Gå til innhold

Micro chenille


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Fikk "tak" i noe microchenille idag ;D ;D ;D......fytte katta så lækkert, farger etter mitt hjerte :D :D

Nå blir det smeltelimfluer i hopetall fremover :D :D :D

 

Jeg overlater til mannen bak denne chenillen å si mer etterhvert, men en ting er sikkert denne chenillen kommer til å bli flittig brukt for den var

virkelig bra ;D ;D

 

Terje!

post-0-13949855078344_thumb.jpg

post-0-13949855078955_thumb.jpg

post-0-13949855079603_thumb.jpg

post-0-13949855080104_thumb.jpg

post-0-13949855080563_thumb.jpg

post-0-13949855081044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

er ikke det der vanelig polychenille! ???

 

Det var i hvertfall meget pene ;)

 

nope, det er micro chenille og den er veldig tynn og helt nydelig ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Micro Polychenille - så dere har vel alle rett egentlig  :)

 

Der var mannen bak micro chenillen på plass ja ;D ;D

Vanvittig flott micro chenille og helt konge farger, Andrè :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Hei. Så vidt jeg vet er ØB3 ute i butikkene etterhvert nå fra Tundra Outdoor.

Micro Polychenillen er ikke ute ennå, men håper å klare det til sesongen starter.

 

EDIT: Hei, Terje og tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei. Så vidt jeg vet er ØB3 ute i butikkene etterhvert nå fra Tundra Outdoor.

Micro Polychenillen er ikke ute ennå, men håper å klare det til sesongen starter.

 

EDIT: Hei, Terje og tusen takk.

 

Bare hyggelig Andrè, det er jeg som skal takke ;D ;D ;D

Likte fargene vanvittig godt, kunne ikke vært bedre :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva er bedre med micro chenille i forhold til vanlig chenille?

Bare størrelsen?

 

Hvis du tenker i forhold til Andre Brun sine to polychenille størrelser så er det vel bare størrelsen. Men begge disse er laget av polypropylen som har meget gode flyteegenskaper. I tillegg er den impregnert på forhånd slik at flyteegenskapene blir enda bedre. Så i forhold til vanlig "gammeldags" chenille er det store forskjeller. Jeg synes også den er sterkere, fliser seg ikke opp når man klipper den, noe som er en veldig stor fordel til forlengede kropper. Dette er sikkert likt på andre polycheniller, jeg har ikke prøvd alle, men på vanlig chenille så har jeg opplevd at kordellene tvinner seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vanlig" chenille er slik man originalt benytter i f.eks Montana. Det er noe litt annet enn poly/floatant chenille.

 

Ja jeg tenkte nok bare på den "ordinære Bruns-størrelsen" og microchenille. Disse to i forhold til Chenillen som brukes i montananymfen er stor forskjell, ihvertfall i den kvaliteten jeg fikk tak i for en del år siden ( binder ikke så mye montana gitt, har enda de 7-8 jeg bandt for 4-5 år siden, og ikke er de akkurat utslitt heller). Jeg har har bundet med chenille fra flere leverandører, og det blir litt en smaksak hvilket "merke" man mener er best, men jeg opplever litt ulikhet i hva som de forskjellige leverandørene definerer som micro og ordinært nå det kommer til tykkelse.

Morten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Må bare si at jeg har "havnet borti " litt av ¨Chenilleen som Terje har lagt uti første innlegg her, og Andrè, dette ser MEGET bra ut. Perfekt til de fluene jeg bruker iallefall. Nå blir det enda mer smeltelimsfluer her :D

 

Gleder meg til dette kommer til butikkhyllene.

 

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...