Gå til innhold

Ørret i Telemark


Toggi

Anbefalte innlegg

Jeg prøver ikke å belære deg Toggi, bare så det er sagt :) Meget rolige sippvak tyder på pupper da. 99,9999% sikker ;):D

Jeg føler ofte bevegelse er stikkordet når det er veldig vanskelig. Finne riktig bevegelse på flua.

 

Puppefiske er vanskelig. Men selv om fisken tar pupper rett under overflaten, fungerer det ofte med en cdc-mygg liggende helt stille i "løypa" til fisken (ikke alltid, men det er alltid det første jeg tester når jeg ser "vak"). Tålmodighet er et stikk ord, ikke kast på vak, men legg ut flua der fisken har vaket og sitt og vent til den kommer tilbake.

 

Må man over på pupper skal alt gå i slow motion, derfor er det vanskelig å få med seg at fisken tar. En løsning er nappindikator, gjerne en som ikke flyter så veldig godt, fisken kan ta veldig forsiktig, gi et lite tilslag selv på ørsmå bevegelser i indikatoren. Da kan du regulere dybden etter hvor lenge flua synker og hvor mye fortynga den er og selvsagt hvor indikatoren er festet. Skal du fiske rett under overflaten, bruk en flue som nappindikator feks en liten maur, og bind puppen i krokbøyen på denne ca 40-50 cm bak. Fisker du med små ufortyngede pupper kan du bruke en cdc mygg som øverste flue, denne blir dratt under med en gang fisken er bortpå. Og fisken kan jo ta den også.

 

Bevegelse som har fungert for meg er slik. La flua synke til dypet du fisker på, ta 2 kjappe drag på 4-5 cm, og vent i 5-15 sekunder (litt avhengig av flua), 2 kjappe drag igjen på 4-5 cm, vent 5-15 sekunder osv. Husk at 4-5 cm er veldig lite (bare et lite nøkk med en finger), de fleste drar inn 20, 30, 40 cm i hvert drag og det er ganske langt unna slik myggpupper oppfører seg.

 

Jeg fisket mye med myggpupper i fjor, men fikk egentlig ikke noe særlig greie på det. De fiskene jeg fikk tok skikkelig hardt, men sannsynligvis fikk jeg ikke med meg de fleste nappene. I år var jeg litt bedre forberedt, kom over en bok av Brian Chan som meget inngående forklarer gode fisketeknikker for stille vann.

I motsetning til Ruffen, synes jeg problemet ligger i å finne riktig dyp. Jeg bruker ca samme inntrekk uansett. Det problemet er selvsagt borte når du ser fisken ta rett under vannflata.

 

 

Dag B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å belære deg Toggi, bare så det er sagt :) Meget rolige sippvak tyder på pupper da. 99,9999% sikker ;):D

Jeg føler ofte bevegelse er stikkordet når det er veldig vanskelig. Finne riktig bevegelse på flua.

 

Puppefiske er vanskelig. Men selv om fisken tar pupper rett under overflaten, fungerer det ofte med en cdc-mygg liggende helt stille i "løypa" til fisken (ikke alltid, men det er alltid det første jeg tester når jeg ser "vak"). Tålmodighet er et stikk ord, ikke kast på vak, men legg ut flua der fisken har vaket og sitt og vent til den kommer tilbake.

 

Må man over på pupper skal alt gå i slow motion, derfor er det vanskelig å få med seg at fisken tar. En løsning er nappindikator, gjerne en som ikke flyter så veldig godt, fisken kan ta veldig forsiktig, gi et lite tilslag selv på ørsmå bevegelser i indikatoren. Da kan du regulere dybden etter hvor lenge flua synker og hvor mye fortynga den er og selvsagt hvor indikatoren er festet. Skal du fiske rett under overflaten, bruk en flue som nappindikator feks en liten maur, og bind puppen i krokbøyen på denne ca 40-50 cm bak. Fisker du med små ufortyngede pupper kan du bruke en cdc mygg som øverste flue, denne blir dratt under med en gang fisken er bortpå. Og fisken kan jo ta den også.

 

Bevegelse som har fungert for meg er slik. La flua synke til dypet du fisker på, ta 2 kjappe drag på 4-5 cm, og vent i 5-15 sekunder (litt avhengig av flua), 2 kjappe drag igjen på 4-5 cm, vent 5-15 sekunder osv. Husk at 4-5 cm er veldig lite (bare et lite nøkk med en finger), de fleste drar inn 20, 30, 40 cm i hvert drag og det er ganske langt unna slik myggpupper oppfører seg.

