Gå til innhold

Ekteskapets gleder og sorger


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

kryper til korset... vandremail :'(

 

skulle bare ønske jeg hadde baller til noe slikt..  Viste min fru mailen, hun snøftet og gikk tilbake til kjøkkenbenken sin!

 

Men takk for gode innspill folkens!

 

Velkommen tilbake i tøflus-klubben. Du har vært savnet. Men det var ganske tøft å vise fruen mailen... ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Her er en som ihvertfall er fra virkeligheten :-\

 

Den smarte kvinne!

 

"En mann ringte hjem til sin kone og sa: "Kjære, jeg har blitt spurt av

sjefen min om jeg og en del andre kollegaer vil være med på fisketur. Vi

blir borte i en uke, og dette er en god anledning for meg til å be om

forfremmelsen som jeg har lyst på. Så kan du være så snill å pakke nok klær

for en uke framover og ta fram fiskeutstyret mitt? Vi drar rett fra kontoret

og jeg svinger hjemom for å hente sakene mine. Og, kan du være så snill å

pakke ned den nye blå silkepyjamasen min?" Kona tenkte at dette var litt

merkelig, men som den gode kone hun er, gjorde hun som mannen ba om.

 

På slutten av uken kom han hjem, han så trett ut, men var ellers i fin form.

Konen ønsket han velkommen hjem og spurte hvordan det hadde gått? Han

sa."Jo, det ble mange laks, noe ørret og litt sverdfisk. Men hvorfor pakket

du ikke min nye blå silkepyjamas slik jeg ba deg om?"

 

Kona svarte:" Det gjorde jeg. Den ligger i fiskevesken din....."

 

 

 

 

Den er lei.  Kvinnfolk er utspekulerte.  >:(

 

 

 

Den har i hvertfall jeg hørt før :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest den før, men er så totalt enig! viser bare hvor merkelig damer er.. forventer alt for dem, og nothing to us!

 

nei.. singel i sesongen, av og på om vinteren :D

 

Hahaha :)

Ikke for å fyre oppunder noe, men dere menn er jammen merkelige av og til dere også  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Til syvende og sist må man krype til korset! Man kan være så tøff som bare det, men det slår fort tilbake!

Jeg hadde pusset opp og fliselagt badet i 2-etg. Var nesten ferdig å vaske av fugemasse da ryggen gikk komplett i lås. Det bar etter ei stund til legen for å få ei kortisol-sprøyte bak.

I samme periode gikk kjærringa gravid og humpet rundt på sympatistokker med bekkenløsning.

I to uker hadde hun maset om rundvask (innendørs kutting av pyntefliser vha. vinkelkutter anbefales ikke....).

På grunn av ryggsmertene ble jeg så lei maset at jeg til slutt sa følgende;

"Sat...s skitkjærring! Klare du å jårre roint me de hælv....s krykkan, klare du sikkert å bruke moppen åsså!!"

 

Dæm ordan har æ måtta ette i mæ mer enn én gang.......

 

 

Denne her er forøvrig fin...

Naboen kom  på besøk, og oppdaet at kompisen satt midt under spisestubordet.

"Koffør sett du dær?", spurte han.

Svaret lød slik; "Når man e hærre i sett eget hus kan man væl førr fa..n sette kor man vil!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få viljen sin i sesongen er det 2 hovedregler man må kunne;

1. Vær behjelpelig med div når det er vinter slik at godviljekontoen bygges opp. Dette kan være drit kjedelige ting som å ta med fruen på sydentur eller en langweekend på ette eller annet kultur-boring-sted.

2. Gi beskjed i god tid når du har tenkt å ta uka på finnmarksvidda eller marka slik at dette ikke kommer som en overraskelse (selv om hun alltid sier at det gjør det uansett...) og at det virker noenlunde planlagt. Bivirkning - du viser at du klarer å planlegge ting i lang tid og faktisk gjennomføre dem  ;D

 

Menn er ikke rare i det hele tatt. Vi er veldig enkle. Ikke noe psykoanalyse av ting. Ikke tvilende på seg selv. Egoistiske... ja. Vanedyr... helt klart. Veldig forutsigbare. Liker ikke jallagreier, og biter ikke på ting som åpenbart er dritt.

