Gå til innhold

Kilosfisken 2008 - Brunørret


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Elendig mobilbilde av skikkelig mygg.....

 

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/24122/60854.jpg

 

Krokstørrelse?  ;D ;D ;D

12 :)

 

Dårlig bilde. Var alene og hadde det travelt med å få den ut. Tatt på russeflue str 12

 

Utrolig svær fisk!! Målte du lengden på den ?

 

Grattis med ny pers.....Kommer ikke til å perse så grådig mangen flere ganger du nå JK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fisken var fin den. Feit og brei over ryggen. Ser det litt dårlig på bildet. Målte ikke lengden, men vil anslå den til å være rundt 70-75cm...

 

Og ja, håven var for liten :D

 

Flott fisk Jk!

Utrolig mye russeflue i år, til tross for surt og trasig vær.

Holder på å sette ut fortøyninger til O-anlegg ved Seiland. Flettatrossene er fulle av bibio ;-)

 

Har ikke sett så mye bibio, men denne dagen kom det noen drivende, og fisken tok dem i rolige head-back-and-tail-vak... Fikk en til som var rundt 1,5. Den ble litt liten 8) 8).

 

 

Grattis JK, det var en bjässe ja. Flott fisk altså. Kan det være en sjøørret ?

 

Mvh

Rolf JF

 

 

100% bruning!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

70-75 cm er en drøy fisk. Min største ørret på 4 kg var 68 cm, om enn noe feitere.

Tipper et sted mellom 4 og 4,5 kg. Gratulerer med nydelig truttis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Grattis JK! Men du vet det finnes håver som har dypere nett for slike som deg som innimellom får skikkelig gromfisk;)

Fisken var fin den. Feit og brei over ryggen. Ser det litt dårlig på bildet. Målte ikke lengden, men vil anslå den til å være rundt 70-75cm...

 

Og ja, håven var for liten :D

 

Flott fisk Jk!

Utrolig mye russeflue i år, til tross for surt og trasig vær.

Holder på å sette ut fortøyninger til O-anlegg ved Seiland. Flettatrossene er fulle av bibio ;-)

 

Har ikke sett så mye bibio, men denne dagen kom det noen drivende, og fisken tok dem i rolige head-back-and-tail-vak... Fikk en til som var rundt 1,5. Den ble litt liten 8) 8).

 

 

Grattis JK, det var en bjässe ja. Flott fisk altså. Kan det være en sjøørret ?

 

Mvh

Rolf JF

 

 

100% bruning!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis JK! Men du vet det finnes håver som har dypere nett for slike som deg som innimellom får skikkelig gromfisk;)

Fisken var fin den. Feit og brei over ryggen. Ser det litt dårlig på bildet. Målte ikke lengden, men vil anslå den til å være rundt 70-75cm...

 

Og ja, håven var for liten :D

 

Flott fisk Jk!

Utrolig mye russeflue i år, til tross for surt og trasig vær.

Holder på å sette ut fortøyninger til O-anlegg ved Seiland. Flettatrossene er fulle av bibio ;-)

 

Har ikke sett så mye bibio, men denne dagen kom det noen drivende, og fisken tok dem i rolige head-back-and-tail-vak... Fikk en til som var rundt 1,5. Den ble litt liten 8) 8).

 

 

Grattis JK, det var en bjässe ja. Flott fisk altså. Kan det være en sjøørret ?

 

Mvh

Rolf JF

 

 

100% bruning!!

 

 

 

Neste post på lista mi det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres ut som et hakk i plata - fantastisk tråd med mange flotte fisker og historier! Det er også veldig gledelig å se at mange av storfiskene ble sluppet tilbake i sitt rette element :D

 

Etter å ha lest dette må jeg ærlig innrømme at jeg angrer en smule på at innlandsfiske ble forsaket til fordel for en resultatløs havabborjakt denne sommeren... Ikke det at jeg ikke sitter igjen med mange fine dager på/ved sjøen, og en og annen flott fiskeopplevelse også ;) men tror med sikkerhet jeg kommer til å fordele tiden og sjansene mine litt bedre til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par som brøt den magiske grensa i sommer. En sommer som har vært relativt RÆVVA på fiskefronten. Ørreten med grei kondisjon (52cm, vekt ukjent) ble tatt på nymfe etter at jeg hadde stått og sett på den og kompisen i en time. Denne fisken ble forøvrig tatt igjen dagen etter av en kompis. Ørreten med relativt dårlig kondisjon (54cm, vekt 1,9 i håven) ble tatt på SC.

post-490-13949857748905_thumb.jpg

post-490-139498577492_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par som brøt den magiske grensa i sommer. En sommer som har vært relativt RÆVVA på fiskefronten. Ørreten med grei kondisjon (52cm, vekt ukjent) ble tatt på nymfe etter at jeg hadde stått og sett på den og kompisen i en time. Denne fisken ble forøvrig tatt igjen dagen etter av en kompis. Ørreten med relativt dårlig kondisjon (54cm, vekt 1,9 i håven) ble tatt på SC.

 

52 cm og god kondisjon vil jo si ca 1,4 / 1,5kg...

 

54 cm og 1,9 kg vil jeg si er svært bra kondisjon...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Her er et par som brøt den magiske grensa i sommer. En sommer som har vært relativt RÆVVA på fiskefronten. Ørreten med grei kondisjon (52cm, vekt ukjent) ble tatt på nymfe etter at jeg hadde stått og sett på den og kompisen i en time. Denne fisken ble forøvrig tatt igjen dagen etter av en kompis. Ørreten med relativt dårlig kondisjon (54cm, vekt 1,9 i håven) ble tatt på SC.

Syns jeg kjente igjen den elvebaren der ja .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...