 

Jeg fisket mye med myggpupper i fjor, men fikk egentlig ikke noe særlig greie på det. De fiskene jeg fikk tok skikkelig hardt, men sannsynligvis fikk jeg ikke med meg de fleste nappene. I år var jeg litt bedre forberedt, kom over en bok av Brian Chan som meget inngående forklarer gode fisketeknikker for stille vann.

I motsetning til Ruffen, synes jeg problemet ligger i å finne riktig dyp. Jeg bruker ca samme inntrekk uansett. Det problemet er selvsagt borte når du ser fisken ta rett under vannflata.

 

 

Dag B

Interesant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år var jeg litt bedre forberedt, kom over en bok av Brian Chan som meget inngående forklarer gode fisketeknikker for stille vann.

 

Dag B

 

Hei du,

 

Hva heter boka til Brian Chan?  Flere som trenger å lese litt mer om stille-vann teknikker  8)

 

Mvh

Tore C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert den tilbake til eieren, men tror den het noe sånt som: "Strategies for stillwater flyfishing".

 

Han er forresten en luring. Har sjøl alltid ment at handtwist bare er en jålete teknikk. Litt sånn for å imponere andre. Denne Chan skriver at du skal bruke handtwist for å ha noe å fokusere på. Hvis ikke blir inntrekket alt for raskt.  Vannlevende insekter er ikke spesielt raske til å forflytte seg i vannet, pga av størrelsen bruker selv de "gode svømmerne" lang tid på å svømme en meter. Hvor lang tid bruker du på å dra inn flua en meter?

Så for at ikke man havner i sjøørret modus på inntrekk er det greit å bruke handtwist. Prøv feks hvor tregt du klarer å handtwiste en leptonymfe eller en damselnymfe, og se om du får mer fisk da. Kanskje? Kanskje ikke? Det skader ikke å gjøre et forsøk. Innemellom alt det trege kan du legge inn noen raske korte drag, for å vekke litt oppmerksomhet. Og husk stopper.

 

Dag B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert den tilbake til eieren, men tror den het noe sånt som: "Strategies for stillwater flyfishing".

 

Han er forresten en luring. Har sjøl alltid ment at handtwist bare er en jålete teknikk. Litt sånn for å imponere andre. Denne Chan skriver at du skal bruke handtwist for å ha noe å fokusere på. Hvis ikke blir inntrekket alt for raskt.  Vannlevende insekter er ikke spesielt raske til å forflytte seg i vannet, pga av størrelsen bruker selv de "gode svømmerne" lang tid på å svømme en meter. Hvor lang tid bruker du på å dra inn flua en meter?

Så for at ikke man havner i sjøørret modus på inntrekk er det greit å bruke handtwist. Prøv feks hvor tregt du klarer å handtwiste en leptonymfe eller en damselnymfe, og se om du får mer fisk da. Kanskje? Kanskje ikke? Det skader ikke å gjøre et forsøk. Innemellom alt det trege kan du legge inn noen raske korte drag, for å vekke litt oppmerksomhet. Og husk stopper.

 

Dag B

 

Lærerikt! Takker Sandro :) Variasjon av inntrekk har jeg trua på. Ikke så fort som i sjøen, men en dag jeg var ute så funket null. Da var reke greia tingen, men jeg tror det hører med til sjeldenhetene. (altså raske, korte intense rykk med stopper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Artig tur til et grunt lite tjern i nedre telemarken i dag, moro med nye plasser.

Det var ekstreme klekkinger av Marginata. Og hele vannet var fullt av duns. Fisken kastet seg på og frotset. Så kom en 10 minutters vindkule, før det igjen stilnet av. Vannflaten er fortsatt full av duns, men fisken bryr seg ikke lenger om dem…?

Etter hvert blir det et vakegilde av en annen verden, men nå tar fisken flygemaur, så vannskpruten står. Alt som er av duns får stå i fred. Skulle til å ta bilde av en maur i vannet sånn ca 3-4 meter fra meg, da en ørret tok mauren. Så da ble det bilde av vak i stedet.

Fant ikke noe storfisk i dette tjernet i dag, men jeg kommer nok tilbake.

Litt utpå formiddagen klekket det Vespertina også. Så det var fart i naturen.