 

Dette var da ikke så vanskelig å forstå eller?  8):o;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få viljen sin i sesongen er det 2 hovedregler man må kunne;

1. Vær behjelpelig med div når det er vinter slik at godviljekontoen bygges opp. Dette kan være drit kjedelige ting som å ta med fruen på sydentur eller en langweekend på ette eller annet kultur-boring-sted.

2. Gi beskjed i god tid når du har tenkt å ta uka på finnmarksvidda eller marka slik at dette ikke kommer som en overraskelse (selv om hun alltid sier at det gjør det uansett...) og at det virker noenlunde planlagt. Bivirkning - du viser at du klarer å planlegge ting i lang tid og faktisk gjennomføre dem  ;D

 

Menn er ikke rare i det hele tatt. Vi er veldig enkle. Ikke noe psykoanalyse av ting. Ikke tvilende på seg selv. Egoistiske... ja. Vanedyr... helt klart. Veldig forutsigbare. Liker ikke jallagreier, og biter ikke på ting som åpenbart er dritt.

 

Dette var da ikke så vanskelig å forstå eller?  8):o;D

 

Oki. Takk! Da har jeg fått noe knallbra tips jeg skal skrive meg bak øret  ;D

 

Kan forsøke med et tips tilbake. De fleste mennesker har en eller annen form for interesse. Håper for deres del at konene/damene deres har en interesse som krever litt tid borte fra hus og hage, slik at dersom dere gir henne litt tid til å bedrive sine hobbyer, er det bare fair and square at dere får tilbringe tilsvarende (om ikke mer) tid i vadebukser. Sånn er det bare, og dette vet vi innerst inne også :) Når dere da har lyst på en kjapp tur ut i elva, og den andre (bedre eller verre vet nå ikke jeg) halvdel klager over lite kvalitetstid eller jabba-jabba, kan dere sette opp dådyr-øyne og påpeke at "men du var jo borte hele forrige helg med venninner".

 

Denne taktikken fungerer i hvert fall strålende motsatt vei (altså til bruk på gutter). Jeg har i hvert fall brukt den ved flere anledninger med stor suksess (har fått mange dager "fri" til tur), og uten å bli avslørt.

For, ja; det hender nemlig at menn klager over lite tid sammen med dama også, såh...  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne taktikken fungerer i hvert fall strålende motsatt vei (altså til bruk på gutter). Jeg har i hvert fall brukt den ved flere anledninger med stor suksess (har fått mange dager "fri" til tur), og uten å bli avslørt.

For, ja; det hender nemlig at menn klager over lite tid sammen med dama også, såh...   :)

 

1. Hvor finnes disse damene som bruker så lite tid på mannen sin at han klager? For en lidenskapelig fluefisker som får abstinenser hvis det går en uke uten en fisketur, så må en slik dame være perfekt... :rolleyes:

 

2. Hvilke menn er det du har vært borti?!?? Jeg er sjokkert!!! :o;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg ida, man må da kunne finne seg ei eller en som også har en slags hobby eller noe lignende.

jeg er så heldig at min (tid tider) bedre halvdel er arkeolog og hun er borte ganske lenge om sommeren, og det = mer fiske på meg. kvalitetstid kontoen fylles de dager man rett og slett ikke kan fiske eller grave etter norsk historie for den saks skyld :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne taktikken fungerer i hvert fall strålende motsatt vei (altså til bruk på gutter). Jeg har i hvert fall brukt den ved flere anledninger med stor suksess (har fått mange dager "fri" til tur), og uten å bli avslørt.

