fra flyt til synk 1  ............ tok en uke med sammenhengende elvefiske før den sank til bunns...

Gisle

 

SA sin statistikk viser at det tar i snitt én uke med panking på død elv før tørrfluepuristene kaster inn hånkledet og skifter til vått. Det nye snørekonseptet har inkorporert denne kunnskapen, og konverterer automatisk til synk en etter en ukes fisking.

 

Etter ytterligere en uke blir snøret eksplosivt og kan brukes som - ja, nettopp: Dynamitt.

 

;D ;D ;D ;D ;D ;D dette forklarer en del....

 

 

Helt enig Stig, at man må bruke litt tid på rens og tørk av liner, men ikke etter 3 ukers bruk, det er ikke her snakk om at lina synker så den ligger litt dypt i vannet, men  at den faktisk synker til bunns, under tørrfluefiske i sakteflytende elv....

 

Den gule skyggen på bunnen er desverre haskinnet. Får håpe det ikke er flere som får oppleve det samme. Er ellers helt enig at lina slår veldig god over på kort og medium lange kast.

 

Gisle

 

 

post-2382-13949856772489_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gisle,

Tror jeg vet råd, ta med linen til butikken, reklamer.

Dette er ikke noe problem så vidt jeg vet...linen er ikke en flyteline, men derimot en "synkende" line.

Du har vel kanskje fått et produkt som ikke er helt i tråd med innpakningspåskriften :(

 

Dette fikser nok SA opp i, og i mellomtiden bør du få ny line.

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...