Det ble ikke no' storfisk i dag, men det ble da noen rundt halvkiloen, noen litt større og noen litt mindre.

 

Dag B

 

 

Fantastisk !!!  :D Skal fra og med i dag lese alle dine rapporter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å skryte av deg Sandro (redd for at du skal bli for høy på pæra  ;D ;D ;D), men jeg leser alt du skriver og har gjort det en stund  :D :D. Det er vel en grunn til det  :) :). Du har lovt å vise meg hvordan myggfiske skal foregå, ikke glemt det håper jeg  :) :)

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss er ikke du gjeddefisker, da Bjørne? Denne tråden handler om ørret  ;D.

Liker ikke å skryte av deg Sandro (redd for at du skal bli for høy på pæra  ;D ;D ;D),

 

Det toget har nok gått for lenge siden, er og vil alltid være høy på pæra.

 

Nå er det på tide med en tur innover til Siljan. Så du får bare si ifra så tar vi en tur, tidlig i neste uke, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levert den tilbake til eieren, men tror den het noe sånt som: "Strategies for stillwater flyfishing".

 

Han er forresten en luring. Har sjøl alltid ment at handtwist bare er en jålete teknikk. Litt sånn for å imponere andre. Denne Chan skriver at du skal bruke handtwist for å ha noe å fokusere på. Hvis ikke blir inntrekket alt for raskt.  Vannlevende insekter er ikke spesielt raske til å forflytte seg i vannet, pga av størrelsen bruker selv de "gode svømmerne" lang tid på å svømme en meter. Hvor lang tid bruker du på å dra inn flua en meter?

Så for at ikke man havner i sjøørret modus på inntrekk er det greit å bruke handtwist. Prøv feks hvor tregt du klarer å handtwiste en leptonymfe eller en damselnymfe, og se om du får mer fisk da. Kanskje? Kanskje ikke? Det skader ikke å gjøre et forsøk. Innemellom alt det trege kan du legge inn noen raske korte drag, for å vekke litt oppmerksomhet. Og husk stopper.

 

Dag B

 

Lærerikt! Takker Sandro :) Variasjon av inntrekk har jeg trua på. Ikke så fort som i sjøen, men en dag jeg var ute så funket null. Da var reke greia tingen, men jeg tror det hører med til sjeldenhetene. (altså raske, korte intense rykk med stopper)

 

Helt rett det sandro skriver....men så skal du ikke tro at meget kjappe rykkvise inntrekk hører til skjeldenheten. :)

Det kan faktisk være bankers under fjærmygg klekking hvor stimer med fisk bare slutter å vake så fort no lander i dens vei som i tillegg er mistenkelig.  Olav Syversbråten fra Hemsedal viste meg en gang noe ytterst kult.

Og da var tempo viktigste ingrediens...og flueoppsett selvsagt.

Jeg har selvsagt gjentatt dette med suksess mang en gang etterpå :)

Ørret er rare saker ;) De fleste bøker konkluderer nok for raskt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett det sandro skriver....men så skal du ikke tro at meget kjappe rykkvise inntrekk hører til skjeldenheten. :)

Det kan faktisk være bankers under fjærmygg klekking hvor stimer med fisk bare slutter å vake så fort no lander i dens vei som i tillegg er mistenkelig.  Olav Syversbråten fra Hemsedal viste meg en gang noe ytterst kult.

Og da var tempo viktigste ingrediens...og flueoppsett selvsagt.

Jeg har selvsagt gjentatt dette med suksess mang en gang etterpå :)

Ørret er rare saker ;) De fleste bøker konkluderer nok for raskt :)

 

Du må gjerne utbrodere litt, interressante greier detta.

Kanskje dette har med forskjellige tilnærminger å gjøre, imitasjonsfiske/attraktorfiske.

 

Personlig er jeg glad for at forfattere av, skal vi kalle det faglitteratur, tør å komme med klare konklusjoner. Tror nok at det ville vært vanskelig å fått noe ut av en bokhylle der bøkene ullent forklarer ting slik: slik er det noen ganger, mens andre ganger er ting helt annerledes.

Så får vi selv sile informasjon etterhvert, regler er sjelden uten unntak.

 

 

var i Siljan på tirsdag. mye små mygg, 4 marginata og 5 vak. tok ikke på tørt. blåste sterkt :)

men neste uke er det meldt opptil 20grader så da begynner det virkelig å løsne 

Takk for statusrapport, dette hørtes bra ut.

