Gå til innhold

HVILKEN FILM SKAL DU SE ?


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

 

Et par komedier som jeg har vokst opp med som sikkert har prega meg (uansett, jeg synes de er bra :) ), er:

 

Who's Harry Crumb

Denne er med John Candy i hovedrollen ?

Mener jeg så den da den kom på video, og husker jeg ikke feil har den noen fluefiske-elementer også ?

Den skulle jeg gjerne hatt på dvd, ja  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest vic2r

Hei!

 

Jeg vil bare annbefale den norske "splatteren" Død snø av Tommy Wirkola. Denne har ikke kommet på DVD ennå tror jeg men uansett en ekstremt løyen film;)

 

Victor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett "Breakdance" i det siste? Husker denne klassikeren fra 80-tallet, og hvordan den påvirket oss unge den gang. Vi begynte å backspinne på linoliumsmatter (hvordan skriver man egentlig linoleum/linolium?), ødelegge diamantstifter på platespillerene ved å scratche eller hva det heter, tagge på vegger og bygge rullebrett av finér. Ja, som til opplysning for dere yngre: Rullebrett var forbudt i Norge da denne filmen kom.

 

Skulle vært artig å sett den igjen bare for å ha gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var idag å se To fortapte menn 2, men etter en lettere søvnfrembringende middag hos svigermor og total nysgjerrighet for hva hva vi fatisk bedriver påsken med, ble jeg nok engang sittende her på FFS.

Men i ,morrra så kommer rapporten fra filmen, jeg trur den er bra, så lenge andre sier det samme. :)

Mens jeg sitter her full av alkoholer, så får jeg titte på noe som gir mening her i verden, The kite runner, alle skjønner jo ikke engelsk, så ifølge de jeg kjøper film fra så må den norske filmtittelen  bli Drageløperen

Denne sovner jeg til helt sikkert og hva er bedre en det ;) kan jo se den på nytt i morra, og eller i overimorra, eller neste helg.:P Takk gode gud for Harry Crumb og enkle tilnærmelser her i livet.

Ops skal det bli noe på meg i morratimene så må jeg faktisk hold meg våken litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil bare annbefale den norske "splatteren" Død snø av Tommy Wirkola. Denne har ikke kommet på DVD ennå tror jeg men uansett en ekstremt løyen film;)

 

Victor

 

Du ANBEFALER denne ????

 

Anbefaler den også. Om du liker litt annerledes filmer, spesielt fra Norge der alt er fy-fy så er dette en fet film. Tre venner av meg spiller i den, så er kansje ikkje rett mann til å anbefale den. Men liker du filmer som 28 days later og dawn of.. filmene, så er dette noe du ikkje må gå glipp av. Om du ikkje liker grøssere, splattere eller zombiz så er dette selfølgelig IKKJE en film for deg. Sier kansje seg selv :)

 

Erik Pettersen: Ja, han anbefaler denne, for oss som liker sånne filmer. Ikkje alle som liker det samme vet du :)

Victor: Den er kommet på DVD :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett "Breakdance" i det siste? Husker denne klassikeren fra 80-tallet, og hvordan den påvirket oss unge den gang. Vi begynte å backspinne på linoliumsmatter (hvordan skriver man egentlig linoleum/linolium?), ødelegge diamantstifter på platespillerene ved å scratche eller hva det heter, tagge på vegger og bygge rullebrett av finér. Ja, som til opplysning for dere yngre: Rullebrett var forbudt i Norge da denne filmen kom.

 

Skulle vært artig å sett den igjen bare for å ha gjort det. 

 

Hehe... sitter du oppe på natta og mimrer tilbake til breakdance'ens storhetstid?  ;D

 

Husker jeg så de gutta på Halvsju, og sporenstreks gikk til mutter'n og fikk penger til å gå på break'e-kurs. Dét var tider, det. Papplate på fortauet og hvite bomullshansker, kjøpt på apoteket.

 

Det var før hip-hop'en kom i kommersens klamme hånd - litt sånn som ørretfiske vil fortone seg i retrospekt, når guide-kækse-helvetet har tatt over om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

 

 

Hehe... sitter du oppe på natta og mimrer tilbake til breakdance'ens storhetstid?  ;D

 

Husker jeg så de gutta på Halvsju, og sporenstreks gikk til mutter'n og fikk penger til å gå på break'e-kurs. Dét var tider, det. Papplate på fortauet og hvite bomullshansker, kjøpt på apoteket.

 

Det var før hip-hop'en kom i kommersens klamme hånd - litt sånn som ørretfiske vil fortone seg i retrospekt, når guide-kækse-helvetet har tatt over om noen år.

Hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett "Breakdance" i det siste? Husker denne klassikeren fra 80-tallet, og hvordan den påvirket oss unge den gang. Vi begynte å backspinne på linoliumsmatter (hvordan skriver man egentlig linoleum/linolium?), ødelegge diamantstifter på platespillerene ved å scratche eller hva det heter, tagge på vegger og bygge rullebrett av finér. Ja, som til opplysning for dere yngre: Rullebrett var forbudt i Norge da denne filmen kom.

 

Skulle vært artig å sett den igjen bare for å ha gjort det. 

 

Hehe... sitter du oppe på natta og mimrer tilbake til breakdance'ens storhetstid?  ;D

 

Husker jeg så de gutta på Halvsju, og sporenstreks gikk til mutter'n og fikk penger til å gå på break'e-kurs. Dét var tider, det. Papplate på fortauet og hvite bomullshansker, kjøpt på apoteket.

 

Det var før hip-hop'en kom i kommersens klamme hånd - litt sånn som ørretfiske vil fortone seg i retrospekt, når guide-kækse-helvetet har tatt over om noen år.

 

Ja, filmen kom ganske sikkert ut i 1984, og det har jaggu meg blitt 25 år siden alt :o :o Men det sitter i fortsatt, og jeg tipper Pettersen gjør som meg og slår et par backspin på bredden når det ikke vaker.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett "Breakdance" i det siste? Husker denne klassikeren fra 80-tallet, og hvordan den påvirket oss unge den gang. Vi begynte å backspinne på linoliumsmatter (hvordan skriver man egentlig linoleum/linolium?), ødelegge diamantstifter på platespillerene ved å scratche eller hva det heter, tagge på vegger og bygge rullebrett av finér. Ja, som til opplysning for dere yngre: Rullebrett var forbudt i Norge da denne filmen kom.

 

Skulle vært artig å sett den igjen bare for å ha gjort det. 

 

Hehe... sitter du oppe på natta og mimrer tilbake til breakdance'ens storhetstid?  ;D

 

Husker jeg så de gutta på Halvsju, og sporenstreks gikk til mutter'n og fikk penger til å gå på break'e-kurs. Dét var tider, det. Papplate på fortauet og hvite bomullshansker, kjøpt på apoteket.

 

Det var før hip-hop'en kom i kommersens klamme hånd - litt sånn som ørretfiske vil fortone seg i retrospekt, når guide-kækse-helvetet har tatt over om noen år.

 

Ja, filmen kom ganske sikkert ut i 1984, og det har jaggu meg blitt 25 år siden alt :o :o Men det sitter i fortsatt, og jeg tipper Pettersen gjør som meg og slår et par backspin på bredden når det ikke vaker.  ;D ;D

 

siden vi mimrer om fordums tid, så kan jeg nevne filmen "beatstreet"

 

her er en liten smakbit :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=rhkOPNRV8Pk

 

og en til ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, filmen kom ganske sikkert ut i 1984, og det har jaggu meg blitt 25 år siden alt :o :o Men det sitter i fortsatt, og jeg tipper Pettersen gjør som meg og slår et par backspin på bredden når det ikke vaker.  ;D ;D

 

siden vi mimrer om fordums tid, så kan jeg nevne filmen "beatstreet"

 

her er en liten smakbit :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=rhkOPNRV8Pk

 

og en til ;D

 

 

Utrolig bra klipp ;D Enkelte ting VAR bedre før.

 

Husker jeg sleit noe jævlig med å få til helikopteret. Futten gikk lissom ut etter bare et par omdreininger.

 

Det som er litt trist, er at det fortsatt går 35-40 år gamle gubber rundt med tusj i lomma og skriver "taggen" sin på fasader og trikker. Hva faen, lissom? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ofte på film må innrømme det. Mer en lesehest jeg. Men jeg så en jævlig syk film her, var det ikke mandag tro.

Baba,s biler hette den. Sykeste film jeg har sett på mange år. Noen som så den?

Annbefales!

 

Så den.  Lappland-western film.  Severdig, men at den var veldig bra? Nei.  Dog litt morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ofte på film må innrømme det. Mer en lesehest jeg. Men jeg så en jævlig syk film her, var det ikke mandag tro.

Baba,s biler hette den. Sykeste film jeg har sett på mange år. Noen som så den?

Annbefales!

 

Så den.  Lappland-western film.  Severdig, men at den var veldig bra? Nei.  Dog litt morsom.

Det blir feil å si den var bra enig i det. Den var syk og morsom. Jeg likte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...