Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Kveldstur med Marit på "ny" plass. . Kl 22.30 banket det på en kjenning. Halle sett den på to år, så gjensynsgleden var stor hos fotografen. Heftig utras på 20+ meter. Gikk på innsiden av meg og til slutt rett mot.. 2,4 kg

Like etter kjørte Marit på en stor som flexa 7èrn hennes helt ned til snella, kjørte seg ned i tanga og slapp etter fem minutter. Nesten sikker på at hu hasse på sin første bass....

Takk for turen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bass Doc! Synd med Marits fisk, de større har en tendens til å kunne kjøre seg fast.

Dro ut så jeg var på vannet ca. 03.00. Fine forhold og masse tru på flere HA. Fram til 04. så hadde jeg fått to. Først en på 1,7-1,8, senere en på rundt kg`n. Begge to sto 3-4m fra land. De var fine i formen og sterke. Imponert hver gang hvor hardt de tar. Begge på en hvit/sort Flatwing 13 cm lang. Lite aktivitet der jeg var så de tok tett på bunn. Brukte samme lina som i går. Så forandret været seg en time senere. Mye vind fra nord nordøst, det gikk hvitt på bølgetoppa innimellom. Hadde for lite klær med, ble kald. Ga meg 06.30, men veldig fornøyd med turen selvsagt.

Tok et kjapt bilde av den største, men sto i feil program så uklart. Ville ikke stresse fisken for mye, viktigere at den overlever. Kan legge det ut likevel. Har tidligere brukt sportsfiske.nu?? for opplasting av bilder, men virker som den tjenesten er borte for øyeblikket. Andre alternativer?? Må sove litt nå.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Doc og Runar! Nødt til å male vinduer i dag, så ble ingen tid til å fiske og sove ut etterpå.

Runar. Angående bilder, så kan du bruke et bilderedigeringsprogram, komprimere filstørrelsen, og legge inn fra pc. Skal gi detaljert beskrivelse på hvordan jeg gjør det i løpet av dagen.  Må bare sveipe malerkosten litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bilderedigering og -utlegging

For å krympe filene bruker et program som heter FastStone Image Viewer. Det kan lastes ned her:

http://www.faststone.org/

Start programmet, åpne det bildet du skal redigere i FastStone.

Klikk på "Rediger"

Klikk på "Størrelse"

Forminske bildet til max størrelse (200 kb). Her synes jeg det er greit å forminske i prosent.

Lagre det forminskede bildet på skrivebordet

Legge ut bildet på artikkelen.

Grei forklaring?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bilderedigering og -utlegging

For å krympe filene bruker et program som heter FastStone Image Viewer. Det kan lastes ned her:

http://www.faststone.org/

Start programmet, åpne det bildet du skal redigere i FastStone.

Klikk på "Rediger"

Klikk på "Størrelse"

Forminske bildet til max størrelse (200 kb). Her synes jeg det er greit å forminske i prosent.

Lagre det forminskede bildet på skrivebordet

Legge ut bildet på artikkelen.

Grei forklaring?  :)

Takk, hørtes greit ut, sjekker det opp.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er noe liv innerst i fjorden Runar :D Fornøyd med "Expressen?

Expressen er fin den, ikke ulik Striped Bass, men lader hakket raskere. Det er fint når sitter i pontongen. Den klare delen er 9 meter, mend Striped Bass har en klar del på 11 meter. Den klare delen på begge liner er det som er nødvendig å ha ute når fisker med den. Expressen synker hakket raskere enn Bassen.

Runar Kabbe

Nordisk Fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro ut i møkkaværet med laber tro på HA; men kunne ikke la siste feriedag gå til spille uten fiske  8)

Dro ut med belly og fisket fra Vollen, Nesøya, Kalvøya, Snarøya og Fornebu... hverken så eller kjente HA. Fisket Int og synk 3.

Fikk syv makrell ved Rolfsbukta i selskap av surfere, kitere og Polakker... ingen partybåter i dag, så noe positivt må man ta med seg i møkkaværet!  8)

post-2841-13949888776886_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dårlig med HA plasser rundt Horten har jeg skjønt, men man må jo prøve om man kan finne en eller helst flere. Hadde samme fisken på to ganger i fjor så kjemisk rent er det ikke.

Derfor tok jeg med et hurtigsynksnøre (7cm pr sek) og dro til Løvøysundet for å prøve fiskelykken i kveld. Sundet er på enkelte plasser ganske dypt og det kan være ganske sterk strøm. Ikke sterk strøm i kveld så snøret gikk dypt. Ingen HA men tre flotte lyr.

Jeg lurer på om HA liker seg i strømmende vann eller foretrekker den bare stille vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...