Gå til innhold

hva skjer ?


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Anders80

Isen i ''mine'' vann er gått for ca 14 dager siden,legger til noen bilder,fikk 2 ørreter på ca.400 gram for en uke siden,har ikke sett noe mer mygg etter det,ingen vak på kveldene(har vært der ja)  :) kanskje det er bra med værforandringen som kommer nå?.

post-0-1394985544044_thumb.jpg

post-0-13949855440682_thumb.jpg

post-0-13949855440932_thumb.jpg

post-0-13949855441411_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stemte ingenting >:( dro av sted kl 7 hadde fått tillatelse av myndighetene i huset til å disponere dagen som jeg ville  :)

Men bare faenskap kastet dårlig, kroket dårlig .Faktisk katastrofalt. Hadde flere fine fisk oppe, men alt for rask.  :(

Den derre hvitvingen til Andre er faen meg en bra flue hvis det ikke klekker for det gjorde det ikke i dag. Men det hjelper ikke særlig mye når du roter det til så fort fisken viser et snev av interesse "huff".  Lurer på hvorfor det er slik at av og til at alt går til helvete (unnskyld språket)

Det regnet og blåste kaldt og bare for å ha sakt det pluss at jeg glemte kaffen  ;D (sutrekoppen)

Så nå sitter jeg her som et nek og prøver å drukne sorgene med famous grouse og carlsberg  ;D Det er iallefall fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne er nær kiloen ;D 46,5 cm iallefall :P

 

0f7bc79a3b85989cde10b3d840dd2c26_711.jpg

 

Mistet en enda større, som fortsatt svømmer rundt sammen med denne... Nymfe i møkkavær var oppskriften!

 

Grattis med fin fisk foresten  :D :D jeg fikk en på mandag som var 46cm den bikka akkurat kiloen. Men den var nok en del feitere en den gromfisken du fikk.

Så langt unna kiloen kan den ikke være. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i stormen i går. Ble nødt til å fiske med 7`er stang etter ørret, da vinden var oppe i 15 m/sek. Overraskende nok tok denne nymfen min ute i bølgene:

 

6789d9b7c3666b8df6dc6037618c6f5a.jpg?ts=1209327437

 

Min første noensinne ;D Steinhard kraftpakke av en fisk, som kjempet langt bedre enn brunørret pleier å gjøre! Vet ikke vekt, men tipper 4-5 hekto. Svømmer fortsatt den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stemte ingenting >:( dro av sted kl 7 hadde fått tillatelse av myndighetene i huset til å disponere dagen som jeg ville  :)

Men bare faenskap kastet dårlig, kroket dårlig .Faktisk katastrofalt. Hadde flere fine fisk oppe, men alt for rask.  :(

Den derre hvitvingen til Andre er faen meg en bra flue hvis det ikke klekker for det gjorde det ikke i dag. Men det hjelper ikke særlig mye når du roter det til så fort fisken viser et snev av interesse "huff".  Lurer på hvorfor det er slik at av og til at alt går til helvete (unnskyld språket)

Det regnet og blåste kaldt og bare for å ha sakt det pluss at jeg glemte kaffen  ;D (sutrekoppen)

Så nå sitter jeg her som et nek og prøver å drukne sorgene med famous grouse og carlsberg  ;D Det er iallefall fint.

 

 

Jeg er ny her på forumet så jeg har ikke helt fått oversikt enda.. hvem flue er 'hvitvingen til Andre', finnes noe link med bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stemte ingenting >:( dro av sted kl 7 hadde fått tillatelse av myndighetene i huset til å disponere dagen som jeg ville  :)

Men bare faenskap kastet dårlig, kroket dårlig .Faktisk katastrofalt. Hadde flere fine fisk oppe, men alt for rask.  :(

Den derre hvitvingen til Andre er faen meg en bra flue hvis det ikke klekker for det gjorde det ikke i dag. Men det hjelper ikke særlig mye når du roter det til så fort fisken viser et snev av interesse "huff".  Lurer på hvorfor det er slik at av og til at alt går til helvete (unnskyld språket)

Det regnet og blåste kaldt og bare for å ha sakt det pluss at jeg glemte kaffen  ;D (sutrekoppen)

Så nå sitter jeg her som et nek og prøver å drukne sorgene med famous grouse og carlsberg  ;D Det er iallefall fint.

 

 

Jeg er ny her på forumet så jeg har ikke helt fått oversikt enda.. hvem flue er 'hvitvingen til Andre', finnes noe link med bilde?

 

http://www.thetroutbum.com/Hvitv.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selvsagt ute idag igjen ;D Begynte med en smellfeit ørret på rundt 400g. Så stilnet vinden en liten stund, og jeg fikk fisket litt tørt. Dette resulterte i en regnbue på halvkiloen. Så begynte det selvsagt å blåse hunder og katter igjen etter et kvarters tid, så da ble det litt nymfefiske og en kilos bue som slutt på turen.

 

Dessverre ingen bilder, da jeg ikke hadde med mobilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selvsagt ute idag igjen ;D Begynte med en smellfeit ørret på rundt 400g. Så stilnet vinden en liten stund, og jeg fikk fisket litt tørt. Dette resulterte i en regnbue på halvkiloen. Så begynte det selvsagt å blåse hunder og katter igjen etter et kvarters tid, så da ble det litt nymfefiske og en kilos bue som slutt på turen.

