Gå til innhold

Hvor mange sneller har du ?


Anbefalte innlegg

Slark? Nå ser jeg du er godt skodd med Lamson Litespeed selv ;) Snella har vært inne til reparasjon så den er tight og fin. Faktisk veldig god service hos Grønberg. :) Nå spørs det heller om FlyAlf er så våken at han ser dette ;D ;D

 

Hehe, dersom Flue-Alf skulle finne på å slenge med leppa om snellene dine, så finner du sikkert en god psykolog som du kan snakke med. Eventuelt så kan du jo bringe håvingsforsøket hans på Bornholm på banen... ;D

 

PS! Grønberg yter alltid topp service :)

 

PS! Sorry for OT. Skal skjerpe meg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuideLine Reelmaster #4

GuideLine Reelmaster #6 med 2 ekstra spoler

Daiwa Lochmoor #8/9 med en ekstra spole

 

Fellesnevner:

Billige, solide, greie bremser og jeg har overhodet ingen betenkeligheter med å la dem ligge og slenge.

Jo flere skraper, jo felere minner!  ;D

 

GL Reelmaster holder nok mer enn nok til de fleste ørretfiskerne. Mye snelle for pengene, i den grad noen sneller er verdt det de koster.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørreten

De jeg husker i farta:

2 stk. BFR Rimfly  :P - Blir ikke brukt lenger

1 stk. Shimano Biocraft #7/8 - Sinnsyk brems, solid snelle.

1 stk. Greys GTX #5/6 med to ekstra spoler.

1 stk. Guideline Reelmaster #7 - Myyyyye for pengene

1 stk. Streamstix Troutseeker - Veldig fornøyd, gått uten problemer.

1 stk. Guideline laksesnelle for 2håndsstenger type stooor

1 stk. Slate Viper Grilse med ekstra spole. - Ikke fått prøvd enda.

1 stk Fenwick Eagle #3 billig og ok snelle, mye for pengene her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 9 sneller. Husker ikke navnet på alle og jeg gidder ikke grave fram alt for å sjekke :) De fleste er kjøpt på salg om vinteren eller med gode rabatter hos min lokale pusher. I høst kjøpte jeg en LTS X2 i laksestørrelse for 899,- Den handelen er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følgende Loop/Danielsson

1. Nymp

2. Nymp wide

3. 1,5

4. Dry fly

5. 1,5 wide

6. 2

7. 2 wide

 

Ekstra spole til alle unntatt Nymp

 

Har i tillegg gamle Rim Fly, Abu og Ryobi

 

Samt en Orvis Battenkill ¾ med en ekstra spole som er til salgs om jeg får et godt tilbud.

 

Blir nok en Danielsson FW 4-7 etter hvert, selv om brems på snelle er litt ”femi”  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hatch snellene så ganske så flotte ut :) har du fått testet dem noe særlig Tmags? Noen andre som har erfaring med disse?

 

Jeg har ikke fisket med den. Det første som slår en er "SOLID!" De har vært rause med aluminiumen, for å si det sånn. Så det er ikke en lettvekter. Men spolen er lett, og det er tross alt det viktigste, rent funksjonsmessig.

Den har også et helt unikt lukket bremsesystem. Så snella er garantert ingen rip-off på noen som helst måte. Inspirasjonen for designet kommer fra sportsbiler som Ferrari etc, ifølge produsenten. Jeg hadde gleden av å treffe dem på en messe for et par år siden.

Snella har ikke jevne avrundet kanter slik som f.eks. Danielsson har, og det er bevisst. Den kommer i en liten metallboks, som også er ganske snertent for de som lar seg sjarmere av sånt.

 

Her er en link til en test av saltvannsmodellen. Dette er den eneste virkelig maskuline måten å teste sneller på  ;D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hatch snellene så ganske så flotte ut :) har du fått testet dem noe særlig Tmags? Noen andre som har erfaring med disse?

 

Jeg har ikke fisket med den. Det første som slår en er "SOLID!" De har vært rause med aluminiumen, for å si det sånn. Så det er ikke en lettvekter. Men spolen er lett, og det er tross alt det viktigste, rent funksjonsmessig.

Den har også et helt unikt lukket bremsesystem. Så snella er garantert ingen rip-off på noen som helst måte. Inspirasjonen for designet kommer fra sportsbiler som Ferrari etc, ifølge produsenten. Jeg hadde gleden av å treffe dem på en messe for et par år siden.

Snella har ikke jevne avrundet kanter slik som f.eks. Danielsson har, og det er bevisst. Den kommer i en liten metallboks, som også er ganske snertent for de som lar seg sjarmere av sånt.

 

Her er en link til en test av saltvannsmodellen. Dette er den eneste virkelig maskuline måten å teste sneller på  ;D:

 

Hadde være moro å se hva som skjedde hvis motorsykelisten fortsatte :rolleyes:

Uansett så burde man vel forvente at en snelle tåler noen omdreininger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slark? Nå ser jeg du er godt skodd med Lamson Litespeed selv ;) Snella har vært inne til reparasjon så den er tight og fin. Faktisk veldig god service hos Grønberg. :) Nå spørs det heller om FlyAlf er så våken at han ser dette ;D ;D

 

Akurat da du trodde det var trygt å dra på fisketur http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=7386.msg71613#new *skummel musikk i bakgrunne; Da-da, Da-da, Da-da, Da-da*

 

;D ;D ;D:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...