 

DagB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett det sandro skriver....men så skal du ikke tro at meget kjappe rykkvise inntrekk hører til skjeldenheten. :)

Det kan faktisk være bankers under fjærmygg klekking hvor stimer med fisk bare slutter å vake så fort no lander i dens vei som i tillegg er mistenkelig.  Olav Syversbråten fra Hemsedal viste meg en gang noe ytterst kult.

Og da var tempo viktigste ingrediens...og flueoppsett selvsagt.

Jeg har selvsagt gjentatt dette med suksess mang en gang etterpå :)

Ørret er rare saker ;) De fleste bøker konkluderer nok for raskt :)

 

Du må gjerne utbrodere litt, interressante greier detta.

Kanskje dette har med forskjellige tilnærminger å gjøre, imitasjonsfiske/attraktorfiske.

 

Personlig er jeg glad for at forfattere av, skal vi kalle det faglitteratur, tør å komme med klare konklusjoner. Tror nok at det ville vært vanskelig å fått noe ut av en bokhylle der bøkene ullent forklarer ting slik: slik er det noen ganger, mens andre ganger er ting helt annerledes.

Så får vi selv sile informasjon etterhvert, regler er sjelden uten unntak.

 

 

var i Siljan på tirsdag. mye små mygg, 4 marginata og 5 vak. tok ikke på tørt. blåste sterkt :)

men neste uke er det meldt opptil 20grader så da begynner det virkelig å løsne 

Takk for statusrapport, dette hørtes bra ut.

 

DagB

 

Enig med deg i dette Dag, greit med bøker som er informative, bare de ikke blir som bibelen og sier at "slik er det, basta" ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på luksefjell i dag med tur kompis Athos (hunden min) ;) Det blåste mye vanskelige forhold, men fin tur og 5 ørreter ;D

 

Prøvde tørt og nymfe, men det måtte  streamer til før det hente noe. :rolleyes: Mista noen også men flott dag var det.

 

Deilig å komme seg på fjellet igjen, blir nok flere turer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fin rapport finnen, åssen type streamer? Ble nysgjerrig nå :P

 

Ute med Arild 21 idag, hadde flott tur til Kilebøgda. Vakre vann på rekke og rad, var i et storfiskvann som har tapt seg litt med åra. Det har blitt mer ørret og noe smått. Vi så 3 vak som var av arten veldig stort ;)

 

Vi kom til bra med vak-aktivitet. Det var ikke lett å få dem på tørt, så Vespertina i lufta og endel mygg.

Prøvde det meste: Jeg fikk 3 tilsammen, en bjorni killer måtte til ;D En han har fått mye fisk på, ikke hel entomologisk etter boka men den flyter som en dupp. Bomma mye tilslag, var endel smått som spyttet ut min spent mygg i rekordfart.

 

Arild fikk sin på myggklekker. Han testet "alt" av tørt i skrinet så idag var det ikke lett.

 

Utrolig fin tur Arild, tror vinden gjorde fisket litt tregt. Ikkelenge til jeg skal tilbake igjen og kline til med streamere og det som er. Du får hyle til hvis du vil fiske igjen, for å ha med deg på tur er en fryd. :)

post-1259-13949864852685_thumb.jpg

post-1259-13949864853088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga F i 17. Mai feiringen og dro en tur ut i skogen i dag.. 

Prøvde meg i noen små skogsvann her på Ulefoss.. 

 

Masse insekter, Vaket jevnt hele tiden, Jeg fikk 5 ørreter på noen få timer.. Kunne hatt mange fler hvis jeg var litt mer heldig med tilslaget på småørretene..

 

Hadde med meg en slukfisker, så da ble det en klassisk duell. 5-1 til fluefiskeren.. Ikke noe bombe  8)

 

 

Selv om det ikke ble storfisk, så er dette en av de bedre 17.Mai feiringene jeg har hatt  ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dagens feiring for mitt vedkommende var marka :P

Var helt skutt etter SØ fiske natt til syttende så valgte et lett tilgjengelig vann, stedet var Siljan.

Så kun mygg-vak og mygg i lufta. Fortsatt kaldt i vannet og litt tidlig enda.

 

Det var mye puppe fisken gikk og beitet på-Jeg var i tørrfluemodus idag igjen så jeg brukte tørt.

