Gå til innhold

Kilosfisken 2008 - Brunørret


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Denne tråden er bare helt konge! 

 

Holdt på å gå forbi denne, var helt dødt i fjellvannet! Akkurat da jeg var i ferd med å passere ei trang vik, nesten som en lagune, fikk jeg  se en ryggfinne som brøt vannskorpa! Fikk sneket meg i posisjon og fikk gleden av å studere fisken lenge mens den gikk helt inne i torvkanten og plukka småtteri som falt ned! Av og til tok den seg en runde ut på vika, og det var der jeg bestemte meg for å legge flua mens den var optatt et annet sted.. Noen ganger klaffer bare allt, og da spissen hadde sunket og allt var perfekt kom ørreten på inspeksjonsrunden! Etter verdens peneste take på fire meters hold dro den rett ut i et perfekt utras med både fluesnøre og masse backing, hvorpå den lot seg kjøre og lande smertefritt (hadde ikke hov) etter underkjeften! Unødvendig å si at den bor der enda, og er du grei sier jeg kanskje hvor den bor  ;) Dette var ny pers for meg, 54 cm og med den k-faktoren er den vel i nærheten av to..?

 

img1260nt2.jpg

 

Denne skal jeg kose meg med lenge  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tror du må sjekke vekta di.... ikke for å dempe gleden, kjempe fin fisk! Men, en fisk på 1,7 kilo holder du neppe på den måten i en hånd... hvis du ikke har rimelig svære never da ;) Hva slags vekt bruker du?

 

Hehe må innrømme at jeg også reagerte litt på den vekten...  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk øye på en stor ørret vake steady når jeg gikk langs 'Børtebekken'. Kastet på den i 4-5 timer. Den tok til slutt min 16 krok vårflue og veide 4 kilo.

 

Det ble en 35 minutter fight, og fikk håvet fisken 80 meter nedstrøms.

 

Børtebekken leverer igjen;)

post-129-13949856955088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk øye på en stor ørret vake steady når jeg gikk langs 'Børtebekken'. Den veide 4 kilo og tok min 16 krok Vårflue:)

 

Det ble en 35 minutter fight, og fikk håvet fisken 80 meter nedstrøms.

 

Børtebekken leverer igjen;)

 

:o :o det var jaggu en skikkelig gris, gratulerer med fangsten.

Ligger "børtebekken" i Norge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tror du må sjekke vekta di.... ikke for å dempe gleden, kjempe fin fisk! Men, en fisk på 1,7 kilo holder du neppe på den måten i en hånd... hvis du ikke har rimelig svære never da ;) Hva slags vekt bruker du?

 

Fantastisk å komme med en sånn kommentar, Jeg hadde nå aldri lagt ut en fisk med bilde her uten at jeg hadde vært 100% sikker på hvor mye fisken veide. Siden jeg tok med meg fisken hjem fikk jeg også kontrollveid av min mor og en nysgjerrig nabo. Fisken veide da 4 timer etter avliving 1640g og det var med halveis avkappet hode og bløgget i kjøkkenvekta hennes. Den skal være nøyaktig. Og jeg har kontrollveid vekta mi i dag og den er tilnærmet 100% nøyaktig. Den skiller mindre enn 50 gram. og 50 gram er indelingen.

Vekta den først ble veid på som ble kjøpt i år er: Salter Little-Samson vekt 3kg (Liten, hendig, nøyaktig. 3kg - 50g inndlet) skriver nfisk.

Skjønner egentlig ikke helt greia med det å holde en fisk i hånda. En fisk som har ligget en time eller to i sola og så et par time i plastposte er ingen problem å holde med en hånd.

når det gjelder nevestørrelsen min så er ikke den noe enorm. Jeg plukker opp en 5`er fotball greit fra bakken og kaster den med hånda jeg plukka den opp om det skulle gi noen sammenligning.

Bilde er forresten også tatt litt på avstand da min mor aldri hadde tatt bilde med nikonkamera mitt og stod litt for langt unna og zoomet innover.

 

Og for de som mente jeg var var en litt for ivrig fisker med pers som fikk tårer i øynene da vekten skulle tas så har jeg følgende pers med flue.

Ørret 2,4 kgi elv , Stillevann 1,7kg

Laks 7,2kg (enhånds) , 9,2kg (tohånds)

Sjøørret 3,5kg

 

Neste gang skal jeg nå holde fisken med to hender på baksiden og ta bildet uten fiskeren med på bildet og fisken i full strekk.

 

Om jeg ikke tar feil ligger fisken fortsatt i frysen til min mor. Og er noen av de som satte tvil på veiingen min i Hallingdalsområdet er dere velkommen innom for å se fisken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott fisk kremnils! enig med deg! hva faeeen er vitsen med å rakke ned på andres fisk i en jææævli positiv tråd..? Er nok mange som misunner deg den fisken, med unntak kanskje av han med den derre 4 kilos'en ;D Fisken jeg holder på avataren min er veid inn til 1,6 på kjøkkenvekta hos mor. Ser ikke særlig forskjell på den og kremnils sin. Men det er jo mulig bollene til mamma var små og klissete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe....

 

i alle fullefall! alle fiskene her er større og flottere en jeg noensinne har fått!

fisken til kremnils veier dobbelt så mye som de jeg har fått i år, gutter, vi praterminst 20 stk ;)

 

fine fisker!

 

 

mvh

Finn, småfiskens store skrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...