 

Dessverre ingen bilder, da jeg ikke hadde med mobilen :P

 

Knallbra, kjenner abstinensene kommer nå for prøve å lure meg ut en tur i morra  :) Setter de ut regnbuer der du fisker? trodde det var slutt på det.

Har aldri fisket regnbue ,morro å prøvet en gang. Lurte litt på en tur til Høkensås i mai en gang viss jeg klarer å slippe unna en helg ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selvsagt ute idag igjen ;D Begynte med en smellfeit ørret på rundt 400g. Så stilnet vinden en liten stund, og jeg fikk fisket litt tørt. Dette resulterte i en regnbue på halvkiloen. Så begynte det selvsagt å blåse hunder og katter igjen etter et kvarters tid, så da ble det litt nymfefiske og en kilos bue som slutt på turen.

 

Dessverre ingen bilder, da jeg ikke hadde med mobilen :P

 

Knallbra, kjenner abstinensene kommer nå for prøve å lure meg ut en tur i morra  :) Setter de ut regnbuer der du fisker? trodde det var slutt på det.

Har aldri fisket regnbue ,morro å prøvet en gang. Lurte litt på en tur til Høkensås i mai en gang viss jeg klarer å slippe unna en helg ;D 

 

Har ikke fisket i dette vannet før nå nylig. Men er nok satt ut regnbue der for lenge siden. Ufattelig flotte fisker, kanskje de flotteste jeg noensinne har sett. Ikke noe som minner om det jeg tidligere har sett for meg når jeg tenker regnbueørret i Norge ;D Utrolig sterke, og meget bite- og vakevillig. Har bare fått 3 stk så langt, men mistet ytterligere 3 idag. Disse er dog bare en bonus til de storvokste ørretene som finnes i vannet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er synd at det er så liten respekt  for loven at det finnes enkelte som setter ut fremmede fisker og arter steder hvor de ikke skal være.....men hysj....jeg kunne tenkt meg et slikt vann selv...hvor regnbueørretene hadde blitt satt ut som svært små og vokst opp på naturlig mat fra vannet....for det er en flott fisk og framfor alt en fluefiskefisk,mmen vi skal være glad for at utsett av disse er forbudt i Norge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er synd at det er så liten respekt  for loven at det finnes enkelte som setter ut fremmede fisker og arter steder hvor de ikke skal være.....men hysj....jeg kunne tenkt meg et slikt vann selv...hvor regnbueørretene hadde blitt satt ut som svært små og vokst opp på naturlig mat fra vannet....for det er en flott fisk og framfor alt en fluefiskefisk,mmen vi skal være glad for at utsett av disse er forbudt i Norge!!!

 

Vet rent lite om dette vannet, utenom at fisken må ha vært satt ut for lenge siden. Vet dog ikke hvordan reglene var "før i tiden". Men er et fantastisk vann som jeg er utrolig glad for å vite om ;D Finnes ikke småfisk i vannet heller, bare velfødde amerikanske torpedoer og brune europeiske kubber ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Allerede for 20 år siden var det forbudt....Vestlandet kan ha stammer som formerer seg selv da de har lette vintere...RB-ørreten er vårgyter....bekymringsfult at det ikke er småfisk der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede for 20 år siden var det forbudt....Vestlandet kan ha stammer som formerer seg selv da de har lette vintere...RB-ørreten er vårgyter....bekymringsfult at det ikke er småfisk der......

 

Tror egentlig ikke det er noen reproduksjon av regnbue i vannet. Er ikke særlig gyteforhold i det hele tatt, men brunørreten gyter nok, da jeg fikk en liten 100 grammer for noen dager siden. Kan sikkert være liten av andre grunner, men velger å tro at dette var et yngre individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag for å ta storfisken, da jeg kom frem viste det seg at noen holdt på med noe form for arbeid der. De hadde senket vannstanden med ca 4 m. Dette er et vann med masse grunne viker og bukter. Alle disse var tørre :( Trodde nesten ikke mine egne øyne snakk om å bli utsatt for atentat  >:( Så det ble ikke noe fisking på meg i dag. :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag for å ta storfisken, da jeg kom frem viste det seg at noen holdt på med noe form for arbeid der. De hadde senket vannstanden med ca 4 m. Dette er et vann med masse grunne viker og bukter. Alle disse var tørre :( Trodde nesten ikke mine egne øyne snakk om å bli utsatt for atentat  >:( Så det ble ikke noe fisking på meg i dag. :'(

 

Håper for vannet/tjernets skyld at det der var ytterst midlertidig Ruffen. Ellers kan det være ekstremt ødeleggende for insektslivet på kort sikt.

 

4 meter, hva tenker de med da ?

 

Mvh

Rolf jF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag for å ta storfisken, da jeg kom frem viste det seg at noen holdt på med noe form for arbeid der. De hadde senket vannstanden med ca 4 m. Dette er et vann med masse grunne viker og bukter. Alle disse var tørre :( Trodde nesten ikke mine egne øyne snakk om å bli utsatt for atentat  >:( Så det ble ikke noe fisking på meg i dag. :'(

 

Håper for vannet/tjernets skyld at det der var ytterst midlertidig Ruffen. Ellers kan det være ekstremt ødeleggende for insektslivet på kort sikt.

 

4 meter, hva tenker de med da ?

 

Mvh

Rolf jF

 

Lå veldig mye husbyggere på stranda. Så ikke et vak. Det var et trist syn. Får håpe det var en viktig grunn til dette. Velger å tro det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...