Det var utrolig vrient, men fikk to stykker tislutt på myggklekkere. En fra Sandro og en på ei lita klinkhammer.

 

Det kule idag var at jeg ikke fikk ørret under 250 gram.

 

Og det kuleste: I mørten når alt virket livløst så prøvde jeg meg med sort wollybugger. I fjor sommer var det kanon her. Men nå var det kaldt og tidlig. Fisket av områder og fikk 9 abbbor. Kjente et par mer solide lugg, dette var nok ørret. Det var skumring nå.

 

En time etter så jeg noen krusninger ved myrkanten.. Kasta og dro inn roooolig, neida!

Testet dette et kvarter før jeg neesten skulle gi opp. Måtte bare dra inn med rykk og stopper som i sjøen. Tre skikkelige rykk og laaange pauser-et rolig drag innimellom. BANG! Ørret her på rett over halvkiloen. Erre mulig?! Yes da, feit og fin lysebrun i fargen. Sjelden jeg får så fin ørret her for å si det slik. Jeg er ikke bortskjemt på så fin ørret gitt. Utrolig gøy!

Samme taktikk og noen minutter etter tok jaggu en til, ca 300 gram og mørkebrun. Litt slankere.

 

første turen hit jeg har satt all ørret tilbake uten å kakke den, bra tegn! ;)

 

Fikk forøvrig opp mot 20 abbor under kastetrening på våtflue, bare å få dem opp så ørreten kan få feita seg litt opp. OPPTUR og en meget fornøyd Toggi som fikk bekreftet nok engang at fisketeknikk kan trigge mye fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dagens feiring for mitt vedkommende var marka :P

Var helt skutt etter SØ fiske natt til syttende så valgte et lett tilgjengelig vann, stedet var Siljan.

Så kun mygg-vak og mygg i lufta. Fortsatt kaldt i vannet og litt tidlig enda.

 

Det var mye puppe fisken gikk og beitet på-Jeg var i tørrfluemodus idag igjen så jeg brukte tørt.

Det var utrolig vrient, men fikk to stykker tislutt på myggklekkere. En fra Sandro og en på ei lita klinkhammer.

 

Det kule idag var at jeg ikke fikk ørret under 250 gram.

 

Og det kuleste: I mørten når alt virket livløst så prøvde jeg meg med sort wollybugger. I fjor sommer var det kanon her. Men nå var det kaldt og tidlig. Fisket av områder og fikk 9 abbbor. Kjente et par mer solide lugg, dette var nok ørret. Det var skumring nå.

 

En time etter så jeg noen krusninger ved myrkanten.. Kasta og dro inn roooolig, neida!

Testet dette et kvarter før jeg neesten skulle gi opp. Måtte bare dra inn med rykk og stopper som i sjøen. Tre skikkelige rykk og laaange pauser-et rolig drag innimellom. BANG! Ørret her på rett over halvkiloen. Erre mulig?! Yes da, feit og fin lysebrun i fargen. Sjelden jeg får så fin ørret her for å si det slik. Jeg er ikke bortskjemt på så fin ørret gitt. Utrolig gøy!

Samme taktikk og noen minutter etter tok jaggu en til, ca 300 gram og mørkebrun. Litt slankere.

 

første turen hit jeg har satt all ørret tilbake uten å kakke den, bra tegn! ;)

 

Fikk forøvrig opp mot 20 abbor under kastetrening på våtflue, bare å få dem opp så ørreten kan få feita seg litt opp. OPPTUR og en meget fornøyd Toggi som fikk bekreftet nok engang at fisketeknikk kan trigge mye fisk.

 

Herlig å lese at noen prioriterer riktig på slik en dag...som de andre 364 av året :D

Tøft Toggi!

 

Og Jørn også, dere må gjerne vise bilder av fluer dere tar fisk på....  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk selv for en fin tur toggi. trenger ikke storfisk for å kose meg på tur :)

fisken var utrolig vrien til tider, men litt bevegelse i klekkeren ga respons, det gjorde jeg og, men litt for tidlig noen ganger ;)

gøy å se at det kommer seg i siljan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ute igår og fikk to skikkelig pene ørret. Det har vært merkelig værforhold i det siste, og selv om det lå ekstreme mengder med mygg på vannet så gav fisken "nesten" pokker i det.

 

Fluene som reddet meg var biot comparadun og en sort wollybugger.