For, ja; det hender nemlig at menn klager over lite tid sammen med dama også, såh...   :)

 

1. Hvor finnes disse damene som bruker så lite tid på mannen sin at han klager? For en lidenskapelig fluefisker som får abstinenser hvis det går en uke uten en fisketur, så må en slik dame være perfekt... :rolleyes:

 

2. Hvilke menn er det du har vært borti?!?? Jeg er sjokkert!!! :o;);D

 

Gode spørsmål, Karlsen :)

Akkurat hvor (jeg velger å si "vi" siden jeg har fått en del klager på det gjennom tida) finnes hen er vel litt ymse. Det varierer nok avhengig av hvilke interesser du ønsker damene skal ha.

Ergo: dersom du er ute etter ei som liker hest, finnes hun sannsynligvis i en stall ;) Og dersom du er ute etter en fluefiskende flicka finnes hun nok i nærheten av en elv, eller i hvert fall noe vannrelatert, i sesongen. Utenfor sesongen sitter hun kanskje bøyd over ei bindestikke, eller bedrivende med noen andre hobbyer?!

 

Og så det andre spørsmålet:

Hehe. Det har jeg jammen ikke noe godt svar på, men jeg kan si at en fellesnevner for mine tidligere erobringer er at ingen av de har bedrevet fluefiske  :rolleyes:

 

Dårlige svar, men kommer nok sterkere tilbake. Jeg ser at antallet timer "Total tid innlogget" på fluefiskesiden har økt dramatisk siden jeg fikk den siste skoleoppgaven, så det er vel på tide å logge av nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med deg ida, man må da kunne finne seg ei eller en som også har en slags hobby eller noe lignende.

jeg er så heldig at min (tid tider) bedre halvdel er arkeolog og hun er borte ganske lenge om sommeren, og det = mer fiske på meg. kvalitetstid kontoen fylles de dager man rett og slett ikke kan fiske eller grave etter norsk historie for den saks skyld :)

 

 

:) Det høres bra ut! Gjelder bare å finne en løsning på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode spørsmål, Karlsen :)

Akkurat hvor (jeg velger å si "vi" siden jeg har fått en del klager på det gjennom tida) finnes hen er vel litt ymse. Det varierer nok avhengig av hvilke interesser du ønsker damene skal ha.

Ergo: dersom du er ute etter ei som liker hest, finnes hun sannsynligvis i en stall ;) Og dersom du er ute etter en fluefiskende flicka finnes hun nok i nærheten av en elv, eller i hvert fall noe vannrelatert, i sesongen. Utenfor sesongen sitter hun kanskje bøyd over ei bindestikke, eller bedrivende med noen andre hobbyer?!

 

Ettersom du sannsynligvis sitter med forholdsvis god kunnskap på hvordan damer tenker, så velger jeg (som totalt uvitende og forvirret mann) å utnytte denne unike muligheten til å stille noen spørsmål. Jeg håper det går greit?! :)

 

Er det noen damer med spesielle typer interesser du vil anbefale? Hvis målet er å finne en dame som er villig til å gi deg mye fisketid... ;)

 

Helt ærlig. Finnes det damer som, uten å surne, kan finne på å gi mannen 1 måned i finnmark på sommeren?

 

Hvordan bør man tilnærme seg disse damene for å erobre en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Helt ærlig. Finnes det damer som, uten å surne, kan finne på å gi mannen 1 måned i finnmark på sommeren?

 

Ja..... Det er de damene som har byttet lås når du kommer tilbake.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nede er det såpass vanlig at husbonden drar på fisketur at det sjeldent stilles noe spørsmål, annet enn "when will you be back?"

 

Og når jeg uttrykker frustrasjon over jobbstress etc. så kommer ofte: "Why don't you go fishing?"

