Gå til innhold

Fluefiske på TV norge


Finna

Anbefalte innlegg

Har vel egentlig ikke utrykt så mye positivt om serien hittil, men ser vinklingen at det er flere som kan få øynene opp for denne sterkt undervurderte hobbyen. Blir spennende å høre seertall etterhvert, tipper de trenger knappe 100`seere for at det skal være interessant å vise mer av samme sorten i flere bolker senere. Vi får ønske nye velkommen etterhvert  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Syns det er rart at det er så mange av dere som er så begeistret over å få kringkastet fluefiske som hobby/lidenskap. For min egen del er det svært sjeldent at jeg har ønsket meg flere fiskere ved elva når jeg endelig kommer frem. For min egen del får jeg litt angst ved hver nye fiskefilm eller artikkel.

For min egen del kunne jeg gjerne tenke meg at de aller fleste som driver med fluefiske øyeblikkelig konverterte til golf og korsang.

Det gjelder selvfølgelig ikke dere som leser dette da…..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige publikum der ute i TV-land har ikke sett TFL eller andre fluefiskeDVDer, så for de fleste er dette nytt, og kanskje underholdende.  Det er bare vi, som av den store hop sannsynligvis karakteriseres som nerder, som har sett dette før. Derfor er det helt greit at LL og AF skjøter på inntekta ved å lage en ny versjon tilpasset et annet medium.

 

At det vil føre til flere folk med fluestang og ytterligere spørsmål om hvor Skrukkedalsrenna ligger, er selvsagt forhold man kan mene så mangt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

 

At det vil føre til flere folk med fluestang og ytterligere spørsmål om hvor Skrukkedalsrenna ligger, er selvsagt forhold man kan mene så mangt om.

Vet du hvor Skrukkedalsrenna er? Send PM... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at ingen har offentligjort hvor skrukka holder til?

 

Ganske sikker på at 99% ev brukerne her inne vet hvor den er :)

 

Da er jeg en av de 1%. Egentlig helt greit, finner nok favorittelva mi en vakker dag uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at vi legger bort debatten om hvor Skrukka er eller ikke er, før en av dere som vet noe om forvaltning, fiskekortpriser og lignende tråkker i salaten.. ;D  La denne gruppen på 1% av brukerne (jeg tror det er fler..) som ikke vet det gruble litt til.  ;)

 

Skal man på død og liv vite det, synes jeg man skal jobbe litt for det. (Som å bruke en liten uke i "Derrick und Harry Klein"-modus med film og kart slik som en jeg kjenner svært godt gjorde..  )

 

Uansett hyggelig med fluefiske på tv, så gjenstår det å se hvor mange man møter med nybegynnersett fra g-sport langs elvene til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Var det ingen som reagerte på Lars Lenths kommentar om at Andreas Fismen kunne det latinske navnet på alle de 52 (!!!) døgnflueartene i Norge?

 

Jeg trodde vi bare hadde 44 (eventuelt 45) påviste døgnfluearter i vårt vakre land?! ???

Er det så mange som 45? Trodde faktisk det var mindre. Noen som hvet hvor man finner flest arter i samme elv? Jeg vet om en elv som har 24 arter påvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mange som 45? Trodde faktisk det var mindre. Noen som hvet hvor man finner flest arter i samme elv? Jeg vet om en elv som har 24 arter påvist.

 

Jeg tror den 45. observerte arten ble forkastet som et resultat av feil artsbestemming, så i praksis snakker man vel om at vi har 44 døgnfluearter i Norge. Det er ihvertfall slik jeg har forstått det, men nå ble jeg litt usikker.

 

24 arter i én og samme elv? :o Det må være rekord. Jeg har ihvertfall aldri hørt om noe liknende... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...