Gå til innhold

Ekteskapets gleder og sorger


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

He he

 

Takk for komplimentet, tenk deg dette scenarioet....

Snart er det vår, klekkingene er igang... For alvor..

 

Det første du får er SMS med et bilde av børstemark sverminger, du sitter inn for det er "Fredan" med din bedre halvdel... Deretter får du bilde av en knallfeit SØ, blank med børstis som renner ut av munnen.

 

Uka etter mååå du bare være hjemme i sofaen og leie lanke for det er "obligatorisk".

Da tikker det inn melding om syk mygg klekking, et bilde av et vakkert vann man kan gå rundt, sitte på kne tre meter fra vakre vak. Hva tenker du på da Sixpack?? At livet er herlig?????

 

Nå som alle nyter naturen mens du er blitt en utslitt "tøffel"?????  ;D ;D

 

 

Så etter å ha tvinna tommeltotter etter 4 uker, endelig er du på tur. Du har fått fri, TV 2 melder storm...

Turen blir fiasko!! HUFF...

 

To dager etter er det strålende vær, du får bilde av "sminkøren" som har fått sin første havabbor....

Hmmm, Sixpack blir "anterert", frustrert og deprimert...  ;D

 

Heller "jålebukk" en "tøffel" Sixpack... Hadde valgt det første alternativet hundre ganger på rad ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

Jeg har et par tusenbrødre-vassdrag som trenger besøk av 2330 fiskeglade gjester, og hvis du vil inspisere vannene i forkant av bryllupet så stiller jeg selvfølgelig teltet til disposisjon... ;)

 

Forøvrig så regner jeg med at du som dame, og dermed automatisk bryllupsplanleggingsekspert, er on top of things, iff ju nåvv vatt ai mean... ;) ;) ;)

 

 

Ai nåvv vatt ju mean, ænd ai vill teik keer åff itt ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeida, det er ikke sånn det blir, Toggi. For det har Ida sagt. Vi skal fiske oss hånd i hånd inn i solnedgangen :)

 

Helt riktig  :)

Hele idéen med forholdet vårt er jo at vi skal være åpne for hverandres behov for fisketurer både hver for seg og sammen. Så dette problemet du beskriver, Toggi, kommer aldri til å berøre oss  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskapet er ikke bøygen, det er når barna kommer at man må prioritere og prøve å ha litt mer distansert forhold til fluefiske. Selv er jeg så myk at jeg ikke klarer å være så mange dager borte før jeg lengter hjem til gutta mine. Etter ytterligere noen dager - kanskje uker - begynner jeg jaggu å savne kona også.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss a meg for en tråd ;D ;D Nå har du virkelig sauset det til Sixpack-Carlos ;D Mens jeg står i elva og sliter, er du som vanlig på hugget - nå på helt andre arenaer. Men akk så sukker søtt. Fiske hånd i hånd i solnedgangen. Får nesten, men bare nesten, en tåre i øyekroken. Regner med at du har noen fluer for den anledningen også..... ;)

 

Lenge har jeg hatt en mistanke om at det strandet en spansk galleon på Ringvassøy. Nå er det bekreftet. Jeg stiller meg i køen av gratulanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen har jeg trua. This is for life. Kan det bli bedre? En søt dame med humoristisk sans som liker fluefiske, og som atpåtil ser verdien av kvalitetstid hver for seg. Nesten for godt til å være sant.

 

Når det gjelder spanske galleoner, så aner du ikke hvor rett du har. Jeg har faktisk spansk/portugisisk blod i årene, som en direkte følge av spanske sjømenns ville herjinger på Ringvassøy i hine hårde dager :)

 

PS! Når det gjelder fluer for anledningen så vurderte jeg "Grønnkuken", men det blir kanskje litt for direkte?!?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette "intern" språk fra fjortis tia? Er det sørlandsk? Joker Nord? Eller drikker du deg til mot idag Sixpack??? :o;D

 

Jeg bare undrer!... ;)

Gratulasjon fra Skien følger!

 

 

Edit: Sixpack var kjapp på avtrekker`n og redigerte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Når det gjelder fluer for anledningen så vurderte jeg "Grønnkuken", men det blir kanskje litt for direkte?!?? :rolleyes:

 

;D ;D ;D

Det ser ut som 'direkte' har fungert bra hittil, Sixpack. Så kjør på!

