Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

gratulerer med nok en havabbor! var selv ute etter torpedoen på mølen og etter å fått et par horngjell smallt det (litt i det minste..) og jeg var sikker på at den satt.... kroka makrell på kiloen i halen.... er det bare meg eller er havabbor fiske i år helt på trynet dårlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vi var ut en tur med båt i morse. Prøvde og jobbet på noen av de kjente stedene i indre oslofjord. Startet bra når vi så hodet på en havaborr tretti meter foran båten. Kastet litt i området men resultatløst. Vi dro ut rundt 03.30 og når lyset kom straks etter fire begynte småfisken å gi liv fra seg, men ikke noe jaging. Etterhvert så small det på noe på fluen min som stakk til bunns med en gang. Var sikker på havaborr, ikke stor men uansett. Det viste seg være en stor makrell på rundt kiloen. Den betedde seg ikke som makrell med sprellete fight uten som en betydlig større fisk. Vi så litt sporadisk jaging men det endte med at vi jaktet jaginga og det vet vi jo ofte resulterer i stress foran fisk på krok. Mem en sinnsykt fin morgen på havaborrfjorden. Vi fikk i tillegg et par bonushorniser som ble sverget over.

Takk Knut, som var kapten på båten, og Frode for flott tur. Nå parkheng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute på mølen kl 0400 fikke min første kontakt med havabbor men fikk den ikke in på land fordi jeg skvatt da den dro alle løslinene og kunne ikke gjøre tilslag :-\. så faktisk noen overflateaktivitet men vet ikke om det er havabbor .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute på mølen kl 0400 fikke min første kontakt med havabbor men fikk den ikke in på land fordi jeg skvatt da den dro alle løslinene og kunne ikke gjøre tilslag :-\. så faktisk noen overflateaktivitet men vet ikke om det er havabbor .

lov og spørre hvem av sidene du fisket?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ut en tur med båt i morse. Prøvde og jobbet på noen av de kjente stedene i indre oslofjord. Startet bra når vi så hodet på en havaborr tretti meter foran båten. Kastet litt i området men resultatløst. Vi dro ut rundt 03.30 og når lyset kom straks etter fire begynte småfisken å gi liv fra seg, men ikke noe jaging. Etterhvert så small det på noe på fluen min som stakk til bunns med en gang. Var sikker på havaborr, ikke stor men uansett. Det viste seg være en stor makrell på rundt kiloen. Den betedde seg ikke som makrell med sprellete fight uten som en betydlig større fisk. Vi så litt sporadisk jaging men det endte med at vi jaktet jaginga og det vet vi jo ofte resulterer i stress foran fisk på krok. Mem en sinnsykt fin morgen på havaborrfjorden. Vi fikk i tillegg et par bonushorniser som ble sverget over.

Takk Knut, som var kapten på båten, og Frode for flott tur. Nå parkheng!

Takk for en hyggelig tur gutta! Selv om bassen uteble, var det en digg tur. Grålyning og soloppgang på stille vann, uten en eneste partybåt eller annet fjas er terapi.

...vi dro vel ut 02.30? Bare for å være pirkete ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en link jeg leste så gyter havabboren de tre siste ukene i juli, så det er vel nå det starter  :D :D :D

Hei,

Kan nok stemme det. Den jeg tok på lørdag sprutet det melke ut av. Skal skrive litt om det på bloggen min på et annet fluefiske forum. Nå har jeg kun hatt en tur etter HA i år, men andre melder også om svært dårlig fiske / lite liv her på Vestlandet. Håper på en periode med varme og høytrykk fremover. Men det ser ut til at vår Herre har bestemt seg for å vaske Vestlandet i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nei, langt ifra Espen.....    ;D ;D ;D    Det er bare at jeg vil ha HA, og da vil jeg fiske et sted det er HA.........    Når jeg ser videoen til Runar om Havabbor, da skjønner jeg hva jeg har gått glipp av!!!!!

Har prøvd å få HA i østfold på steder jeg vet folk har fått før, men veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å denge noe satans med teppesild og andre fra Kabbes hjørne så fårun nok.

Personlig har jeg mer tro på andre fluer enn denne teppesilda.-----------------------Som for eksempel reker og annen

moro....

Saltvannsversjon av Værre enn Minken er og knallbra.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å denge noe satans med teppesild og andre fra Kabbes hjørne så fårun nok.

Personlig har jeg mer tro på andre fluer enn denne teppesilda.-----------------------Som for eksempel reker og annen

moro....

Saltvannsversjon av Værre enn Minken er og knallbra.

Mvh Espen

må si meg litt enig her, har ikke kroka mer en 3 stk i år men alle var hissige på en pg variant i craft fur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på både Teppesild og pattegrisen, men ser ikke poenget i å fiske reke fluer til fisken om den beiter på småfisk!

Pattegrisen er allround, til flere arter, men det er Teppesilden også :)

Om man ikke mener at Pattegrisen heller ligner en byttefisk da.

Og Craft Fur Pattegrisen er vel nesten bare en Teppesild med rekeøyner bak??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer man unna disse teppesildene på bindebordet , så slipper man å se ut som en julenisse når man skal på butikken , fur er nesten like ille som haremaske , men bare nesten. ;D

Men ett billig matriale som funker ( kanskje) aldri fæått noe på denne teppesilda , og har prøvd mange versjoner.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...