Gå til innhold

Bildetråden 2008


Øyvind T

Anbefalte innlegg

Mårten og Plind, hvilke nydelige bilder dere deler med oss, takk!! Jeg vet det er fortografen som "tryller" frem disse bildene, men tør jeg spørre hvilket utstyr dere bruker?  Jeg er rein amatør på dette området.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 680
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Mårten og Plind, hvilke nydelige bilder dere deler med oss, takk!! Jeg vet det er fortografen som "tryller" frem disse bildene, men tør jeg spørre hvilket utstyr dere bruker?  Jeg er rein amatør på dette området.

 

bjorni

 

Takk för beröm Bjorni :D  Utstyret är inget märkvärdigt, action och situationsbilderna tar jag med min lilla "lommekamera", en Fuji Finepix F30. De mer arrangerade bilderna tar jag med min större kompaktkamera Konica/Minolta A200. På den har jag oftast ett polaroidfilter som tar veck blänk och reflexer. Ett stativ är oxå bra att ha när ljuset är svagt och slutartiderna långa :)

En sista finputsning i Photoshop och sedan är det klart ;)

 

pict5813.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et kuult bilde av fiskekompis Roy med en fin gjedde. Legger det ut ubehandlet, da Roy mixa litt på det og gjorde det om til svart hvit, men

med  justering kontrast og litt farge i kjeften på gjedda, det ble veldig kuult men ville vært en kopi ;D ( 11,2 kg) Ps Sigma 10-20 mm , kuul linse

post-982-13949856359589_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig back in business med bilderedigering etter at den forrige maskina streika og tok alle bildene med seg i avgrunnen. Så nå er det bare å starte på nytt, ta de samme bildene om igjen, bare enda bedre. :) Nå er det en fryd å jobbe i Photoshop, med Intel Core Duo, 4GB RAM og godt skjermkort, går det som en lek.

 

[attachimg=#]

post-526-13949856361637_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...