Gå til innhold

Fiske etter Havabbor


pellus

Anbefalte innlegg

Erland og jeg dro ut i kveld kl 18 for å prøve HA. Etter en 1,5 time slo det til. Først fikk jeg en på ca 7hg, 4 minutter og 29sek. etterpå fikk Erland sin aller første HA ca.9 hg. Kvarteret etter det fikk jeg en til på ca 9 hg. Små men veldig gøy å se de tilbake. Ganske magre fisker, så vi stresset de ikke unødvendig. Tok et kjapt bilde av Erland sin fisk. Det er noe med den første. Skal få lagt ut bilde senere. Men Erland ga seg ikke. En time senere banket det på en sjøørret på rundt 2kg og makrell hadde vi begge fått, så da var det bare å lette på capsen for en Grand Slam. Erland Grand Slam Granheim og jeg var strålende fornøyd og smilte hele veien tilbake til bilen. Fiskene tok R.Deceiver og Flatwing fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dro avgårde etter sjøørret i elva men den var fryktelig brun, vendte da nesa andre veien med bass i tankene. etter mye knot frem og tilbake kommer jeg ut på en flat stein, legger ut og har et realt smell i flua etter 10-12 trekk. det samme gjentar seg på 2-3 kastet. setter ned (ifølge "regel" boka er vel det nesten galt....??) tempo og da sittern! bass på rundt 8hg! fisker i en god time til og lander tilsammen 3 stk. 7hg til kiloen.  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med abbor gutta ;D Var selv ute i pontongen på Albysiden av Jeløya fra 2100-nå(0130).Kun torsk og hornis :-[ Hadde tenkt å bli natta over,men det ble svartere og svartere fra Ferder og inn :rolleyes: så endel lyn i havgapet og tenkte det var best å komme seg innover igjen.....rodde et par km i rimelig god fart. Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med abbor gutta ;D Var selv ute i pontongen på Albysiden av Jeløya fra 2100-nå(0130).Kun torsk og hornis :-[ Hadde tenkt å bli natta over,men det ble svartere og svartere fra Ferder og inn :rolleyes: så endel lyn i havgapet og tenkte det var best å komme seg innover igjen.....rodde et par km i rimelig god fart. Natta

Hehe, like greit jeg ikke dro ut da  :P

årøvde meg faktisk litt på klippene i bølgene, men ble ikke annet en en halvkilos SØ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er igrunn veldig fersk på dette fisket, brukte vel goe 2 sesonger på å lande en ha men er veldig usikker på hva som gjelder av vær og vind forhold. rimelig sugen på en tur ut i kveld også men har dette noe for seg i regnet? takker om noen slenger ut noen tips om hva som gjelder for dette fiske ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli bedre imellom 18-2200,ihvertfall på Østfoldsiden :D Har fått HA i alle værtyper,men solrike dager/oppgang-nedgang,har gitt mest fisk 8) Skal ut selv idag med pontongen utenfor et strømsatt bredt sund,urolig vann og kupert terreng under vannflaten er ikke noe minus ;) Skitt fiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Fikk langveie rapporter fra trøndelag om det Knut. Trist, men nå vet du at det ikke er noen fare med de der piggene på ryggen. Bare å ta den i munnen, den har ingen tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet min første Bass i helgen, mistet den helt inne ved land grunnet en rookiemistake. Ikke verdens største HA, men uansett, den første :P

Ja, det var faktisk utrolig leit Knut. Endelig fikk vi til en basstur, og det til en bortgjemt gromplass som jeg har gode erfaringer med fra i fjor. Men når bassen endelig sitter og det ender med at du hyler som ei skolejentene fordi du tror fisken er giftig og nesten med vilje lar den gå tilbake så må det være lov til å le litt også  :D nei, nå var jeg kanskje litt slem, men du fortjener litt tyn når du får servert bassen på et sølvfat ;D skal si den var i hugget og mange fulgte etter og den ene etter den andre satt ikke i tilslaget, men herlig å kjenne det brutale "taket" bassen har  ;) Prøver oss til helgen igjen så håper jeg du får lagt tommelen over bassleppa :) (for ikke å snakke om meg selv. Hadde gjort seg med sesongens første bass nå)  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for en tur til helgen ja. Digg å få fisket litt igjen.

Var ute et par timer i kveld. Presis klokka ni, så snudde vannet og det ble aktivitet nesten med en gang. Endel torpedojaging i overflaten. Bare så inni helvetes irriterende at det er utenfor kastehold alt sammen. Nærmeste var vel rundt 50 meter fra land. Da er det bedre at fisken holder kjeft og ikke viser seg, så kan man heller stå å blindfiske som en likeglad tulling uten å ane noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hatt to turer etter bassen i år. En resultatløs, mens den andre var det planty av liv. Vet veldig godt hvor denne krabaten er i bettet om dagen, men dessverre så har jeg ikke tid til å fiske  :'( Nå er det innkjøp til det nye huset som står på agendaen, så i dag ble det uttelling på rottingmøbler til terrassen, antatt verdens største gassgrill, ny TV, maling til huset og i morgen er det ny sofagruppe som står for tur. Gud bedre så kjedelig, men må dessverre til. Håper på tur neste helg, men inntil videre saumfarer jeg forumet etter andre som har lykken med seg om dagen  :P Virkelig misunnelig på dere som får fisketid, for det er rimelig frustrerende å være passiv i en så god tid som vi er inne i om dagen..  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...... dette fisket her er frustrerende!!! slik jeg ser det er det 20000000000 kvadrat meter sjø, 7 stimer bass, og man er utstyrt med 29 meter flueline................ har brukt 4 sommere på å kroke 3 usle basser.... vet nesten ikke om det er til å grine av eller om man skal rulle seg rundt og skratt le??? uansett, noen her som vil guide litt en dag? har ferie fra neste helg og er villig til å ta turen inn til oslo om det er det som skal til ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...