 

Hadde jeg vært 15 år yngre hadde jeg nok prøvd å sparke deg unna  ;). Eller kanskje ikke. Så lenge fisken biter har jeg alltid latt damer være damer. Venter til de kommer skrikende: "LOVE ME! LOVE ME!"  8)

 

Kunne vært interessant å se PM'ene over det siste døgnet... ;)  :-* :-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen her har møtt Ida enda? Håper for Sixpack's skyld at hun ikke stiller med bart ;D ;D. Er hun ekte, kan jo dette bli fluefiskesidens lovestory. Det er med kjærliget som med å se et vak, man blir blind. Stå på Sixpack, bart eller ikke.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært 15 år yngre hadde jeg nok prøvd å sparke deg unna  ;). Eller kanskje ikke. Så lenge fisken biter har jeg alltid latt damer være damer. Venter til de kommer skrikende: "LOVE ME! LOVE ME!"  8)

 

Dette har aldri hendt meg (verken godt fiskebett eller skrikende damer), og det er nok hovedgrunnen til at jeg alltid er hugget. Jeg er rett og slett konstant sulten, og endelig, ENDELIG, var det MIN tur!!! Mohahahahahahahaha!!!! ;D ;D ;D

 

Kunne vært interessant å se PM'ene over det siste døgnet... ;)  :-* :-*

 

Cyber-6, sier det deg noe?!?? ;) ;) ;)8) 8) 8);D ;D ;D

 

 

Jeg vet ikke om noen her har møtt Ida enda? Håper for Sixpack's skyld at hun ikke stiller med bart ;D ;D. Er hun ekte, kan jo dette bli fluefiskesidens lovestory. Det er med kjærliget som med å se et vak, man blir blind. Stå på Sixpack, bart eller ikke.

 

Jens

 

Ida har, såvidt meg bekjent, kun hår oppå hodet... ;)

 

 

PS! Etter press fra Jan Thomas og Ida, som mente at mitt vinterbleke og gustne tryne ikke var noe å vise frem (til tross for storfisk som hovedmotiv), så har jeg valgt å bytte mitt profilbilde. Yummi!!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Selvbildet til sixpack har helt åpenbart økt til enorme høyder, noe vi bare må ha den høyeste forståelse for ;D ;D ;D ;D

Avateren sier alt om at gutten har det utrolig godt med seg selv nå :D :D :D :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moahaha  ;D

 

Dette må da være tidenes beste og mest lærerike tråden her på forumet....

 

Spesiell takk til Sixpækk for særdeles relevante spørsmål for en fluefiskefantast, og enda mere takk til Ida for svært så gode og opplysende svar og erfaringer. Nå er det atter håpe for en som nesten hadde gitt opp.

Har jo lenge hatt håp om at det var kvinnfolk som mener at "vinterforhold" er tingen; men det har vist seg at slike forhold isåfall bare varer en (1) vinter  :-[

 

Lykke til med "forholdet", og kanskje det til og med ender med en besvangring ut av denne tråden  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moahaha  ;D

 

Dette må da være tidenes beste og mest lærerike tråden her på forumet....

 

Spesiell takk til Sixpækk for særdeles relevante spørsmål for en fluefiskefantast, og enda mere takk til Ida for svært så gode og opplysende svar og erfaringer. Nå er det atter håpe for en som nesten hadde gitt opp.

Har jo lenge hatt håp om at det var kvinnfolk som mener at "vinterforhold" er tingen; men det har vist seg at slike forhold isåfall bare varer en (1) vinter  :-[

 

Lykke til med "forholdet", og kanskje det til og med ender med en besvangring ut av denne tråden  8)

 

Bare hyggelig   :D Flott at jeg har kunnet være til nytte, og det er bare å stille spørsmål dersom dere tror jeg kan hjelpe til med noe mer  ;)

 

Takk for alle lykkeønskninger, folkens! Jeg har stor tro på dette forholdet, og gleder meg til sommerens fisketurer ved Renaelvas bredder sammen med min kjære sixpack! (Og selvsagt til litt kvalitetstid hver for oss også)

 

Hilsen Ida (uten bart  ;) )

Ps: det er faktisk et par stk. her inne som har møtt meg i levende live  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...