 

Arild: Den store vi tippa vekta på ved myrkanten var ikke 500 eller 700 gram. Den var nok over kilo`n ja. Den glefset nemlig på min sorte wolly tre ganger og viste seg i vannskorpa etterpå. Du verden hvor pulsen steg. Hadde et par røsk til på sort wolly.

 

Brukte tre rykk og 3 sek pause, da er det deilig å se lina forsvinner i stoppen. Ahhhh, for en følelse.

Det ble noen fine "middagfisker" dette ;) Jeg er HEKTA nu.

 

Så kun 8 Vespertina, ellers myggg og biller.

post-1259-13949864974001_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott rapport Toggi.  ;) Var ute igår med turkamerat Athos vi dro ut rett etter jobb til en plass æ hadde hørt om i

nærheten av Nordagutu :D

Det så ikke bra ut i starten mye regn på ettermiddagen, men æ satsa på at det ble bedre å fikk rett heldigvis.  :)

Vi kjørte feil men fant riktig plass til slutt den så veldig lovende ut  ;D

Gjorde klar stanga og vada ut det var kaldt som juling :o men hadde vi reist ut for å fiske så skulle man gjøre det

og vi var der i fem timer. Været ble bra ettervert så da var det greit. :)

Fisk fikk æ ikke men en kjempe fin tur å noe å sefrem mot fikk æ.

Skal tilbake når vannet er varmere garantert. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i kveld. Blikk stille på vannet og mye vak, men fisken var oppe midt ute på vannet..

Så jeg skulle hatt bellyboaten i kveld...

 

Men men, var ikke første bomturen i år.. Får prøve igjen i morra, Da med bellyèn..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eldste sønn til Bjorni tok en tur i kveld for å prøve ut et nytt vann..

Dro med meg bellyen i øs pøs regnvær..

 

 

Så noen vak med en gang vi kom, men de var ikke bite villige. Men etter 5 kastet fra bellyen klarte jeg å lure en liten abbor på montana .. Var ikke store fighten, Fisken veide vel rundt 70 gram tipper jeg :P

 

Etter et par timer med dorging og kasting mot land tok vi en tur nedover i en liten elv..

 

Jeg fikk ikke noe i elva men Lars fikk en ørret på rundt 150g. Det eneste jeg klarte var å skli og gå på magen 2 ganger ute i elva..

 

 

Det ble 2 tryter og en ørret på turen, Bedre enn ingenting ihvertfall..

Det ekstra deilig å komme seg hjem å få på noen tørre klær.. Klar for ny tur i morgen, får håpe på litt bedre vær..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og eldste sønn til Bjorni tok en tur i kveld for å prøve ut et nytt vann..

Dro med meg bellyen i øs pøs regnvær..

 

 

Så noen vak med en gang vi kom, men de var ikke bite villige. Men etter 5 kastet fra bellyen klarte jeg å lure en liten abbor på montana .. Var ikke store fighten, Fisken veide vel rundt 70 gram tipper jeg :P

 

Etter et par timer med dorging og kasting mot land tok vi en tur nedover i en liten elv..

 

Jeg fikk ikke noe i elva men Lars fikk en ørret på rundt 150g. Det eneste jeg klarte var å skli og gå på magen 2 ganger ute i elva..

 

 

Det ble 2 tryter og en ørret på turen, Bedre enn ingenting ihvertfall..

Det ekstra deilig å komme seg hjem å få på noen tørre klær.. Klar for ny tur i morgen, får håpe på litt bedre vær..  ;D

 

 

Følger spent med videre Jøran. Ta med havabbor på lista di i bunnen av avataren ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ?? Lenge siden jeg har vært her inne og kikket,men når jeg så denne tråden er det greit og lese den..Ser ut som det er mange her i grenland som fisker på feil steder,,da jeg leser om mye ifsk på 200-250g Da får dere ta turen til Luksefjell,  kom akkurat hjem etter en tur på 3 timer det ble en på 600,,450,,og 350. alle tatt på døgnflue,, så jeg håper på litt varme i morgen tidlig,da drar jeg til go vannet, får ofte fisk på denne års-tiden på 600-900.. Kos dere videre  mvh Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg innom 2-3 vann mellom 450 og 500 moh i Luksefjell. Marginata, stor mygg, og flyvemaur. Koselig dag, med pent vær, og 6 stk i håven. størrelsen var ikke noe å bli begeistret for, det lå på 350 - 500 gr. men men.....

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...