 

Sixpack, hvis dama helt utrykksløst sier at det er greit at du blir borte en mnd. om sommeren så er det antagelig grunn til bekymring. Hvis hun blir positivt overrasket over spørsmålet er det enda verre.  ;)

 

Det viktigste for meg når det gjelder kvinner (ehem, kvinnen) er at de (ehem, hun) setter pris på det å simpelthen være i naturen. Hvis hun forstår hva det vil si og hva det gir en å ferdes i skog og mark så vil hun lettere forstå at dette er et behov som MÅ tilfredsstilles. Hvis ikke så brytes den stakkars mannen ned, og blir til en sjelsmessig rosin... :'(

Og hvem kan elske en rosin??  ???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, mannen brytes altså ned til en sjelsmessig rosin hvis ikke fiskebehovet tilfredstilles?!?? ;D ;D ;D 

 

Det argumentet skal jeg bruke neste gang jeg bare må på fisketur ;D ;D ;D

 

-du skjønner det kjære, at hvis jeg ikke får dra på fisketur så brytes jeg sakte men sikkert ned mentalt, før jeg til slutt har blitt en sjelsmessig rosin, og det ønsker du vel ikke å gjøre mot meg?!?? :'( ??? :'( ???;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode spørsmål, Karlsen :)

Akkurat hvor (jeg velger å si "vi" siden jeg har fått en del klager på det gjennom tida) finnes hen er vel litt ymse. Det varierer nok avhengig av hvilke interesser du ønsker damene skal ha.

Ergo: dersom du er ute etter ei som liker hest, finnes hun sannsynligvis i en stall ;) Og dersom du er ute etter en fluefiskende flicka finnes hun nok i nærheten av en elv, eller i hvert fall noe vannrelatert, i sesongen. Utenfor sesongen sitter hun kanskje bøyd over ei bindestikke, eller bedrivende med noen andre hobbyer?!

 

Ettersom du sannsynligvis sitter med forholdsvis god kunnskap på hvordan damer tenker, så velger jeg (som totalt uvitende og forvirret mann) å utnytte denne unike muligheten til å stille noen spørsmål. Jeg håper det går greit?! :)

 

Er det noen damer med spesielle typer interesser du vil anbefale? Hvis målet er å finne en dame som er villig til å gi deg mye fisketid... ;)

 

Helt ærlig. Finnes det damer som, uten å surne, kan finne på å gi mannen 1 måned i finnmark på sommeren?

 

Hvordan bør man tilnærme seg disse damene for å erobre en av dem?

 

Tror det er mye lettere å vinne i lotto enn og finne en kvinne som godtar at du reiser bort 1 mnd, eller er glad for at du har en så flott hobby som flufiske...noen har tydeligvis klart det(noen vinner jo i lotto også) Mitt råd er så enkelt som å bli singel....kast ut kjerringa sånn rett etter jul, bruk vintern til å tilvenne deg din nye og frie situasjon...blir litt som å slutte og røyke, helt forferdelig i starten men etterhvert skjønner du ikke hvorfor du ikke har gjort dette før ;D   ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og hvem kan elske en rosin??  ???

 

 

Her var det fristende å sitere en legendarisk Thomas Andrè (Harald Eia) kommentar: Har man først fått smaken på rosiner så er det ikke så fristende med druer  ;D

 

Personlig har jeg antagelig lite å klage på, men at goodwillkontoen er en konto man kan putte poeng på gjennom hele vinteren tror jeg ikke noe på. Goodwill må tas ut umiddelbart ellers blir det borte...diffunderer rett og slett. Dilemmaet er ofte at selvom man finner damer med hobbyer så er de sjelden i nærheten av så altoppslukende som sin egen. Hvis hun mot formodning skulle ha en tilsvarende altoppslukende hobby ville det jo gå dramatisk ut over egne muligheter til å utøve sin egen. At en måned i finnmark skulle bringe en ovenpå i lang tid stemmer også dårlig med min erfaring. Tvert imot er interessen så selvforsterkende at slike turer bare fungerer som en akselerator som gjør at man bruker lang tid på å vende seg til et "alminnelig" liv igjen. Noen kommer faktisk aldri tilbake til et vanlig liv...har jeg hørt  :rolleyes:

 

Mvh

Rolf J. F.

edit: trk.f.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode spørsmål, Karlsen :)

Akkurat hvor (jeg velger å si "vi" siden jeg har fått en del klager på det gjennom tida) finnes hen er vel litt ymse. Det varierer nok avhengig av hvilke interesser du ønsker damene skal ha.

Ergo: dersom du er ute etter ei som liker hest, finnes hun sannsynligvis i en stall ;) Og dersom du er ute etter en fluefiskende flicka finnes hun nok i nærheten av en elv, eller i hvert fall noe vannrelatert, i sesongen. Utenfor sesongen sitter hun kanskje bøyd over ei bindestikke, eller bedrivende med noen andre hobbyer?!

 

Ettersom du sannsynligvis sitter med forholdsvis god kunnskap på hvordan damer tenker, så velger jeg (som totalt uvitende og forvirret mann) å utnytte denne unike muligheten til å stille noen spørsmål. Jeg håper det går greit?! :)

 

Er det noen damer med spesielle typer interesser du vil anbefale? Hvis målet er å finne en dame som er villig til å gi deg mye fisketid... ;)

 

Helt ærlig. Finnes det damer som, uten å surne, kan finne på å gi mannen 1 måned i finnmark på sommeren?

 

Hvordan bør man tilnærme seg disse damene for å erobre en av dem?

 

Det går helt fint, veittu  :) Skal svare som best jeg kan.

 

Hmm. Angående spesielle interesser, ja. Før vi gir oss i kast med det, tror jeg det er viktig å påpeke at du også bør tenke litt på yrke/studie og lignende.

Jeg tror for eksempel ikke det er noe sjakktrekk for din del å velge ei som arbeider som lærer. De har TO mnd. fri midt på sommeren! Ikke bra, ikke bra!

Men, dersom du velger ei som har litt mer utebasert arbeide, som gartner eller lignende, kan du banne på at hun er opptatt med jobb mesteparten av sommeren. Da er det nemlig lettere å komme unna. Du kan bruke argumenter som: "Ja, men du arbeider jo så mye nå på sommeren. Er det ikke bedre at jeg drar vekk litt nå, så kan vi heller få masse kvalitetstid sammen til vinteren når du også har fri?!". (JA, jeg var sammen med en som arbeidet som greenkeeper på golfbane. Han gikk fem på den argumentasjonen!)

 

Så, tilbake på interesser. Da er det også her viktig å velge ei imed interesser som både tar tid, og som helst må utøves utenfor husets fire vegger. Hva med om du finner ei som også liker fluefiske, så kan dere dra på hver deres fisketur en lang periode, for så å avslutte med en uke sammen et sted? TO fluer i en smekk: Kvalitetstid, óg fisketur! Eller, så må du finne ei med en interesse som virkelig krever mye tid.  F.eks.. Tjjaaa.. Er ikke agility tidkrevende?! Da må hun trene hunden masse, og reise rundt på konkurranser. Dersom du stiller deg hundre prosent bak henne og sier at "Jeg synes du skal reise til U.S.A på den konkurransen, jeg" så har du plutselig to uker til disp. helt uten at du virker som den store stygge ulven.

Skal fundere på flere interesser som kan være aktuelle også... Kom gjerne med innspill folkens!

 

Så, om det finnes noen som kan gi deg én mnd. fri til fisketur. Ja, det tror jeg! Her gjelder det bare å spille kortene riktig, noe som jeg igjen forstår kan være vanskelig.

Dersom du finner noen som jeg har beskrevet over her, tror jeg det skal gå helt fint. Som noen tidligere i denne tråden påpekte, er det viktig å begynne tidlig å fortelle at du skal bort i det tidsrommet.

Personlig ville jeg i hvert fall grepet sjansen til å stikke på en tur selv når gubben var ute av huset, og da kommer begge parter tilbake lykkelig fulle av endorfiner og gode fiskehistorier (eller agilityhistorier eller whatever).

 

Hvordan du skal tilnærme deg disse damene?! Tja... Jeg tror det er viktig å huske på at vi stort sett vil jaktes på, men du må IKKE virke for pågående heller. Dette er jo individuelt, men ei jente som bruker mye tid på jobb/hobby har et stort behov for å føle at hun kan stikke av litt nå og da, uten at det får så alvorlige følger. Gjør det derfor klart at du bruker MYE tid på fluefisking. Vær ærlig på dette punktet fra begynnelsen av, så kan hun ikke "ta" deg på det seinere.

 

Håper det var noe alá dette du ville ha svar på  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det derfor klart at du bruker MYE tid på fluefisking. Vær ærlig på dette punktet fra begynnelsen av, så kan hun ikke "ta" deg på det seinere.

Dette er nok den klassiske fella mange, mer eller mindre frivillig, går i.

Man treffer ei jente, blir oppover øra forelsket, og tar ikke sjansen på å gi forholdet en dårlig start med å fortelle at man driver med noe så nerdete som fluefiske  ;D

Etter ei stund kommer hverdagen og det som følger tilbake, og da kan det bli problematisk å få all verdens kvalitetstid ved elva  :o

Her kan fort valget mellom å gjøre det slutt med dama, eller å bli tøffelhelt på heltid bli ubehagelig aktuelt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo et særdeles godt svar, Ida. Du viser både kløkt og kreativitet i din tilnærming til problemet, og jeg føler meg allerede som en klokere mann :)

 

Forøvrig så likte jeg denne delen av innlegget ditt spesielt godt, og i særdeleshet den delsetningen som jeg har tatt meg den frihet å utheve:

 

Så, tilbake på interesser. Da er det også her viktig å velge ei imed interesser som både tar tid, og som helst må utøves utenfor husets fire vegger. Hva med om du finner ei som også liker fluefiske, så kan dere dra på hver deres fisketur en lang periode, for så å avslutte med en uke sammen et sted? TO fluer i en smekk: Kvalitetstid, óg fisketur!

 

Du har forstått det! :) Takk for hjelpen. Nå vet jeg hva jeg skal leite etter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo et særdeles godt svar, Ida. Du viser både kløkt og kreativitet i din tilnærming til problemet, og jeg føler meg allerede som en klokere mann :)

 

Forøvrig så likte jeg denne delen av innlegget ditt spesielt godt, og i særdeleshet den delsetningen som jeg har tatt meg den frihet å utheve:

 

Så, tilbake på interesser. Da er det også her viktig å velge ei imed interesser som både tar tid, og som helst må utøves utenfor husets fire vegger. Hva med om du finner ei som også liker fluefiske, så kan dere dra på hver deres fisketur en lang periode, for så å avslutte med en uke sammen et sted? TO fluer i en smekk: Kvalitetstid, óg fisketur!

 

Du har forstått det! :) Takk for hjelpen. Nå vet jeg hva jeg skal leite etter... ;)

 

Bare hyggelig å kunne være til hjelp  ;)

Lykke til med leteaksjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som fare til to gutter må jeg si at en uke og en del langhelger og dagsturer når det passer meg holder for meg. Har man først fått barn så har man påtatt seg et ansvar man ikke bare kan overlate til konen. Har heldigvis fått en av sønnene inn på fluefiskesporet så i realiteten så er halve familien flyefiskere. har vel heller aldri blitt nektet en fisketur uten en god grunn. Så min teori er det at hvis man gjør de oppgavene som forventes av en far/ektemann så får man vel lov til det man vil!!!

Robin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hei

Som fare til to gutter må jeg si at en uke og en del langhelger og dagsturer når det passer meg holder for meg. Har man først fått barn så har man påtatt seg et ansvar man ikke bare kan overlate til konen. Har heldigvis fått en av sønnene inn på fluefiskesporet så i realiteten så er halve familien flyefiskere. har vel heller aldri blitt nektet en fisketur uten en god grunn. Så min teori er det at hvis man gjør de oppgavene som forventes av en far/ektemann så får man vel lov til det man vil!!!

Robin

Nå er vi inne på noe. Meget flott innlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...